Categories: کرمان

روحانیت همیشه در کنار توده‌های مردم بودند

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه کرمان اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در مقاطع مختلف اتفاق می‌افتد رسالت روحانیون و حوزه.ها در چند بخش محوری قابل بحث و گفت‌وگو است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اولین محور در رسالت روحانیون را گسترش عقاید احکام و اخلاق و گسترش فرهنگ دینی دانست و افزود: در طول دوازده قرن، حوزه‌ها این رسالت را حفظ و نگهبانی کردند و به بهترین وجه ممکن به انجام رساندند.

وی عنوان کرد: علما و فقها در طول تاریخ دوازده قرن همه تلاش خود را معطوف کردند که احکام، اخلاق و اعتقادات اسلامی از نسلی به نسل دیگر منتقل شود همانطوری که هست تا شاهد گسترش عقاید دینی در بین توده‌های مختلف مردم باشیم.

وی دومین حوزه را حوزه تبیین احکام و رساندن این احکام به توده‌های مردم از کلان شهرها تا روستاها برشمرد و گفت: در همه جا با وسواس کامل و با دقت لازم احکام الهی را همانطوری که است برای مردم بیان کردند و خیلی‌ها خوشایندشان نبود که احکام به درستی به مردم برسد و دلیل آن هم شهادت‌ها، شکنجه‌ها و زندان‌ها است که متوجه حوزه و روحانیت شده است.

امام جمعه کرمان محور دیگر را رسالت اجتماعی و مردمی علما دانست و اظهار کرد: روحانیت همیشه در کنار توده‌های مردم مستضعف مردم بودند و در طول تاریخ جایگاه و پایگاه آنها مردم و قشرهای مستضعف بودند لذا بدخواهان تلاش کردند این پایگاه را از آنها بگیرند لذا تبلیغات مسموم انجام دادند و الان هم نمونه این تبلیغات را در زبان دشمنان اسلام و حوزه و روحانیت می‌بینیم.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه افتخار این قشر فداکار این است که همیشه با مردم بودند، بیان داشت: بخش دیگر در این‌ حوزه مبارزه با فساد و مفسد هست که روحانیت در طول تاریخ با هر فسادی مبارزه کردند و همیشه پرچم‌های مبارزه با فساد پرچم‌دار آن کسانی بودند که این رسالت مهم را به عهده داشتند لذا هیچ وقت بین مفسدان و رانت‌خواران و حوزه روحانیت آشتی وجود نداشته است.

 وی ادامه داد: حوزه مهم دیگر حوزه سیاست است که در این حوزه، حوزه‌های علمیه و روحانیت همیشه پرچم‌دار سیاست مبتنی بر دیانت هستند.

وی افزود: در تاریخ این معاصر به طور خاص در جغرافیای پهناور ایران سه مسوولیت بزرگ را علما انجام دادند همزمان و از هیچ کدام غفلت نکردند و آن هم محورهای مبارزه با استکبار استبداد و استعمار است که افرادی مبارزه کردند اما همزمان با هر سه نبود ولی علما افتخارشان مبارزه همزمان با هر سه بود.

علیدادی‌سلیمانی گفت: هر جای کشور صدایی علیه استکبار و استعمار و استبداد بلند شد پرچم‌دار آن علما و فقهای بزرگ بودند و سال‌ها زندانی طولانی شهید مدرس مدعی این ادعاست.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: تبلور عینی حوزه‌ها در دو شخصیت برجسته‌ای است که امامین انقلاب هستند امام راحل و مقام معظم رهبری مه به صورت کامل رسالت خود را انجام دادند و نتیجه آن مبارزات، انقلاب شکوهمند اسلامی شد که میدان وسیع برای ظهور و بروز مجاهدان شد.

وی بیان کرد: حرکت امامین انقلاب به داخل کشور خلاصه نمی‌شود و جغرافیای پهناور جهان اسلام را در بر گرفته است.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

11 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

11 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

11 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

11 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

11 ساعت ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

11 ساعت ago