اجتماعی

رویکرد شورای ششم درباره پرونده باغات تهران/ قفل ساختمان‌سازی باز می‌شود؟

به گزارش خبرنگار شهری برگزیده های ایران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز یک فوریتی استفساریه‌ای که شهردار تهران درباره مسائل مالی و عمرانی به شورا ارائه داده بود، به تصویب رسید.همچنین عضویت برخی از اعضای شورا یا نمایندگان آنها در کمیسیون‌هایی مورد بررسی قرار گرفت و نهایی شد.

وی در ادامه با اشاره به پرونده باغات در پایتخت گفت: این موضوع بسیار پیچیده است آنچه که در دوره‌های قبل از شورای پنجم اجرا می‌شد در شورای سابق تغییر کرد و این مسأله نه تنها سبب حفظ باغات تهران نشد بلکه قفل شدن ساختمان‌سازی را هم به همراه داشت.

رئیس شورای شهر تهران گفت: به هر حال باغ بودن یا نبودن یک زمین مشخص است زمین دو تا سه هزار متری که تعداد زیادی درخت دارد بحثی در آن نیست.

چمران بیان داشت:‌ولی در برخی از مناطق مالکان نمی‌توانند زمینی که تعدادی درخت در آن است ساخت و ساز کنند و خانه مسکونی بسازند و اکنون شکایات زیادی در این زمینه به ما شده و شهروندان درخواست رسیدگی دارند.

وی گفت: ما در شورای ششم در حال حاضر بر اساس قانون فعلی که مصوبه مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت و شورای عالی استان‌ها است عمل می‌کنیم و رأی می‌دهیم و ان‌شاءالله موازی این مسأله در شورای ششم هم برنامه‌هایی داریم تا کسانی که در زمین آنها فضای سبز و درخت وجود دارد متضرر نشوند بلکه آن را یک امتیاز بدانند.زمینی که به طور مثال متری ۱۰۰ میلیون تومان باشد وقتی فضای سبز و درخت داشته باشد و رأی به باغ بودن آن در صحن شورا داده شود قیمت آن یک سوم خواهد شد و ما در شورا برنامه‌هایی داریم که شهروندان بتوانند این زمین را بسازند به شرطی که درخت قطع نشود و مشکلی پیش نیاید.

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌نمی‌گویم به مصوبه‌ای که ۱۲ سال پیش و در طی چند سال اجرا شد  کاملاً برگردیم بلکه آن موضوع هم نیاز به اصلاحات دارد تا تخلفاتی صورت نگیرد متأسفانه آن زمان برخی شهروندان برای آنکه درخت را قطع نکنند و جریمه نشوند از زیر حیاط پارکینگ می‌زدند و این مسأله سبب می‌شد درخت خود به خود خشک شود و ریشه آن آسیب ببیند.

چمران گفت: در شورای ششم بنا داریم که جرائم نقدی بالایی برای قطع درخت در این پرونده‌ها در نظر گیریم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا