Categories: اجتماعی

رکورد واگذاری مسکن به مددجویان بهزیستی در دولت شهید رئیسی

رکورد واگذاری مسکن به مددجویان بهزیستی در دولت شهید رئیسی

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، آیین افتتاح همزمان ۸ هزار و ۸۰ پروژه مسکن، اشتغال و مراکز خدمات بهزیستی به مناسبت هفته بهزیستی در سراسر کشور با شعار نهضت حسینی، خدمت مردمی صبح امروز با حضور علی‌محمد قادری؛ رییس سازمان بهزیستی کشور و به صورت ویدیو کنفرانس با برخی از استانداران و مدیران استانی بهزیستی برگزار شد.

قادری؛ رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از دولت شهید رئیسی اظهار کرد: طی سه سال گذشته با حمایت‌های شهید رئیسی اقدامات خوبی در مسیر خدمت به جامعه هدف بهزیستی شکل گرفت و خدمات بیشماری ارائه شد.

وی تصریح کرد: امروز شاهد موفقیت‌ها و برنامه‌های تدوین شده از سوی سازمان بهزیستی پس از ۳ سال هستیم و از آنها می‌توان به عنوان حماسه تعبیر کرد.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش و رشد بودجه این سازمان در دولت شهید رئیسی گفت: از سال ۱۴۰۲، بودجه سازمان بهزیستی نسبت به سال ۱۴۰۱، ۴۸ درصد ارتقاء داشت و این در حالی بود که رشد بودجه عمومی کشور حدود ۲۳ درصد بود و در واقع طی ۳ سال گذشته، رشد بودجه بهزیستی حدود ۲۴۰ درصد بوده است، در حالی که رشد بودجه عمومی کشور حدود ۱۰۰ درصد بوده است.

قادری با اشاره به کارهای جهادی صورت گرفته در سازمان بهزیستی در ۳ سال گذشته گفت: شخص شهید آیت‌الله رئیسی عنایت ویژه‌ای به سازمان بهزیستی داشت و به همین جهت توانستیم در پی این سه سال کارهای بزرگی را رقم بزنیم به طوری که یکی از کارهای مهم برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولان بود که این آزمون با درایت و پیگیری‌های شخص شهید رئیسی در سال جاری برگزار شد.

وی با اعلام این خبر که در حال حاضر هیچ پشت نوبتی در انتظار دریافت اقلام توانبخشی نیست، گفت: طی سه سال گذشته تلاش‌های بسیاری برای تحویل و واگذاری اقلام توانبخشی صورت گرفت و امروز می‌توان گفت که هیچ پشت نوبتی در این بخش وجود ندارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف در قالب مسئولیت اجتماعی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران نیز در این بخش همکاری بسیار مطلوبی را داشته است، به طوری که بیش از ۲ هزار ویلچر تهیه و در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده شد.

قادری با اشاره به حضورش در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف گفت: در طی سه هفته گذشته به ۱۶ شهرستان سرکشی شده و به صورت حضوری با جامعه هدف سازمان بهزیستی جلساتی را در ارتباط با رفع مشکلات آنها داشته‌ایم و ان‌شاءالله در ادامه نیز به ۱۵ شهرستان و استان دیگر سفر خواهیم داشت.

وی با اشاره به موضوع توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت: مسکن و اشتغال دو رکن در رابطه با توانمندی خانواده‌ها است که در طی سه سال دولت شهید رئیسی جهش قابل جدی در این موضوع اتفاق افتاده است.

رییس سازمان بهزیستی با اشاره به راه‌اندازی سامانه اشتغال همزمان با هفته بهزیستی افزود: این سامانه مزایای بسیاری را خواهد داشت و می‌توان نظارت ویژه‌ای را بر انجام اشتغال‌های ایجاد شده داشته باشیم، علاوه بر اینکه می‌توان صحت‌سنجی در بحث اشتغال‌ها صورت بگیرد.

سامانه اشتغال مددجویان بهزیستی راه‌اندازی شد

قادری با اشاره به افزایش تسهیلات اشتغال‌زایی در دولت شهید رئیسی اظهار کرد: پیش از دولت شهید رئیسی، ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شده بود اما این رقم امسال به ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی همچنین به افزایش بودجه سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ بودجه سازمان ۲۴ همت بود که در سال جاری به بیش از ۵۰ همت رسیده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به توفیقات حاصل شده در این سازمان در حوزه مسکن خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۵ تا ابتدای دولت سیزدهم و طی ۱۸ سال ۱۴۳ هزار واحد مسکونی ساخته و تحویل مددجویان بهزیستی شده بود به طوری که طی سه سال از دولت سیزدهم، بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی ساخته و تحویل شده است.

قادری همچنین به پرداخت حق پرستاری به معلولان ضایعه نخاعی و معلولان شدید اشاره کرد و گفت: پیش از آغاز دولت سیزدهم تعداد بسیار کمی از معلولان ضایعه نخاعی و بسترگرا از حق پرستاری استفاده می‌کردند، به طوری که با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر در برخی از استان‌ها، تمام افراد معلول شدید از این تسهیلات بهره می‌برند، ضمن اینکه در برخی از استان‌ها ۲۰۰ تا ۹۰ درصد به تعداد دریافت‌کنندگان حق پرستاری افزوده شده است.

به گزارش برگزیده های ایران، واحدهای مسکونی و اشتغال‌های صورت گرفته در استان‌های مختلف به صورت تفکیک شده به شرح ذیل است:

آذربایجان شرقی ۱۶۵ مسکن، ۹۷ اشتغال، آذربایجان غربی ۱۶۸ مسکن و ۸۵ اشتغال، اردبیل ۵۵مسکن و ۳۹۶ اشتغال، اصفهان ۸۵ مسکن و۱۲۳۵ اشتغال، البرز ۴۲ مسکن و ۳ اشتغال، ایلام ۷۵ مسکن و ۲۰۰ اشتغال، بوشهر ۶۷ مسکن و ۲۵ اشتغال، چهارمحال و بختیاری ۷۳ مسکن و۳۱ اشتغال، خراسان جنوبی ۲۲ مسکن و ۵۷ اشتغال، خراسان رضوی ۱۴۱ مسکن و ۲۴۹ اشتغال، خراسان شمالی ۱۴۷ مسکن و ۴۹ اشتغال، خوزستان ۷۰ مسکن و ۱۴۱ اشتغال، زنجان ۱۰ مسکن و ۱۱۹ اشتغال، سمنان ۵ مسکن و ۹ اشتغال، سیستان و بلوچستان ۲۵۴ مسکن و ۳۳۷ اشتغال، فارس ۹۴ مسکن و ۲۳۱ اشتغال، قزوین ۴۲ مسکن و ۶۳ اشتغال، کردستان ۳۹ مسکن و ۸۴ اشتغال، کرمان ۲۶۲ مسکن ۵۷۳ اشتغال، کرمانشاه ۳۶ مسکن و ۲۵۲ اشتغال، کهکیلویه وبویراحمد ۱۵۶ مسکن و ۷۰ اشتغال، گلستان ۱۰۶ مسکن و ۱۰۳ اشتغال، گیلان ۶۵ مسکن و ۱۱۹ اشتغال، لرستان ۷۲ مسکن و ۳۲۰ اشتغال، مازندران ۸۰ مسکن و ۵۶ اشتغال، مرکزی ۴۱ مسکن و ۱۳ اشتغال، هرمزگان ۹۶ مسکن و ۳ اشتغال، همدان ۷۲ مسکن و ۳۶ اشتغال، یزد ۲۲ مسکن و ۳۶ اشتغال، قم ۲۶۶ اشتغال، تهران ۲۰۰ اشتغال، جمعا دو هزار و ۶۲۲ مسکن و ۵ هزار و ۴۵۸ اشتغال همزمان به هفته بهزیستی عملیاتی و اجرا شده است.

/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

1 هفته ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

1 هفته ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

1 هفته ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

1 هفته ago

طرح مدیریت خدمات شهری و روستایی در مجلس کلید خورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن بررسی طرح جامع…

1 هفته ago

خلف‌وعده مسئولان ؛ ۱۳۰۰۰ معلول همچنان بی‌مستمری!

ماجرای قطع واریز مستمری ۱۳ هزار معلول همچنان ادامه دارد و علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان…

1 هفته ago