Categories: بین الملل

رسانه عبری: آمریکا و اسرائیل می‌خواهند رهبران حماس تبعید شوند!

رسانه عبری: آمریکا و اسرائیل می‌خواهند رهبران حماس تبعید شوند!

به گزارش برگزیده، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد که این رژیم و آمریکا در روزهای اخیر درباره توافقی برای «تبعید رهبران ارشد حماس» به عنوان بخشی از یک توافق گسترده‌تر گفت‌وگو کرده‌اند.

این شبکه گزارش داد: این موضوع در دیدارهای «ران درمر» وزیر امور استراتژیک اسرائیل با مقامات ارشد دولت آمریکا در واشنگتن مطرح شد.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه به جزئیات در این باره گفت: «احتمال تسلیم و تبعید رهبران ارشد حماس در جریان مذاکرات بین اسرائیل و مقامات آمریکایی مطرح شد، اما این موضوع به پیشرفت در توافق تبادل اسرا مرتبط است.»

در این گزارش همچنین آمده است: مقامات نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل گفته‌اند که اسرائیل چنین اتفاقی را مثبت ارزیابی می‌کند و تبعید رهبران حماس به معنای پایان دادن به رهبری آن است.

این رایزنی‌ها درحالی انجام شده است که رژیم صهیونیستی و حماس درحال مذاکره غیرمستقیم برای تبادل اسرا پیشنهاد نشست پاریس در این باره هستند.

جنبش حماس شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد پس از رایزنی با رهبران حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین پاسخ خود را درباره این پیشنهاد به مصر و قطر ارائه کرده است.

حماس اعلام کرد با طرح پیشنهادی نشست پاریس با روحیه مثبت برخورد کرده است با این هدف که شامل آتش‌بس کامل، پایان دادن به جنگ غزه، بازسازی آن، لغو محاصره این باریکه و تبادل اسرا باشد.

پس از آن «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر خارجه و نخست‌وزیر قطر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «آنتونی بلینکن» در دوحه اعلام کرد که پاسخ حماس را برای صهیونیست‌ها ارسال کرده است.

شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌نیوز» آمریکا روز دوشنبه ۹ بهمن گزارش داد، مذاکره‌کنندگان رژیم صهیونیستی، آمریکا، مصر و قطر در پاریس بر سر چارچوبی برای تبادل جدید اسرا به توافق رسیده‌اند. پس از این خبر، اسماعیل هنیه اعلام کرد طرح پیشنهادی نشست پاریس را تحویل گرفته و آن را بررسی خواهد کرد.

بر اساس توافق، اسرای آمریکایی و صهیونیستی باقی‌مانده به صورت مرحله‌ای آزاد می‌شوند که از زنان و کودکان شروع می‌شود. این توافق شامل توقف تدریجی درگیری‌ها، ارسال کمک‌ها به غزه و آزادی اسرای فلسطینی است.

پیشتر رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک مقام بلندپایه این رژیم گزارش دادند، نشست پاریس میان رژیم صهیونیستی، آمریکا، مصر و قطر درباره مذاکرات تبادل اسرا با جنبش حماس روز یکشنبه هشتم بهمن به پایان رسید و پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل شد.

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

admin

Recent Posts

رئیسی: دولت در مسیر صحیح برای حل مشکلات گام برمی‌دارد

رئیس جمهور گفت: آمارها و شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد دولت در مسیر صحیح برای حل…

50 ثانیه ago

استقرار صندوق‌های سیار رأی‌گیری در نمایشگاه بین المللی کتاب

صندوق‌های سیار رأی‌گیری به منظور رفاه حال بازدیدکنندگان در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران…

2 دقیقه ago

نیکا گاهی به خانه خاله‌اش نمی‌رفت چون “آتش” میهمانی خاص داشت

آتش شاکرمی درگیر رفیق بازی‌ها و مسائل شخصی خود است و در شب‌هایی از هفته…

3 دقیقه ago

تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: پیام عاشورایی امام حسین (ع) در غزه موجب شد…

4 دقیقه ago

رئیسی رأی خود در انتخابات مجلس را ثبت کرد

رئیس‌جمهور با حضور در مسجد جامع حضرت صاحب الزمان (عج) در شهرک صالح آباد در…

4 دقیقه ago

مالزی به آمریکا: تحریم‌ها علیه ایران را به رسمیت نمی‌شناسیم

دولت مالزی درخواست هیئت وزارت خزانه‌داری آمریکا برای تشدید تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران را رد…

5 دقیقه ago