امیرمسعود عابدینی: سبک کلی طراحی مطابق آخرین تغییرات محصولات رنو است.شباهت اسپس با مدل آسترال کم نیست.
زبان طراحی C شکل که از سال ۲۰۱۶ تقریبا در تمام محصولات رنو دیده شد، در این خودرو هم حضور دارد.جلوپنجره کشیده با خطوط عمودی در نزدیکی چراغ اصلی قرار دارد.لوگوی بزرگ و جدید رنو در قسمت مرکزی بسیار خودنمایی میکند.
طراحی رادیکال قسمت پایینی سپر به خوبی اجرا شده است.
طراحی C شکل نمای جلویی در قسمت پشتی هم وجود دارد.گرافیک داخلی این چراغها هم قابل توجهاند.
نمای جانبی خودرو کاملا با مدل مینیون متفاوت است و یک شاسیبلند بزرگ را به نشان میدهد.احتمالا از نظر ابعادی کمی بزرگتر از رنو کولئوس باشد.رینگهای جدید ۱۹ اینچی در این قسمت خودنمایی میکنند.
طراحی کابینهای جدید رنو به معنای واقعی در نوع خود جذاب هستند.با وجود به کار بردن نمایشگرهای بزرگ و از بین رفتن خلاقیت، اما همچنان هم زیبایی خود را حفظ کرده است.
قرار گرفتن دو نمایشگر افقی و عمودی در کنار هم و سبک خاص طراحی دریچههای تهویه هوا و همچنین طراحی فوقالعاده فرمان D کات که ما را یاد کانسپتهای رنو میاندازد، همگی از جذابیتهای این کابین هستند.
نمایشگر ۱۲.۳ اینچی کیلومترشمار و ۱۲ اینچی اطلاعات-سرگرمی، نمایشگر ۹.۳ اینچی هدآپ و شارژر وایرلس و… از جمله امکانات خاص این خودرو هستند.
کنترلر تعویض دنده از کنسول مرکزی به پشت فرمان منتقل شده است.
پیشرانه ۱.۳ لیتری توربوشارژ و ۳ سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی در مجموع حدود ۲۰۰ اسببخار قدرت تولید میکند.مصرف سوخت این پیشرانه ۴.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.
شتاب صفر تا صد ۸.۸ ثانیهای به همراه حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت، از دیگر مشخصات این خودرو هستند.از مزیتهای خاص اسپس، فرمان پذیری چرخهای عقب است.
چرخ های عقب تا ۵ درجه در جهت مخالف چرخ های جلو، با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت قابلیت فرمانپذیری دارند.در سرعتهای بالاتر، چرخهای عقب تا یک درجه در همان جهت چرخهای جلو برای بهبود پایداری هدایت میشوند.
رنو سفارشات اسپیس جدید را در بهار امسال آغاز خواهد کرد.
۵۸۵۸