Categories: سیاسی

سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره سهمیه ایثارگران در دانشگاه/ خاطره‌ای از گزارش مهم شورای امنیت کشور در مورد حوادث خرم‌آباد

سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره سهمیه ایثارگران در دانشگاه/ خاطره‌ای از گزارش مهم شورای امنیت کشور در مورد حوادث خرم‌آباد

متن کامل خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

ساعت هشت‌ صبح، با هلی‌کوپتر از منظریه به سوی قزوین پرواز کردیم. نزدیک ساعت نُه رسیدیم. مسئولان استان استقبال‌ کردند و مصاحبه‌ کوتاهی نمودم. به مدرسه شیخ‌الاسلام رفتیم. علما و روحانیون قزوین، در مسجد مجاور جمع بودند. با خیرمقدم آقای [هادی] باریک‌بین، امام‌جمعه قزوین، برنامه شروع شد و من سخنرانی مفصلی دربارۀ روحانیت و ارتباط تنگاتنگ با مردم در طول تاریخ و نقش عظیم روحانیت در مشروطه و انقلاب و ضرورت توجه به نیاز حکومت در حوزه کردم. حدود ۲۵۰ طلبه مرد و ۲۰۰ طلبه زن دارند.

>>>> بیشتر بخوانید؛

شب میهمان رهبر انقلاب بودم/ در مورد ضعف عملکرد وزارت امورخارجه مذاکره شد/ بازخوانی خاطرات آیت‌الله هاشمی

سپس به دانشگاه بین‌المللی امام خمینی رفتیم. بسیج دانشجویی، اجتماع خوبی داشت. خیرمقدم گفتند و من هم صحبت مفصلی نمودم، در مورد هدف تأسیس دانشگاه بین‌المللی و نیز سهمیه ایثارگران و ضرورت تعمیق افکار اسلامی در دانشگاه و خصومت استکبار با انقلاب‌اسلامی که منافع آنها را تهدید کرده است. به چند سؤال پاسخ دادم. هر دو جلسه، گرم و منظم و پرشور بود.

برای نماز و ناهار و استراحت، به میهمان‌سرای استانداری رفتیم. در تمام مسیر، استاندار و امام‌جمعه در ماشین من بودند. استاندار، اوضاع استان را توضیح می‌داد. استان جدیدالولاده با کمک من تأسیس‌ شده و از این جهت، قزوینی‌ها ممنون‌اند. در سر سفره، آقای [علی‌اصغر] ورسه‌ای، رئیس دانشگاه بین‌المللی‌ گفت، در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده که دانشگاه از قزوین به جای دیگر برود که موافق نبودند.

عصر به محل امامزاده حسین رفتیم. گفتند، فرزند دو ساله امام رضا (ع) است که در مسیر خراسان، در اینجا از دنیا رفته است. صحن وسیعی دارد و جمعیت انبوهی برای یادواره سه‌هزار شهید استان، جمع بودند. دو دختر شهید، مقاله و دکلمه نیز خواندند. سردار غفاری، خیرمقدم گفت و من هم سخنرانی مفصلی دربارۀ جنگ و ایثارگران و استحکام انقلاب نمودم. اجتماع بسیار پرشور بود و شعارهای‌گرمی در حمایت داشتند. از فرودگاه با هلی‌کوپتر پرواز کردیم. آقای [محمدحسن] ابوترابی، نماینده قزوین هم همراه شد. نزدیک غروب رسیدیم.

گزارش شورای امنیت [وزارت کشور]، دربارۀ حوادث خرم‌آباد منتشر شده و سپاه و بسیج را هم مقصر قلمداد کرده است. در گزارش‌ها آمده که در کاراکاس، تخم‌مرغ به کاروان آقای [سیدمحمد] خاتمی [رئیس‌جمهور]، پرتاب شده و به او و آقای [بیژن نامدار] زنگنه [وزیر نفت] اصابت‌کرده است.

۲۱۹۲۱۹

برگزیده های ایران

admin

Recent Posts

تهران قدیم| مراسم عزاداری امام حسین(ع) در زمان قاجار/ عکس

در عصر قاجار بیش از دویست هیات در تهران مراسم عزاداری ایام محرم برقرار می‌کردند…

4 ساعت ago

تهران قدیم| این عکس از میدان انقلاب برای ۶۸ سال قبل است

تصویر زیر از میدان انقلاب در سال ۱۳۳۸ است.

4 ساعت ago

۲۰ درخواست اکثریت زندگی‌خواه از پزشکیان

ما اکثریت زندگی‌خواه ایران ضمن تبریک به دکتر مسعود پزشکیان و اعلام آمادگی برای همکاری…

4 ساعت ago

شلاق و حبس، مجازات ضرب و جرح دختر جوان / متهم اثبات کرد به زور تجاوز نکرده است

خرداد سال گذشته دختر ۳۱ ساله‌ای با مراجعه به پلیس آگاهی رباط کریم مدعی شد…

4 ساعت ago

دسترسی به اطلاعات اموات امکان پذیر می‌شود/ ثبت یک مناسبت جدید در تقویم رسمی کشور

سرپرست اتحادیه آرامستان‌های کشور از تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی آرامستان‌های کشور خبر داد.

4 ساعت ago