در شورای ترافیک دنا چه گذشت/ از ندانم کاری دهیاران تا ضرورت استقرار پلیس در پاتاوه

به گزارش برگزیده های ایران از سی سخت، دومین جلسه شورای ترافیک شهرستان دنا به ریاست عبدالحمید پناهی فرماندار دنا و با حضور اعضای شورای ترافیک در محل فرمانداری دنا برگزار شد.

پناهی فرماندار دنا در جلسه شورای ترافیک گفت: فلسفه اصلی شورای ترافیک فرهنگ سازی و آموزش صحیح  است، در فلسفه شورای ترافیک پارتی بازی و قوم گرایی وجود ندارد و مصوبات طبق قانون و آنجا که کمترین خطر را برای شهروندان داشته باشد اجرا خواهد شد.

پور خسرو بخشدار پاتاوه هم گفت: در جلسات قبل مصوباتی داشتیم که متاسفانه  اجرایی نشد و بهتر است که این مصوبات به مرحله اجرا درآیند.

پور خسرو اظهار داشت: یکی از نیازهای شهر پاتاوه استقرار پلیس راهور است که برای همیشه مستقر شود که برای این مسأله جا و مکان مناسب برای راهور  آماده کردیم که پلیس استقرار پیدار کند و قطعا  با حضور پلیس راهور بخش عظیمی از مشکلات ترافیکی بخش پاتاوه رفع خواهد شد که امیدواریم هر چه سریعتر فرمانده راهور نسبت به این موضوع اقدام کنند.

پناهی فرماندار دنا در خصوص درخواست بخشدار پاتاوه برای اسقرار پلیس راهور در شهر پاتاوه و ساماندهی خودروهای میوه فروش گفت: یکی از مصوبات استقرار پلیس‌راه در شهر پاتاوه بود که به استان ارسال شد و از سوی  دستگاه متولی پیگیری نشد و راکد ماند و در خصوص خودروهای میوه قرار شد شهرداری مکان مناسبی برایشان پیدا کند تا با هماهنگی نیروی انتظامی به آن مکان انتقال پیدا کنند.

بخشدار پاتاوه گفت: یکی دیگر از مشکلات اساسی شهر پاتاوه مسافربرهای شخصی است که تا به امروز هیچ ارگانی آنها را  ساماندهی نکرده است که متاسفانه  روزانه باعث درگیری های زیادی می شود و نیروی انتظامی بخش پاتاوه هم به دلیل تعداد زیاد روستاها گاها نمی تواند در همه درگیری ها حضور پیدا کند، یک بحث دیگر جابه جایی میوه فروشانی است که  باعث سد معبر می شوند و همین موضوع باعث بی‌نظمی و ترافیک در سطح شهر می‌شود که جا دارد هر چه سریعتر از سوی شهرداری مکانی مناسب برای آنها فراهم و انتقال داده شوند.

محمدخانی در خصوص روشنایی خیابان دارشاهی گفت: مصوبات شورای ترافیک را به اداره‌کل ارسال کردیم که چندین نقطه از جمله سه راهی کریک پیمانکارش مشخص شد ولی تا به امروز برای جاده دارشاهی پیش بینی نشده است و تصمیمی گرفته نشده است.

محمدخانی اظهار داشت: ورودی و خروجی های شهر سی سخت را چندین مرتبه پاکسازی کرده‌ایم ولی متاسفانه شهروندان نخاله های ساختمانی را در همان مکان تخلیه می کنند و باعث به وجود آمدن وجهه زشتی در ورودی  شهر می شوند.

ایلخانی بخشدار مرکزی دنا گفت: در روستای توت نده دهیار و شورا بدون هماهنگی دست انداز و فلکه ایجاد کردند که تذکرات لازم داده شد چرا که باید استعلامات لازم را از راه پلیس راه اخذ کنند، باید مصوبه ای به تمام دهیاران اعلام شود تا بدون هماهنگی تغییراتی در روستاها انجام ندهند، باید تمامی مصوبات یک هفته قبل از جلسه بعدی پیگیری شود و نتیجه ارائه شود تا دستگاه‌هایی کم کاری می کنند مشخص گردند، اداره  راه داری با دهیاران مکاتبه انجام دهد تا خالی کردن  نخاله های ساختمانی در حریم راه ها را ساماندهی کنند.

شهردار پاتاوه گفت: سه مشکل اگر در شهر پاتاوه برطرف شود دیگر مشکلی نخواهیم داشت یکی استقرار پلیس راهور به صورت ۲۴ ساعته چرا که با اتصال محور دهدشت به جاده اصفهان حجم تردد خودروها چندین برابر خواهد شد و یکی هم مشکل حریم راه و شهرسازی که مشکلات زیادی برای شهروندان شهر پاتاوه شده است چرا که فقط در یک مورد جلوی جایگاه سوخت را یک شخص مدعی شده است و  مسدود کرده است و مورد آخر هم زیرگذر شهر پاتاوه است که با اجرای این پروژه خیلی از تصادفات منجر به مرگ و ترافیک جلوگیری خواهد شد.

تقی‌زاده رئیس شورای شهر سی‌سخت گفت: در بحث تقاطع و  بلوارها هر چه تقاطع ها بیشتر شود تصادفات بیشتر می شود پس باید به گونه ای تصمیم گیری شود که خطری برای مردم ایجاد نکند.

رئیس شورای شهر سی‌سخت اظهار داشت: پارک ماشین‌ها در خیابان شهید مطهری که با جریمه پلیس همراه می‌شوند همیشه مشکلی اساسی بوده و همواره خودروها با بی‌نظمی کامل اقدام به پارک کردن می‌کنند که باید چاره ای اندیشیده شود که دو طرف پارک نکنند.

تقی‌زاده گفت: تقاطع غیر همسطح خیابان امام حسین به سمت فلکه الله خطر آفرین است  که جا دارد در شورای ترافیک تصمیم گیری شود و اصلاح شود، چندین متر جاده کریک به بیاره اگر برطرف شود حجم عظیمی از خسارات وارده به خودروهای مردم برطرف خواهد شد، ۱۳۰۰متر جاده منتهی به واحدهای تولیدی در منطقه نسه کوه که خاکی است و باعث خسارات زیاد به این واحدهای تولیدی می شود تصمیم گیری و مشکل آن بر طرف گردد.

فرماندار دنا گفت: برای مشکل جاده کریک سه جلسه در فرمانداری دنا با حضور اداره کل راهداری و شورای ترافیک برگزار شد و در حالی که این پروژه اعتبار نداشت به اصرار ۱ میلیارد و هفتصد میلیون تومان از محل اعتبارات دیگر برایش  مصوب کردیم  و خروجی جلسه بر این شد که ظرف مدت دو هفته اداره راهداری فرد معارض را بیاورند برای  سازش و اگر خودداری کرد در اسرع وقت  به دستگاه قضا معرفی کند که متاسفانه بعد از گذشت دو ماه از سوی راهداری کاری صورت نگرفته است و تاکنون فرد معارض  را به مقام قضایی معرفی نکرده است که کم کاری و بی خیالی راهداری در این رابطه کاملا مشهود است و در سه راهی کریک نباید طبق درخواست‌های  شخصی نیوجرسی های موجود برداشته می شد و باید کارشناسی شده  و با در نظر گرفته شدن امنیت بیشتر برای مردم انجام گیرد، مشکلات موجود از چهار راه باغات تا ورودی های شهر سی سخت  و فلکه ابوالفضل تا قبل از شروع فصل گرما کار مطالعاتی آن  انجام گیرد.

بالاترین مقام اجرایی در دنا گفت: از روز چهارشنبه برف و باران را تا چند روز خواهیم داشت که در دو بارندگی قبلی گرفتار ۲ بحران شدیم یکی کوهنوردان شیرازی گرفتار شده در ارتفاعات  پازن پیر و دیگری هم  ۴ نفر گرفتار شده در کوه ده جلاله که هر دو گروه با سلامت کامل توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر و راهداری به خانه هایشان بازگشتند پس بنابراین جهت جلوگیری از هرگونه بحرانی به مردم توصیه می‌گردد از تردد غیر ضروری در محورهای مواصلاتی کوهستانی خودداری کنند،کوهنوردان از رفتن به ارتفاعات اجتناب کنند، به هیچ وجه در مسیل‌های رودخانه ها اسکان نکنند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم. 

انتهای پیام/


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

گاز به ۴ روستای شهرستان چایپاره رسید

گازرسانی به چهار روستای چایپاره مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

3 ساعت ago

۱۰ سریال جنگی دیدنی در مورد جنگ جهانی اول

جنگ جهانی اول نیروهای قدرت مرکزی یا متحدین (اتریش- مجارستان، بلغارستان، آلمان و امپراطوری عثمانی)…

3 ساعت ago

اسنادی از شرایط بغرنج اقتصاد ایران در سال منتهی به انقلاب ۵۷

صادرات ما قوس نزولی طی می‌کند. به عنوان مثال فرش یکی از اقلام عمده صادرات…

3 ساعت ago

سپند امیرسلیمانی با موناکرمی ازدواج کرد

سپند امیرسلیمانی از ازدواج خود با مونا کرمی خبر داد.

3 ساعت ago

روش تام کروز در «تاپ گان» متعلق به خلبانی ایرانی است

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲» و «روز واقعه» می‌گوید: روشی که تام کروز در فیلم…

3 ساعت ago

ماجرای اعتصاب کارگران جشنواره فیلم کن

جمعی از کارگران پروژه‌ای و آزاد برگزارکننده جشنواره فیلم کن در اعتراض به شرایط کاری…

3 ساعت ago