Categories: اجتماعی

زمان ورود اتوبوس و واگن جدید مترو به تهران/ گزارش هیات انتصابات در صحن شورا

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز مدیران سازمان برق منطقه تهران در صحن شورا حضور یافتند و گزارشی ارائه شد. هفته گذشته هم از آب منطقه تهران دوستانی حضور داشتند و بنا داریم در هفته‌های آتی نیز از سایر بخش‌ها مهمانانی داشته باشیم و در ارتباط با مسائل شهر گفتگوهایی صورت گیرد.

وی افزود: دو معاون حمل و نقل و ترافیک و مالی شهردار نیز در صحن شورا حضور یافتند تا گزارشی از برنامه‌هایشان ارائه دهند که به دلیل ذیق وقت فقط معاون حمل و نقل گزارش داد و معاون مالی گزارش آن به جلسه آینده موکول شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین در صحن امروز یک فوریت سیاست حاکم بر بودجه سال ۱۴۰۲ که شورای شهر باید آن را تدوین و به شهرداری ابلاغ کنیم به تصویب رسید.

چمران درباره وضعیت حمل و نقل عمومی اظهار داشت: شورا و شهرداری تلاش‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند، علیرضا زاکانی شهردار تهران هم در هیات دولت پیگیری‌های لازم را انجام داده و موضوع برای رئیس جمهور هم مطرح شده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌ها قرار است ۶۳۰ واگن و تعداد زیادی اتوبوس به چرخه حمل و نقل اضافه شود ولی من قبلا هم گفته‌ام از زمانی که واگن بخریم تا به دستمان برسد یکی و نیم تا دو سال به زمان می‌برد و به صورت فوریتی این موضوع محقق نمی‌شود. برای خرید اتوبوس هم همین طور است و حداقل ۵ تا ۶ ماه زمان خواهد برد.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: به دلیل شرایط کرونا مردم زیاد از حمل و نقل عمومی استقبال نمی‌کنند و بیشتر از خودروهای شخصی استفاده می‌شود و همین مسأله ترافیک فشرده‌ای را در تهران ایجاد کرده است.

چمران اضافه کرد: در تلاشیم که حداقل ۶۰۰ دستگاه واگن مترو و ۲ هزار اتوبوس برای تهران اضافه شود که امیدواریم با توجه به قول‌هایی که به ما داده‌اند این موضوع محقق شود.

وی درباره بحث انتصابات گفت: اعضای شورا نباید دخالت در این زمینه کنند چراکه در غیر این صورت یک شهر می‌شود و ۲۲ شهردار مسئولیت انتصابات برعهده شهردار است و ایشان باید راضی و پاسخگو باشد.

وی بیان داشت:‌ ‌البته هر انتصابی برخی مخالف و برخی موافق داشته است. قرار است هیات انتصابات در صحن شورا حضور پیدا کنند و درباره روش کار در زمینه انتصابات توضیحات عمومی ارائه دهند.

انتهای پیام/


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

تهران قدیم| مراسم عزاداری امام حسین(ع) در زمان قاجار/ عکس

در عصر قاجار بیش از دویست هیات در تهران مراسم عزاداری ایام محرم برقرار می‌کردند…

5 ساعت ago

تهران قدیم| این عکس از میدان انقلاب برای ۶۸ سال قبل است

تصویر زیر از میدان انقلاب در سال ۱۳۳۸ است.

5 ساعت ago

۲۰ درخواست اکثریت زندگی‌خواه از پزشکیان

ما اکثریت زندگی‌خواه ایران ضمن تبریک به دکتر مسعود پزشکیان و اعلام آمادگی برای همکاری…

5 ساعت ago

شلاق و حبس، مجازات ضرب و جرح دختر جوان / متهم اثبات کرد به زور تجاوز نکرده است

خرداد سال گذشته دختر ۳۱ ساله‌ای با مراجعه به پلیس آگاهی رباط کریم مدعی شد…

5 ساعت ago

دسترسی به اطلاعات اموات امکان پذیر می‌شود/ ثبت یک مناسبت جدید در تقویم رسمی کشور

سرپرست اتحادیه آرامستان‌های کشور از تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی آرامستان‌های کشور خبر داد.

5 ساعت ago