Categories: سیاسی

رحیمی: برای پیشرفت کشور نیاز به همدلی و تعامل داریم

رحیمی: برای پیشرفت کشور نیاز به همدلی و تعامل داریم

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، امین‌حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارتخانه دادگستری در جلسه علنی صبح امروز مجلس در تشریح برنامه‌های خود عنوان کرد: بنده نظرات موافقان و مخالفان و موارد مطرح‌ شده در کمیسیون را مد نظر دارم و از آن نکات استفاده خواهم کرد.

وی با اشاره به سوابق خود افزود: بنده قاضی دادگستری هستم و ۳۸ سال سابقه دارم و در مجلس هشتم نیز سابقه نمایندگی دارد و با نمایندگان مرتبط بوده و هستم. هم‌چنین در دیوان محاسبات و دادگستری قوه قضاییه هم مسئولیت داشته‌ام.

وزیر پیشنهادی دادگستری اظهار داشت: اجرای عدالت و توسعه کشور آرمان مردم ماست که بعد از انقلاب در قانون اساسی متبلور شده است و قوای سه‌گانه کار خود را انجام می‌دهند ولی بعضاً ناکارآمدی مشاهده می‌شود و راهکاری که می‌تواند کارآمدی نظام را تقویت کند، تعامل قواست.

رحیمی بیان کرد: اگر قوا و نهادها وظیفه‌ی خود را انجام ندهند و جزیره‌ای عمل کنند، به هدف نمی‌رسیم و اتفاقاً لازم است که با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشیم. وزیر دادگستری طبق اصل ۱۶۰ قانون اساسی وظیفه ارتباط قوای قضاییه و مقننه و مجریه را دارد. در مجلس و دولت سابق بین قوای سه‌گانه یک کارگروه مرکزی ایجاد کردیم. رئیس محترم قوه قضاییه اعتقاد کاملی بر تعامل دارد و ما این تعامل را ایجاد کردیم.

وزیر پیشنهادی دادگستری عنوان کرد: هم‌اکنون نشست‌های استانی بین مسئولان قوه قضاییه، دولت و مجلس به‌صورت ماهانه و هفتگی برقرار است تا بتوانیم مشکلات را در سطح استانی هم برطرف کنیم.

رحیمی با بیان اینکه تعامل قوه قضاییه با مجلس بیش از پیش خواهد بود، اظهار داشت: در دولت سیزدهم یک کارگروه ایجاد کردیم که پنج عضو عالی برای حل چالش‌های بین قوه قضاییه و دولت راه قانونی پیدا می‌کردند. ما به‌جای بحث کردن در رسانه‌ها، در آن جلسات حرف‌ها را می‌زدیم و پیگیری می‌کردیم. می‌خواهیم این نمونه را در سطح استان‌ها هم اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: می‌خواهیم تلاش کنیم که با همدلی مسائل را حل کرده و به هم‌افزایی برسیم و وزیر دادگستری این وظیفه را دارد.

وزیر پیشنهادی دادگستری اظهار داشت: وضعیت نامناسبی درخصوص ابزار مورد نیاز قضات داریم و البته قضات تازه‌کار هم از نظر حقوق و مزایا در سختی هستند و بنده وظیفه دارم که این مسائل را در دولت و مجلس پیگیری کنم.

رحیمی خاطر نشان کرد: در برنامه‌ی هفتم توسعه بیش از ۵۰ کار برای قوه قضاییه در نظر گرفته شده که باید برای آن آیین‌نامه بنویسیم و بنده باید هر سال به شما درباره انجام این وظایف گزارش دهم.

وی بیان کرد: زندان‌ها باید از شهرها بیرون بروند و دربرنامه ششم هم این تکلیف را داشتیم و اقداماتی در این‌زمینه صورت گرفته و برنامه‌ریزی کردیم بدون اینکه بودجه‌ای از دولت بگیریم، ۵۰ درصد زندان‌ها را منتقل کنیم.

وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: سازمان تعزیرات یک سازمان مظلوم است و کم‌تر مورد توجه قرار گرفته و ما موفق شدیم به آن رسمیت دهیم. وزارت صمت، جهاد و بهداشت در این زمینه فعال هستند و این سازمان در آخر زنجیره قرار دارد و اگر تخلفی در فروش صورت گرفت، این سازمان باید ورود کند.

رحیمی ادامه داد: فرآیند نظارت نیازمند اصلاح است که هم تولید آسیب نبیند و به مردم هم اجحاف نشود و قیمت‌ها با سود متعادل و متعارف مشخص شود.

وی در پایان گفت: با تجربه قبلی و عزم اراده جدی، اگر مورد اعتماد قرار بگیرم در این دوره با جدیت بیشتر نواقص را رفع کنیم تا خدمت‌رسانی بیشتری به مردم عزیزمان داشته باشیم.

/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

1 هفته ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

1 هفته ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

1 هفته ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

1 هفته ago

طرح مدیریت خدمات شهری و روستایی در مجلس کلید خورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن بررسی طرح جامع…

1 هفته ago

خلف‌وعده مسئولان ؛ ۱۳۰۰۰ معلول همچنان بی‌مستمری!

ماجرای قطع واریز مستمری ۱۳ هزار معلول همچنان ادامه دارد و علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان…

1 هفته ago