سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
  • اخبار استانها
  • اخبار روز
  • اخبار تکنولوژی
  • اخبار ورزشی
  • بازار مالی
  • گردشگری
  • اقتصادی
  • بین الملل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

بازگشت کرسی IOC member به ایران پس از ۲۱ سال/ دختر ایران عضو کمیته بین‌المللی المپیک شد

بازگشت کرسی IOC member به ایران پس از ۲۱ سال/ دختر ایران عضو کمیته بین‌المللی المپیک شد

21 ساعت پیش
ساپینتو: باز هم ۳ امتیاز را از ما گرفتند، تساوی با ملوان عادلانه نبود/ چیزی جز عدالت نمی‌خواهم

ساپینتو: باز هم ۳ امتیاز را از ما گرفتند، تساوی با ملوان عادلانه نبود/ چیزی جز عدالت نمی‌خواهم

21 ساعت پیش
نویدکیا: بیشتر از هر مسابقه‌ای امروز صاحب فرصت گلزنی شدیم/ فعلاً زود است از قهرمانی بگوییم

نویدکیا: بیشتر از هر مسابقه‌ای امروز صاحب فرصت گلزنی شدیم/ فعلاً زود است از قهرمانی بگوییم

21 ساعت پیش
حسینی: در بهترین روز سپاهان هرچه تلاش کردیم، موفق نشدیم/ گلی ساده و مبتدیانه خوردیم

حسینی: در بهترین روز سپاهان هرچه تلاش کردیم، موفق نشدیم/ گلی ساده و مبتدیانه خوردیم

21 ساعت پیش
علی‌نژاد: پیشروی دیپلماسی ورزش ایران از این به بعد ثریا آقایی است

علی‌نژاد: پیشروی دیپلماسی ورزش ایران از این به بعد ثریا آقایی است

21 ساعت پیش
مریم هاشمی جایگزین الهه منصوریان شد/ ابقای موحدنیا و عربی

مریم هاشمی جایگزین الهه منصوریان شد/ ابقای موحدنیا و عربی

21 ساعت پیش
آقایی: تلاش می‌کنم صدای ورزشکاران ایران باشم

آقایی: تلاش می‌کنم صدای ورزشکاران ایران باشم

21 ساعت پیش
عذرخواهی کاراگر از صلاح در یک برنامه تلویزیونی

عذرخواهی کاراگر از صلاح در یک برنامه تلویزیونی

21 ساعت پیش
چراغ سبز دیبالا به رم برای تمدید قرارداد

چراغ سبز دیبالا به رم برای تمدید قرارداد

21 ساعت پیش
آغاز شب دوم هفته ششم لیگ قهرمانان با پیروزی آژاکس و کپنهاگن

آغاز شب دوم هفته ششم لیگ قهرمانان با پیروزی آژاکس و کپنهاگن

21 ساعت پیش

Home » راه طولانی و دشوار برندسازی ۱۴ شخصیت برجسته ایرانی بررسی و کتاب شد/ از آموزگار و شجریان تا بیضایی و و گلستان و ملکیان

راه طولانی و دشوار برندسازی ۱۴ شخصیت برجسته ایرانی بررسی و کتاب شد/ از آموزگار و شجریان تا بیضایی و و گلستان و ملکیان

زمان انتشار: 11 شهریور 1403 ساعت 18:28

دسته بندی: فرهنگ و هنر

شناسه خبر: 572951

زمان مطالعه: 8 دقیقه

راه طولانی و دشوار برندسازی ۱۴ شخصیت برجسته ایرانی بررسی و کتاب شد/ از آموزگار و شجریان تا بیضایی و و گلستان و ملکیان

راه طولانی و دشوار برندسازی ۱۴ شخصیت برجسته ایرانی بررسی و کتاب شد/ از آموزگار و شجریان تا بیضایی و و گلستان و ملکیان

به گزارش خبرگزاری برگزیده، در این کتاب چهارده شخصیت و برندشخصی معتبر ایرانی که هرکدام در حوزه کاری خود محل ارجاع بسیار هستند، مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته است. نام‌های که به مرور به قول نیما یوشیج رزق روح‌مان شده‌اند و هر کدام در حوزه کاری خود مرجع صاحب نظران محسوب می‌شوند و در یک پازل بزرگ‌تر بخشی از فرهنگ ایران امروز را نمایندگی می‌کنند. این کتاب را می‌توان تنها کتاب تالیفی در زبان فارسی دانست که به برندسازی شخصی با تکیه بر شخصیت‌های ایرانی به عنوان نمونه‌های عینی پرداخته است.

حسین گنجی روزنامه‌نگار و پژوهشگر در پنجمین کتاب خود با عنوان «نام‌ها از کجا می‌آیند»  “برندسازی شخصی؛ راه بلندمدت دوست‌داشتنی”، چهارده برند شخصی معتبر و پر ارجاع ایران؛ محمدرضا شجریان، ابراهیم گلستان، ایران درودی، محمدرضا شفیعی کدکنی، محمد علی موحد، هوشنگ ابتهاج، محمد احصایی، ژاله آموزگار، رضا داوری اردکانی، کامبیز درم‌بخش، مصطفی ملکیان، بهرام بیضایی، هادی خانیکی، محمود سریع القلم را بر اساس مدل‌ها و روش‌های‌ برندسازی شخصی مورد واکاوی قرار داده است. او برندهای ایرانی را با الگوهای رایج و در حال تدریس برندسازی شخصی در جهان تطابق داده و سعی کرده ضمن امکان الگوبرداری از آنها، راه بلند و دشوار برندسازی شخصی را با پیش کشیدن چند نمونه در حوزه‌های متنوع تشریح کند.
چهره چهارده شخصیت منتخب کتاب را هادی حیدری طراحی کرده است و جلد کتاب اثر آرش تنهایی است.

فرزاد مقدم، مدرس و مربی دوره‌های برندسازی و دانش آموخته برندینگ در پیشگفتاری بر این کتاب با طرح پرسشی با عنوان «ماجرای این کتاب چیست؟» این‌گونه نوشته است: «برای آموختن برندسازی شخصی علاوه بر مدل‌ها، روش‌ها و تکنیک‌های مختلف، معمولاً به مثال نیازمندیم. به قول “آلبرت اینشتین؛ مثال آوردن، یکی از راه‌های آموزش نیست، بلکه تنها راه آموزش است.” نشان دادن مثال و الگو، راهی طبیعی و آسان برای یادگیری است. با نمایش نمونه موفق، روش‌ها و مفهوم‌های دشوار و شاید انتزاعی را به چیزی عینی‌تر، آسان تر و قابل فهم‌تر تبدیل می‌کنیم. از این رو، مثال‌های این کتاب می‌تواند کمکی باشد برای کسانی که در این راه گام بر می‌دارند. شاید مثال‌ها و الگوهای انتخاب شده در این کتاب، نمونه‌های جامعی برای دربر گرفتن تمام انواع برندهای شخصی کشور ما نباشند. اما برای تبدیل‌شدن به یک برند شخصی اصیل و ماندگار (اگر چنین دغدغه‌ای را دارید) درس گرفتن از نمونه‌هایی که در این کتاب آورده شده است، کاری است بس شایسته.»

حسین گنجی نیز در بخشی از مقدمه خود بر کتاب که به تفصیل به برندسازی شخصی پرداخته است، ماجرای کتاب را این‌طور شرح داده است: «برندسازی شخصی یعنی داشتن هدف، الگو، همراه با تلاش مستمر و طولانی که از آن نه تنها خسته نشوید که لذت هم ببرید. از زندگی خود باید داستان خوبی برای روایت داشته باشید؛ تنها رسیدن به قله مهم نیست، این مسیر است که برندساز است. در این کتاب سعی شده با واکاوی برخی شیوه‌های شکل گیری چند برند شخصی ایرانی و الگوها و روش‌های که خواسته یا ناخواسته در توسعه فردی خود به کار بسته‌اند، دریافتی از “برندسازی شخصی؛ این راه بلندمدت دوست داشتنی” ارائه شود تا بدانیم “نام‌ها از کجا می‌آیند” و چگونه رزق روح‌مان می‌گردند.»
روش‌شناسی به کار رفته در کتاب، تلفیقی از کار کتابخانه‌ای و مصاحبه‌ای است و همانطور که نویسنده کتاب در مقدمه آورده است، انتخاب شخصیت‌های مورد بررسی به گونه‌ای بوده است که اولا زنده باشند و امکان دسترسی بی واسطه و مصاحبه (حداقل تا زمان نگارش مقاله) وجود داشته باشد که برخی از شخصیت ها در مسیر نوشتن کتاب به رحمت خدا رفتند، و ثانیا امکان مصاحبه و نزدیکی برای درک احوالات و نوع نگاه آنها به زندگی وجود داشته باشد. 

این کتاب می‌تواند برای دانشگاهیان پژوهشگران و فعالین حوزه علوم ارتباطات، برندسازی، تبلیغات، جامعه‌شناسی و علاقه‌مندان مطالعات رسانه‌های نوین مفید باشد. «نام‌ها از کجا می‌آیند؟ برندسازی شخصی؛ راه بلند مدت دوست‌داشتنی» در ۱۸۸ صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شده است.

۵۷۵۷

حتما بخوانید : خاطره حامد عسکری از محمدعلی بهمنی

برگزیده های ایران

برچسب ها
بهرام بیضایی کتاب محمدرضا شجریان محمدرضا شفیعی کدکنی مصطفی ملکیان هوشنگ ابتهاج
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • کشمکش سرمایه‌گذاری میان انیمیشن‌سازها/ معرفی طرح‌های منتخب رویداد پویانمایی کاشان
    کشمکش سرمایه‌گذاری میان انیمیشن‌سازها/ معرفی طرح‌های منتخب رویداد پویانمایی کاشان 16 ساعت پیش
  • صدای زخمی یک خانواده/ انتشار تیزر «کد۷۰۰» پیش از شروع سینماحقیقت
    صدای زخمی یک خانواده/ انتشار تیزر «کد۷۰۰» پیش از شروع سینماحقیقت 16 ساعت پیش
  • معرفی آثار پذیرفته شده بخش عکس جشنواره تئاتر فجر
    معرفی آثار پذیرفته شده بخش عکس جشنواره تئاتر فجر 16 ساعت پیش
  • همه چیز عادی است… اما ترسناک!/ پنجمین فیلم کوتاه پیمان ناجی آماده نمایش شد
    همه چیز عادی است… اما ترسناک!/ پنجمین فیلم کوتاه پیمان ناجی آماده نمایش شد 16 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 1487
  • آذربایجان غربی 1357
  • اجتماعی 15588
  • اخبار استانها 0
  • اخبار تکنولوژی 272
  • اخبار روز 15490
  • اخبار ورزشی 20768
  • اردبیل 903
  • اصفهان 1616
  • اقتصادی 8260
  • البرز 809
  • ایلام 584
  • بازار مالی 31
  • بوشهر 485
  • بین الملل 5687
  • تبلیغات 52
  • تهران 746
  • چند رسانه ای 0
  • چهارمحال و بختیاری 1455
  • خراسان رضوی 1161
  • خراسان شمالی 722
  • خوزستان 1042
  • زنجان 653
  • سبک زندگی 378
  • سلامت 3555
  • سمنان 1185
  • سیاسی 12668
  • سیستان و بلوچستان 491
  • عکس 329
  • علمی و فناوری 7632
  • فارس 1244
  • فرهنگ و هنر 19542
  • قزوین 770
  • قم 855
  • کاریکاتور 452
  • کردستان 940
  • کرمان 1877
  • کرمانشاه 1232
  • کهگیلویه و بویراحمد 1299
  • گردشگری 12
  • گلستان 451
  • گیلان 1152
  • لرستان 1161
  • مازندران 897
  • مرکزی 563
  • مناطق آزاد 218
  • هرمزگان 1345
  • همدان 256
  • یزد 30

جدیدترین مقالات

  • افزایش نگران‌کننده ‌آنفلوانزا در این استان/ آمار ابتلا به ۲۰ درصد رسید
    افزایش نگران‌کننده ‌آنفلوانزا در این استان/ آمار ابتلا به ۲۰ درصد رسید 18 ساعت پیش
  • آخرین وضعیت کمبودهای دارویی در کشور
    آخرین وضعیت کمبودهای دارویی در کشور 18 ساعت پیش
  • نوبت جرم‌گیری دندان‌ها را فراموش کردید؟ خطرات پنهان جدی‌تر از چیزی هستند که فکرش را می‌کنید
    نوبت جرم‌گیری دندان‌ها را فراموش کردید؟ خطرات پنهان جدی‌تر از چیزی هستند که فکرش را می‌کنید 18 ساعت پیش
  • سالادهای آماده؛ وعده‌ای سالم یا تله‌ای میکروبی؟/ شست‌وشوی مجدد سالادهای بسته‌بندی لازم است؟
    سالادهای آماده؛ وعده‌ای سالم یا تله‌ای میکروبی؟/ شست‌وشوی مجدد سالادهای بسته‌بندی لازم است؟ 18 ساعت پیش
  • مردم وام‌های بانکی را صرف چه کارهایی می‌کنند؟
    مردم وام‌های بانکی را صرف چه کارهایی می‌کنند؟ 18 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

هاست ویندوز | هاست لاراول | سرور مجازی | دانلود رایگان نرم افزار |  مشاوره رایگان راه اندازی کافه | آموزش زبان آلمانی |

بهترین آژانس مسافرتی و هواپیمایی تهران | قیمت تتر امروز

کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد .@2025