Categories: کرمانشاه

«رجب» ماه طلب استغفار از پروردگار است

«رجب» ماه طلب استغفار از پروردگار است

به گزارش خبرنگار برگزیده کرمانشاه، آیت‌الله حبیب الله غفوری ظهر امروز جمعه (۲۲ دی‌ ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۱۹۷ سوره بقره می‌فرماید《زاد و توشه بردارید》 انسان در آخرت نیاز به زاد و توشه دارد.

وی افزود: در همین سفرهای محدود دنیایی انسان تدبیر کرده و مسیر را بررسی می‌کند برای یک سفر چند ساعته‌ای که می‌داند همه امکانات در مسیر است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: ما انسان‌ها عقیده‌ها، فضیلت‌های اخلاقی و اعمال صالح را با خود به آخرت می‌بریم، خداوند می‌فرماید《بندگان من زاد و توشه بردارید برای آخرت و بهترین زاد و توشه سفر آخرت تقوا است》.

وی عنوان کرد: اثر محبت یک اثر استثنایی است و کسانی که در محبت اهل‌ بیت از دنیا رفته‌اند و تمام تلاششان را کردند که در این دنیا کاری را بر خلاف رضایت اهل‌بیت انجام ندهند و خود را با خواسته و نظر اهل‌ بیت پیامبر تنظیم می‌کنند، جایگاه ارزنده‌ای دارند.

غفوری گفت: در نتیجه ایمانی که با محبت اهل‌ بیت آغشته شود ایمانی بسیار موثر، کارساز، لطیف، بسیار تاثیرگذار و همیشگی می‌شود.

وی اذعان کرد: محبت اهل‌ بیت یکی از محکم‌ترین دستگیرهای ایمان است که اگر کسی به آن دست بگیرد رها نمی‌شود و نجات پیدا می‌کند.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: ماه رجب سر آغاز فصل معنویت سال برای اهل ایمان است و ماه‌های رجب، شعبان و رمضان برای اولیا خدا و مومنان واقعی بسیار حائز اهمیت است.

وی تشریح کرد: مومنان توشه سال خود را طی این چند ماه برداشت می‌کنند و به نحوی تدبیر شده است که برای ورودی به مهمانی خداوند در ماه مبارک رمضان و شب قدر که با عظمت‌ترین شب و روز سال است مقدمه‌ای برای ورود به این مهمانی تنظیم شده است.

غفوری ادامه داد: ماه رجب به عنوان ماه استغفار و طلب آمرزش شناخته شده است و سفارشات متعددی درباره استغفار روزانه در این ماه شده است.

وی خاطرنشان کرد: دعاهای ماه رجب بسیار سازنده و تاثیرگذار است و دعاهای ماه رجب جایگاه و عظمت خاصی در پیشگاه خداوند متعال دارد و باید با دقت خوانده شوند.

۴۶

برگزیده های ایران

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

سه کشته بر اثر آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در این شهر

آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در خرمشهر، سه کشته برجای گذاشت.

14 ساعت ago

آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی

درخواست فرجام خواهی وکلای توماج صالحی در دیوانعالی کشور به ثبت رسید.

14 ساعت ago

کارت‌های ورود به جلسه امتحانات نهایی منتشر شد

کارت‌های ورود به جلسه امتحانات نهایی در سامانه‌ وزارت آموزش و پرورش بارگذاری شد.

14 ساعت ago

سیل مشهد| اولین عکس از دو کودک که سیل جان آن‌ها را گرفت

عکس های مشکلات و بنیامین، کودکانی که در سیل دیروز مشهد فوت کردند.

14 ساعت ago

هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها

سازمان هواشناسی کشور برای استان‌های شمالی هشدار نارنجی صادر کرد.

14 ساعت ago

تهرانی‌ها! از این خیابان‌ها فردا به هیچ‌وجه تردد نکنید!

تمهیدات ترافیکی جشن میلاد امام رضا (ع) در پایتخت اعلام شد.

14 ساعت ago