Categories: فرهنگ و هنر

رقابت برای فیلمنامه‌نویسی حرفه‌ای

رقابت برای فیلمنامه‌نویسی حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری برگزیده به نقل از ستاد خبری اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی،این کارگاه‌ها پس از افتتاحیه و انتخاب ۱۰ ایدۀ برتر از میان ۹۸ برگزیده و راه یافته به این رویداد شکل گرفتند و اساتید راهنمای این گروه‌ها شامل دکتر محمود اربابی، استاد مهدی احمدی، استاد هومان فاضل، استاد فریدون فرهودی و استاد رضا حیدرنژاد تشکیل می‌دهند. 
فریدون فرهودی از جمله اساتید راهنمای حاضر در این رویداد با بیان اینکه تقریباً نوعی تضارب آرا و طوفان فکری در ابتدای شکل‌گیری کارگاه‌ها وجود داشته، به ستاد خبری اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی می‌گوید: بچه‌ها هرکدام از مکان‌های متفاوت و با ذهنیت‌های مختلفی آمده‌اند که این ذهنیت‌ها با یکدیگر دارای تلاقی‌های مثبت و منفی است. ما به سرعت از این مرحله عبور کرده‌ایم.
استاد راهنمای اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی در توضیح علت سرعت گرفتن کار می‌گوید: نمی‌توان کارگاه‌ها را برگزار کرده و سپس گفت که هر کس سوی کار خودش برود. در این رویداد طرحی از کارگاه‌ها در می‌آید و باید تحویل هیأت داوران شود. این روند به کار، سازمان و سرعت می‌دهد. به نظرم سرعت کار خوب است و از آن راضی هستم. اکنون من بچه‌ها را به سمت ارائه خلاصۀ داستان می‌برم و از آیتم‌ها و بحث‌های فرعی به سرعت گذشته‌ایم تا به سمت نوشتن خلاصۀ یک صفحه‌ای برویم و ایرادات کارمان مشخص شود. 
 

 

فرهودی گروهی کار کردن در این رویداد را یک امتیاز دانسته و ادامه می‌دهد: امتیاز رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی در آن است که بچه‌ها دارند به صورت گروهی کار می‌کنند و نوشتن را تجربه می‌کنند. دیگر اینکه یک ساختار حرفه‌ای در اینجا وجود دارد و باید کارها را تحویل دهند و در نتیجه کار بایگانی نمی‌شود. 
یکی دیگر از مشخصه‌هایی که در میان حاضرین و گروه‌های این رویداد به چشم می‌خورد، جوان بودن اکثر آنان است به نحوی که فضای این رویداد شبیه به نوعی فضای آموزشی است. فریدون فرهودی با بیان اینکه مشخص نیست چه درصد از شرکت کنندگان این رویداد دانشجو هستند، این موضوع را تأیید می‌کند که بیشتر شرکت کنندگان در این رویداد را علاقه‌مندان به فیلمنامه‌نویسی تشکیل می‌دهند. 
این استاد فیلمنامه‌نویسی در ادامه به ستاد خبری اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی می‌گوید: دانشجو شدن این امتیاز را دارد که دنیای فرد را بزرگتر می‌کند حتی اگر فرد پس از فارغ التحصیلی رشته خود را ادامه ندهد. علاوه بر دانشجوها باید افراد علاقه‌مند به فیلمنامه‌نویسی را نیز در نظر گرفت. در اینجا نیز بین افراد شرکت کننده در رویداد نه تنها علاقه به فراگیری فیلمنامه‌نویسی دیده می‌شود، بلکه نوعی مسابقه و رقابت نیز بین گروه‌های آنان در جریان است. 
اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی روز ۹ مرداد و پس از داوری طرح‌های ارائه شده از سوی گروه‌ها، پایان می‌پذیرد اما به گفته برگزار کنندگان این پایان کار نیست و چنین رویدادی ادامه خواهد یافت تا ضمن شناسایی استعدادها، بتواند شرایط فعالیت حرفه‌ای را نیز برای آنان فراهم کند. فریدون فرهودی نیز با مثبت ارزیابی کردن روند این رویداد و اظهار امیدواری از ادامه آن می‌گوید: در این رویداد خیلی ها امید پیدا کرده‌اند که به صورت حرفه‌ای کار کنند و البته راه برای حرفه‌ای شدن بسیار دراز است به خصوص در سینمای ما که عوامل غیر حرفه ای نیز بر آن دخیل است. 

۲۲۰۵۷

برگزیده های ایران

admin

Recent Posts

چرا گیربکس چینی؟ بررسی مزایا و معایب نسبت به برندهای دیگر

گیربکس‌های چینی به دلیل قیمت پایین، دسترسی آسان و تنوع بالا مورد توجه قرار گرفته‌اند…

4 هفته ago

لیستی از هتل های محبوب سنگاپور از نگاه بوکینگ

شاید برای شما جالب باشد که بدانید سنگاپور جزو کشور هایی می‌ باشد که با…

1 ماه ago

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

2 ماه ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

2 ماه ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

2 ماه ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

2 ماه ago