Categories: سمنان

در هر شهرستان استان سمنان یک قطب اقتصادی به منظور توسعه و اشتغال زایی تعریف شده است

در هر شهرستان استان سمنان یک قطب اقتصادی به منظور توسعه و اشتغال زایی تعریف شده است

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان سمنان ،وی افزود: همه اقشار تخصصی بسیج در حوزه رفع موانع تولید، نهادهای دامی، احیای واحدهای راکد، حمایت از تولید و … در طرح های مختلف مشغول فعالیت در حوزه های اقتصاد مقاومتی با رویکرد ایجاد اشتغال، تثبیت اشتغال و مانع زدایی از واحدها می باشد.

مهدی کاشفی با بیان اینکه قرارگاه دیگری تحت عنوان قرارگاه محرومیت زدایی در سپاه تشکیل شده که کار آن محرومیت زدایی و خدمات رسانی در حوزه های مختلف می باشد گفت: ۱۳۰۰ گروه جهادی در استان در ۱۲ کارگروه تخصصی نظیر بهداشت و درمان، رسانه، جهاد تبیین، زنان و خانواده، فرهنگی، پدافند غیرعامل، کساورزی و دانش بنیان و … مشغول خدمت رسانی می باشند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان با بیان اینکه رزمایش های مختلفی با عناوین مختلف در ۳ سال گذشته به منظور خدمت رسانی در استان انجام شده است تصریح کرد: ۵ رزمایش جهادی در قالب ۴۱۰ اعزام برادران و ۲۳۷ گروه جهادی خواهران به مناطق محروم در سال جاری انجام شده است.

وی افزود: در ۵ قالب فعالیت های عمرانی سازمان بسیج سازندگی انجام می شود و در سال جاری در ۱۷ عرصه کار عمرانی انجام شده است.

مهدی کاشفی اظهار داشت:طرح ۱۹۰ واحدی مسکن معسرین با همکاری کمیته امداد انجام شد، ۸۰ واحد مسکن مددجویان بهزیستی، ۴۲ واحد مرمت مسکن نیازمندان، نهضت ملی مسکن با ۹۶۸ واحد در شهر سمنان و ۹۲۸ واحد شاهرود و ۲۰۰ واحد در شهمیرزاد، ۴ مورد مرمت گلزار های شهدا، ۵۰۰۰ رول ایزوگام رایگان مسکن محرومین و …. از مهمترین طرح های عمرانی اجرا و در دست اقدام در سال جاری بوده است.

مهدی کاشفی افزود: در حوزه مسکن نیز با تفاهم انجام شده با استانداری ۲۵۰۰۰ مسکن در مدت ۳ سال آماده و به بهره برداری خواهد رسید که پروژه های آنها آغاز شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به اجرای پروژه های آبرسانی در استان افزود: پروژه آبرسانی به ۵۲ روستا در سال گذشته با ۹۰ درصد پیشرفت آماده بهره برداری تا پایان سال و پروژه آبرسانی به ۲۵۴ روستا با اعتبار ۱۲۴۷ میلیارد تومان که شامل همه روستا های دارای مشکل آبی استان بوده اسفند ماه آغاز می شود.

وی افزود: تا ۳ سال آینده مشکل همه روستاهای استان در حوزه آب حل می شود و هیچ روستای مشکل داری در حوزه آبی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: طرح سوم مورد همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طرح آبخیز تا جالیز نیز با ۶۸۰ هکتار در حوزه آبخیزداری و ۷۰۰ هکتار آبخیز تا جالیز در حوزه کشاورزی به صورت سه ساله انجام خواهد شد.

مهدی کاشفی افزود: همچنین ۸۷۰ کیلومتر از راه های روستایی استان احداث و ۲۱۵۰ کیلومتر بحث آسفالت و روکش انجام خواهد شد.

وی افزود: در حوزه اشتغال ۲۵۰۰ در ۳ سال تعهد داده شده که در تلاش برای اجرا آن هستیم. همچنین در همین مدت قرارداد ساخت ۱۰۰ مدرسه با ۷۰۰ کلاس در روستاها تعهد شده که انجام خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اظهار داشت: طرح احداث ۲۰ مرکز بهداشتی در ۳ سال، ساخت ۲۰ سوله ورزشی در روستاها و همچنین انتخاب ۵۰ روستای مولد به منظور رفع مشکل اشتغال انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین ۲۸ پروژه راه و پل روستایی با اعتبار ۹۸ میلیارد ریال، ۲۸۵ پروژه فرهنگی و آموزشی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال، ۲۰۱ پروژه احداث غسالخانه و سرویس بهداشتی با اعتبار ۱۵۱ میلیارد ریال انجام شده است.

مهدی کاشفی افزود: ۳۲۴ پروژه عمرانی و ۱۰۶ پروژه امنیت غذایی در سال جاری و سال ۱۴۰۳ در استان اجرا خواهد شد.

وی افزود: در بحث کمک مومنانه در ۳۶ عرصه در مدت ۳ سال در استان در مجموع ۸۹۱ میلیارد تومان خدمات ارائه شده است.

مهدی کاشفی افزود: در بحث کمک به مردم مظلوم غزه نیز ۸۰۰ میلیون تومان کمک و ۵۳۰ میلیون تومان کمک به جبهه مقاومت جمع آوری و ارسال شد.

وی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی و تسهیلات تبصره ۱۶ در سال گذشته به حدود ۲۰۰۰ نفر تسهیلات اشتغال زا پرداخت شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان افزود: امسال نیز ۳۰۰ میلیارد تسهیلات در راستای اشتغال زایی در استان برنامه ریزی شده که در حال اجرا می باشد.

وی افزود: در حوزه نصب پنل های خورشیدی ویژه منازل مسکونی نیز بسیج سازندگی با همکاری گروه های جهادی در سال جاری ۲۱۰ پنل خورشیدی در استان نصب و ۸۰۰ پنل هم با همکاری کمیته امداد و ۵۰۰ پنل با همکاری بهزیستی در مدت ۲ سال در استان نصب خواهد شد که هدف گذاری استان نصب ۳۰۰۰ پنل خورشیدی در این طرح می باشد.

۴۶

برگزیده های ایران

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

10 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

10 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

10 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

10 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

10 ساعت ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

10 ساعت ago