Categories: اجتماعی

ساخت آسمانخراش در تهران صدای چمران هم درآورد

ساخت آسمانخراش در تهران صدای چمران هم درآورد

به گزارش برگزیده ،رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ایجاد ساختمان‌های بالای ۱۲ طبقه نیازمند مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی و اظهار نظر هفت معاون وزیر است، گفت: ساخت آسمان‌خراش در شهر و ایجاد مزاحمت برای مردم هنر نیست.

ایرنا در خبری نوشت:مهدی چمران درباره گسترش بلندمرتبه سازی و حرکت به سوی شهری مدرن، گفت: به عنوان معمارشهرساز، با بلندمرتبه‌سازی که تراکم‌ آن از میانگین تراکم ساختمان‌های سطح شهر بیشتر باشد، اصلا موافق نیستم؛ تنها به این شرط موافقم که در مساحت بلندمرتبه‌هایی که ساخته‌ایم فضای سبز ایجاد کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر بلندمرتبه سازی با رعایت فواصل مناسب در نقاط خاصی که در طرح تفضیلی و طرح جامع پیش بینی کرده ایم ساخته شود، ایراد ندارد.

تراکم ۱۲ طبقه به بالا نیازمند نظر ۷ معاون وزیر است

چمران گفت: ایجاد ساختمان‌های بالای ۱۲ طبقه باید مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی را داشته باشد و ۷ معاون وزیر در مورد آن نظر دهند و شهرداری نمی تواند مجوز آنها را صادر کند.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: بلندمرتبه‌سازی ضوابطی دارد که در شورای عالی معماری و شهرسازی هنوز تصویب نشده است. ما ضوابط را به این شورا دادیم و گفتند که ما مشخص می‌کنیم که بلندمرتبه‌ها در چه بخش هایی ساخته شود که هنوز به نتیجه نرسیده است و هنوز بلندمرتبه سازی در پایتخت مصوبه ندارد.

وی با بیان اینکه بلند مرتبه‌هایی که نزدیک و مشرف یکدیگر ساخته شده‌اند از نظر شهرسازی کار غلطی است، افزود: قوانینی در شهرسازی داریم که فواصل مناسب در بلندمرتبه سازی باید رعایت شود. یعنی بلندمرتبه‌هایی که کنار هم ساخته می‌شوند، به دلیل دید به یکدیگر و سایه ای که روی هم دارند، از لحاظ قوانین شهرسازی مشکل دارند و باید با فاصله مشخصی ساخته شوند.

هفت خط مترو نیاز تهران را مرتفع نمی‌کند

چمران در پاسخ به سوال دیگری درباره صرف هزینه توسعه مترو در سایر بخشهای حمل و نقل شهری، گفت: در حال حاضر سهم مترو از بودجه حمل و نقل ۴۰ درصد است و از آنجا که مترو حمل و نقل «انبوه ‌بر» و «پاک» است باید توسعه یابدچراکه  اگر اینطور نشود خیابان‌های پایتخت که کم عرض هستند دچار مشکل می‌شوند.

رییس شورای شهر تهران گفت: ۷ خط مترو نیاز تهران را مرتفع نمی‌کند و این نیاز مربوط سالهای قبل بوده و با توجه به ظرفیت فعلی تهران نیاز به خطوط بیشتری احساس می‌شود که باید چند خط دیگر به خطوط فعلی اضافه شود به همین دلیل ما در شورا سهم ۲۰ درصدی مترو را ۴۰ درصد کردیم.

چمران تاکید کرد: سهم اتوبوسرانی هم اگر به ۳۰ درصد برسد خوب است اما مترو باید ۴۰ درصد از سهم حمل و نقل را به خود اختصاص دهد.

وی یادآور شد: برای جمعیت جدید تهران احداث چهار خط پیش بینی شده ضروری است و البته خطوط اکسپرس نیز پیش بینی شده که در آینده بررسی خواهد شد.

۲۳۳۲۱۷

برگزیده های ایران

admin

Recent Posts

چرا گیربکس چینی؟ بررسی مزایا و معایب نسبت به برندهای دیگر

گیربکس‌های چینی به دلیل قیمت پایین، دسترسی آسان و تنوع بالا مورد توجه قرار گرفته‌اند…

3 هفته ago

لیستی از هتل های محبوب سنگاپور از نگاه بوکینگ

شاید برای شما جالب باشد که بدانید سنگاپور جزو کشور هایی می‌ باشد که با…

4 هفته ago

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

1 ماه ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

1 ماه ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

1 ماه ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

1 ماه ago