Categories: فرهنگ و هنر

رونمایی از سامانه هنرستان هنرهای زیبای وزارت ارشاد

رونمایی از سامانه هنرستان هنرهای زیبای وزارت ارشاد

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران،  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز یکشنبه اول مهرماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۴ با حضور در یکی از هنرستان‌های های تهران در آیین آغاز سال تحصیلی هنرستان‌های هنرهای زیبای سراسر کشور شرکت کرد.

در این مراسم علاوه بر وزیر فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی، علی فروزانفر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و … حضور داشتند.

در این مراسم سیدعباس صالحی از سامانه هنرستان هنرهای زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز رونمایی کرد. و زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ را نواخت.

انتقاد وزیر ارشاد از سهم ۴۵ صدم درصدی فرهنگ و هنر از بودجه

افتتاح  سالن سینمایی این هنرستان،‌ افتتاح گالری آثار تجسمی و سالن سینمای یکی از هنرستان‌های تهران و گالری پیچ شمیران (که در یکی‌ از هنرستان‌های تهران آغاز به کار کرده‌ بود) و بازدید از آثار به نمایش درآمده از دیگر اقدامات وزیر ارشاد در این مراسم بود.

صالحی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران نیز حاضر شد و در سخنانی گفت:‌ هنرستان‌های زیبا بیش از یکصد سال سابقه تاریخی در ایران دارند؛ شاگردانی که بعدا از بزرگان هنر شدند در این هنرستان‌ها تحصیل کردند. این سابقه تاریخی فرصت خوبی را به هنرستان های هنرهای زیبا می دهد تا بتواند برای هنر ایرانی درخشش داشته باشد.

وی تصریح کرد: تقریبا همه استان‌ها یک هنرستان پسرانه و دخترانه دارد و این چشم اندازی بود که در دولت دوازدهم (که مسئولیت داشتم) درنظر گرفتم؛ ۲۰ هنرستان در دولت دوازدهم شکل گرفت که یکی از آنها هنرستان مشهد بود که امسال خوشبختانه نفر اول کنکور هنر را معرفی کرد.

وزیر فرهنگ گفت: چشم‌اندازی که می‌توان داشت این است که در چند برنامه پنج ساله به نقطه‌ای برسیم که همه شهرهای بزرگ ایران دارای هنرستان هنرهای زیبا باشند؛ هنرستان‌های عمومی هم هنر را تدریس می‌کنند، اما ویژگی هنرستان‌های هنر این است که به صورت تخصصی و استاد‌ ـ شاگردی تدریس می‌شود.

وی افزود: جریان هنر استاد ـ شاگردی در قالب هنرستان‌های هنر زیبا، می‌تواند به عنوان خط سیری برای اعتلای هنر ایران باشد و امیدوار هستیم آموزش و پرورش و استانداری‌ها و دولت از این مسیر حمایت کنند تا از نظر فضا و مکان، اساتید برجسته و تجهیزات متناسب با هنرستان‌ها گام‌های جدی برداشته شود.

/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

1 هفته ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

1 هفته ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

1 هفته ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

1 هفته ago

طرح مدیریت خدمات شهری و روستایی در مجلس کلید خورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن بررسی طرح جامع…

1 هفته ago

خلف‌وعده مسئولان ؛ ۱۳۰۰۰ معلول همچنان بی‌مستمری!

ماجرای قطع واریز مستمری ۱۳ هزار معلول همچنان ادامه دارد و علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان…

1 هفته ago