به گزارش خبرگزاری برگزیده، پویا پیرحسینلو رییس کمیسیون اینترنت انجمن تجارت الکترونیک در گفت و گویی که با خبرنگار برگزیده داشت؛ با اشاره به این موضوع که در گزارش اخیر انجمن تجارت الکترونیک به شاخصهایی که نارضایتی کاربران ایرانی از وضعیت اینترنت را فراهم آوردهاست، اشاره شدهاست؛ گفت:«در جلساتی که پس از گزارش اول با وزارت ارتباطات برگزار شد، مدیران وزارت ارتباطات منکر عدم رضایت کاربران نبودند، حتی مثالهایی را بیان میکردند که خودش نشان دهنده عدم رضایت مردم بود، اما دلایلی که بیان میکردند، دلایلی بود که از نظر ما تمام و کمال مسئله کیفیت اینترنت را نشان نمیداد. به طور مثال تاکید مدیران وزارت ارتباطات بر این بود که سانسور و به قول خودشان فیلتر شدن شبکههای اجتماعی باعث شده است که تعداد VPNها افزایش پیدا کند و افزایش VPN را علت اصلی این نارضایتی بیان میکردند.»
او با اشاره به این موضوع که خود مدیران وزارت ارتباطات اعتقاد داشتند که فیلتر بودن «Google Play» در شبکه اختلال ایجاد میکند؛ گفت:« درخواستهای بسیاری که گوشیها برای آپدیتهای خودکار ارسال میکنند و مسدود بودن این پلتفرم حیاتی باعث شده است که اختلالاتی در شبکه ایجاد شود. ما در تازهترین گزارش انجمن تجارت الکترونیک سعی کردیم که خیلی جامع به اختلالات نگاه کنیم و اگر مسئلهای وجود دارد که خارج از کنترل یک نهاد یا وزارتخانه مسئول است، متولیانی که دارند برای انجام این ماموریت بودجه میگیرند، وظیفه دارند بقیه ذینفعان را همراهی کنند و کار کارشناسی و تحقیق انجام دهند و این مشکل را حل کنند.»
متن کامل این گفت و گو را اینجا بخوانید.
-
بیشتر بخوانید:
-
کاربران ایرانی از اینترنت استارلینک استفاده میکنند؟/ گزارش ۲۰۲۳ کلودفلر از اینترنت ایران/ عکس
-
کمیسیون تنظیم مقررات مصوبه افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت ثابت را تصویب کرد
-
مشکل اینترنت با توسعه فیبرنوری حل نمیشود/ قانون میگوید رئیسی باید دست به کار شود!
۲۲۷۲۲۷