فرهنگ و هنر

واکنش فارابی و مرکز گسترش به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم

واکنش فارابی و مرکز گسترش به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم

– اخبار فرهنگی –

به گزراش خبرگزاری برگزیده های ایران، بنیاد سینمایی فارابی با محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن مجید، این اقدام شرم‌آور و دین ستیزانه علیه کلام الهی را جنایت روانی بر ضد انسان‌های موحد دانست.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بنیاد سینمایی فارابی با تسلیت ایام شهادت سرور آزادی‌خواهان جهان حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران مظلومش، اهانت دین ستیزانه و ضد توحیدی در سوئد و دانمارک نسبت به ساحت قرآن کریم را اقدامی شرم‌آور علیه کلام الهی و جنایت روانی بر ضد انسان‌های موحد می‌داند و همنوا با هنرمندان و اهالی سینمای ایران این اقدام وقیحانه را محکوم می‌نماید.

قرآن کلام الهی، طی قرون متمادی هدایتگر عقل و قلب میلیاردها نفر انسان حقیقت طلب بوده و تا ابد نیز روشنگر قلوب نسل‌های بشری خواهد بود.‌ قرآن این مصحف شریف به همگان مسیر انسانیت، محبت به انبیای الهی و احترام به کتب آسمانی را آموخت. اهانت به کتاب الهی، خلاف همه معیارهای اعتقادی، اخلاقی، عقلانی و انسانی است، به همین دلیل قلوب میلیاردها نفر انسان موحد و حقیقت‌جو در اقصی نقاط جهان، از عاملان و حامیان این اقدام شرم‌آور، آکنده از لعن و نفرت است و این اقدام وقیحانه را محکوم می‌نمایند.

خانه سینما هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کرد

همچنین مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با انتشار متنی، هتک حرمت قرآن کریم و مقدسات مسلمانان جهان را محکوم کرد.

در این متن آمده است: «در دنیایی که پذیرش ادیان آسمانی و احترام به مقدسات پیروانش، پذیرفتنی و امری قطعی است، توهین به کتاب مقدس مسلمانان جهان، غم‌انگیز، غیرقابل پذیرش و مغایر با آرمان‌هایی است که انسان امروز به آن پایبند است. ریشه چنین حرکت‌هایی عداوت و دشمنی با مسلمانان و دامن زدن به اختلافاتی است که آتش فرقه‌گرایی و توطئه را می‌افروزد و جهان را درگیر تنش‌های بیشتر می‌سازد. 

در روزهایی که با نام سرور آزادگان جهان، حضرت امام حسین (ع) متبرک شده است، هیچ انسان آزاده‌ای، توهین به کتاب مقدس میلیاردها مسلمان در سراسر جهان را شایسته نمی‌داند. مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی هتک حرمت قرآن کریم که آیه آیه‌اش نور و رستگاری است، محکوم کرده و ابراز امیدواری می‌کند برخورد با هتاکان، راه ادامه این جریان را مسدود کند.»

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا