Categories: سلامت

زوج‌های نابارور خراسان جنوبی از مراجعه به سایر استان‌ها بی‌نیاز شدند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، محمد دهقانی افزود: با تجهیز و راه‌اندازی اتاق‌های عمل و آزمایشگاه IVF مرکز درمان ناباروری رویش، اولین عمل جراحی IVF امروز (دوشنبه) در محل مرکز جامع درمان بیماری‌های خاص انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مرکز درمان ناباروری رویش از سال ۱۳۹۵ راه‌اندازی شد گفت: بخش زیادی از تجهیزات این مرکز از طریق وزارت بهداشت و هیات امنای صرفه‌جویی ارزی تهیه شده که آن زمان این تجهیزات حدود سه میلیارد تومان بوده و در حال حاضر ارزش ریالی این تجهیزات بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در این مدت در کنار تجهیزات، لوازم مصرفی زیادی که مورد نیاز مرکز بوده با همت دانشگاه و مرکز جامع درمان بیماران خاص تهیه شده تا برای ارائه خدمت هیچ کمبودی وجود نداشته باشد.

وی افزود: با حضور متخصصان زنان، بخش IUI انجام می‌شد که نتایج خیلی خوبی هم داشت و حدود ۲۰۰ کودک با این روش به دنیا آمدند.

دهقانی گفت: بخشی از خدمت که IVF بود به دلیل نبود فلوشیپ نازایی و ناباروری انجام نشده بود که خوشبختانه ۲ نفر از متخصصان زنان بومی استان در این فلوشیپ قبول شدند و بعد از گذراندن دوره در این مرکز شروع به فعالیت کردند.

وی بیان کرد: بنابراین چرخه فعالیت این مرکز به‌طور کامل راه‌اندازی و اولین مورد IVF امروز انجام شد تا چرخه کامل خدمات مرکز ناباروری ارائه شود و دیگر زوج‌های نابارور به سایر استان‌ها مراجعه نکنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: خوشبختانه با بسته حمایتی که از سوی وزارت بهداشت چند سال است ابلاغ شده، ۹۰ درصد هزینه‌ها از طریق یارانه‌ای که وزارت بهداشت در نظر گرفته، تامین می‌شود و ۱۰ درصد آن را زوج‌های نابارور پرداخت می‌کنند.

وی گفت: بسته حمایتی برای زوج‌های نابارور در دستور کار سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفته و بخشی از خدماتی که ارائه می‌شود، مورد تعهد سازمان‌های بیمه‌گر است و برای باقیمانده آن در حال رایزنی هستیم که تعهدشان کامل شود و حمایت جامع و کاملی از زوج‌های نابارور صورت گیرد.

دهقانی بیان کرد: همچنین در قالب کمک به این افراد و کسانی که تحت درمان مرکز هستند اگر نیاز داشته باشند به بانک‌ها معرفی می‌شوند تا در قالب تسهیلات تا سقف حدود ۳۰ میلیون تومان از تسهیلات درمان ناباروری استفاده کنند.

admin

Recent Posts

تردد ۷۹۰ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی از ابتدای سال جاری

طی ۲ ماهه نخست سال جاری ۷۸۸ هزار و ۸۰۹ مسافر از پایانه‌های مرزی استان…

9 دقیقه ago

چالش جدی سرقت کابل‌های برق و مخابراتی / مسئولین: کاهش یافته است

علی‌رغم وجود پدیده سرقت کابل‌های برق و مخابراتی، مسئولین اذعان می‌کنند که این رویه کاهش…

9 دقیقه ago

پست احساسی منوچهر هادی برای پارسا پیروزفر/ عکس

منوچهر هادی کارگردان سینما و تلویزیون در تمجید از سریال «در انتهای شب» که یک…

45 دقیقه ago

گرایش مدیران تلویزیون جناحی است/ برنامه‌های صداوسیما فاقد محتواست و شکل برنامه‌ها مثل دهه شصت است

رضا درستکار معتقد است گرایش مدیران تلویزیون از یک منظر جناحی است به همین دلیل…

45 دقیقه ago

بیانات رهبر معظم انقلاب در بازدید از نمایشگاه کتاب خطاب به جمع بود و نه فردی خاص

مهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ نوشت با انتشار یادداشتی…

45 دقیقه ago

روزنامه جمهوری اسلامی: دولتمردان به رسانه های منتقد بی مهری می کنند/ قدرت شگفت‌انگیز فضای مجازی را نادیده می‌گیرند

شرایط سخت اقتصادی، عرصه را بر مطبوعات مستقل تنگ کرده و امکان فعالیت دلخواه را…

46 دقیقه ago