Categories: همدان

در مرکز شهر همدان جایی برای پارک خودرو نیست

در مرکز شهر همدان جایی برای پارک خودرو نیست

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان همدان، سرهنگ ابراهیم فارسی رئیس پلیس راهور همدان در گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: در حال حاضر بیش از ۳ هزار تاکسی در شهر همدان فعال است و می‌توان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرد تا تعداد سفرهای شهری با خودروهای تک‌سرنشین کمتر و تردد آسان شود و توقف دوبله و سد معبر در معابر رخ ندهد.

رئیس پلیس راهور همدان از افزایش میزان مبلغ جریمه رانندگان متخلف در پارک دوبل خبر داد و گفت: به زودی میزان مبلغ جرایم رانندگی افزایش می‌یابد و جریمه رانندگان متخلف باید آخرین مرحله‌ جهت بازدارندگی توسط پلیس باشد.

وی با تاکید براینکه قبل از جریمه رانندگان باید
اقداماتی انجام گیرد و زیرساخت‌های لازم فراهم شود، اظهار داشت: معضل ترافیک همدان این است که در مسافت طولانی از خیابان‌های شهر، پارکینگ و جای پارک خودرو وجود ندارد.

این مسئول اضافه کرد: رانندگان در برخی خیابان‌ها دوبله پارک می‌کنند تا کاری را در اداره‌ای انجام دهند یا خریدی داشته باشند که بخشی از این معضل در نبود زیرساخت‌ها اتفاق می‌افتد و بخشی هم به فرهنگ‌سازی برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه از مردم همدان انتظار داریم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا کمتر شاهد مشکلات حوزه ترافیکی باشیم، خاطرنشان کرد: ما متخلفان را جریمه می‌کنیم اما چون قبلا برگه‌های جریمه روی خودروها در شهر قرار می‌گرفت، نمود بیشتری داشت و در حال حاضر پیامک ارسال می‌شود و افراد توجه ای ندارند.

فارسی ادامه داد: خیلی از رانندگان به این جریمه‌ها توجهی ندارند و می‌گویند نهایت ۳۰ هزار تومان پرداخت کنند، اشکالی ندارد و حداقل با پارک دوبل به کار خود می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه در شورای ترافیک چند راهکار تعریف کرده‌ایم که به کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود، یادآور شد: هم اکنون طرح ترافیک در قالب راهکار کوتاه‌مدت اجرا می‌شود تا تردد خودروها در معابر اصلی شهر کمتر باشد و لذا در حال حاضر در این زمینه طرح ورود به چهار خیابان منتهی به میدان امام (ره) همدان ممنوع شده است.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان با بیان اینکه راهکار بلندمدت احداث پارکینگ است اما نه اینکه در مرکز شهر باشد بلکه در رینگ دوم تعبیه شود، افزود: در حال حاضر پارکینگ سینا در منطقه کولانج مشکل ترافیکی دارد، باید چنین پارکینگ‌هایی در رینگ دوم شهر راه‌اندازی شوند، پارکینگ سینا می‌توانست در میدان جهاد احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چندان معضل بزرگ ترافیکی در شهر همدان وجود ندارد اما باید
جانمایی‌هایی در خصوص پارکینگ در شهر انجام گیرد تا خودروها به این مراکز هدایت شوند و شاهد تخلف در معابر مرکزی شهر نباشیم.

برگزیده های ایران

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

رضا داوری اردکانی: رأی دادن به پزشکیان رأی دادن به بقای ایران است/ انتخابات روز جمعه ۱۵ تیرماه را با هیچ انتخاباتی قیاس نباید کرد

رضا داوری اردکانی فیلسوف معاصر ایران طی یادداشتی درباره انتخابات پیش رو نوشت: این انتخابات…

34 دقیقه ago

مروری بر مناظره ۲ نفره تلویزیون/ چالش در مناظره این نیست که صرفاً در حرف هم ورود کنند بلکه چالش این است که طرف را نسبت به موضوعش به چالش بکشد

مجید رضائیان استاد دانشگاه با اشاره به مناظره شب گذشته تلویزیون به استانداردهای مناظره در…

35 دقیقه ago

آخرین شکارِ این نویسنده‌ی شکارچی خودش بود!

همینگوی داستان‌هایش را با قلم و دستان خود نمی‌نوشت! بلکه آن‌ها را ماشین می‌کرد آن…

36 دقیقه ago

فیلم ترسناک تیم برتون ونیز ۲۰۲۴ را افتتاح می‌کند

فیلم «بیتل جویس۲» ساخته تیم برتون با بازی مایکل کیتون و جنا اورتگا به عنوان…

37 دقیقه ago

بازیگر «گلادیاتور ۲» می‌خواست جنگجو باشد نه مدل لباس

بازیگران فیلم «گلادیاتور ۲» پل مسکال و پدرو پاسکال از چگونگی نقش‌آفرینی در این فیلم…

37 دقیقه ago

تازه ترین تصویر ثریا قاسمی در یک سریال کمدی جدید

سریال «تانک خورها» که در فضایی جدی و با رگه‌هایی از طنز در حوزه دفاع…

38 دقیقه ago