Categories: قزوین

سد نهب قزوین آماده بهره برداری است

سد نهب قزوین آماده بهره برداری است

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ منصور ستوده، مدیر عامل این شرکت ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تشریح پروژه ها و طرح های عمرانی شرکت آب منطقه ای قزوین در دولت سیزدهم پرداخت و اظهار کرد: پروژه های عمرانی و زیربنایی بزرگ و مهمی توسط عوامل شرکت در حال اجرا می باشد که می تواند ضمن امیدآفرینی در سطح جامعه سبب توسعه، آبادانی و افزایش اشتغال در استان گردد.

وی افزود: یکی از این پروژه ها احداث سد مخزنی نهب روی رودخانه خرود است که خوشبختانه عملیات اجرایی این سد به عنوان اولین و بزرگترین سد استان به ظرفیت ۱۲۰ میلیون مترمکعب به پایان رسیده و سد آماده افتتاح و بهره برداری می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به اهداف ساخت سد نهب گفت: مهمترین هدف احداث این سد تنظیم ۸۰میلیون مترمکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی به وسعت ۳۶ هزار و ۸۰۰ هکتار می باشد که می تواند موجب بهبود کشاورزی در منطقه شود.

وی همچنین از مهار سیلاب های فصلی رودخانه خررود و تامین حق آبه محیط زیست و تغذیه مصنوعی بعنوان دیگر اهداف ساخت سد نهب یاد کرد.

ستوده به عملیات اجرایی سد بالاخانلو نیز اشاره کرد و افزود: سد بالاخانلو با هدف تامین آب شرب ۵شهر و ۳۰روستای جنوب استان بر روی رودخانه حاجی عرب در حال احداث می باشد و در حال حاضر نیز پیشرفتی در حدود ۸۳درصد دارد و با تلاش شبانه روزی این سد تا پایان سال جاری آماده آبگیری می شود.

وی اضافه کرد: اقدامات لازم جهت آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه و خط انتقال این سد نیز انجام شده و پیمانکار پروژه انتخاب شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در خصوص شبکه آبیاری سد نهب گفت: خط اصلی این پروژه ۲۵کیلومتر می باشد که در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۷ کیلومتر ابتدایی آن آماده بهره برداری می باشد. همچنین عملیات اجرایی احداث کانال های درجه ۱ و ۲ این شبکه آبیاری نیز امسال آغاز شده است.

وی همچین یادآور شد: عملیات اجرایی راه جایگزین روستای شیزر به طول ۳.۷ کیلومتر تمام شده و این مسیر نیز آماده بهره برداری است.

ستوده در بخش پایانی صحبت های خود در خصوص طرح آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان تصریح کرد: فاز اول این پروژه با هدف تامین آب شرب سالم و گوارا برای آبیک در مرداد ماه سال گذشته با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی فاز دوم این طرح نیز با هدف تامین آب شرب شهرهای محمدیه و مهرگان به زودی آغاز می شود.

برگزیده های ایران

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

مجوز بدون محدودیت تیم‌داری شهرداری ارومیه در لیگ برتر والیبال صادر شد

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه از صدور مجوز بدون محدودیت تیم‌داری شهرداری ارومیه در…

2 ساعت ago

آغاز نشست‌های تخصصی روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

همزمان با برپایی «آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی» نشست‌های تخصصی زبان…

3 ساعت ago

زیاد پنیر نخورید، بدنتان فرسوده می‌شود/ ۴ عارضه جانبی مصرف بیش از حد پنیر

زیاده‌روی در مصرف انواع پنیر می‌تواند عوارض جانبی زیادی داشته باشد و سلامت بدن را…

3 ساعت ago

این ۲ ماده غذایی را حتما در وعده صبحانه بگنجانید

اگر آب پرتقال و غلات جزو اصلی صبحانه شما باشد، می‌تواند اثرات متفاوتی بر سیستم…

3 ساعت ago

بالاترین مصرف تجهیزات پزشکی در بیماران قلب و عروق و ارتوپدی

رئیس سازمان غذا و دارو بالاترین میزان مصرف تجهیزات پزشکی را مربوط به گروه قلب…

4 ساعت ago

انتخاب ۲۷۵ دکترمعلم از میان ۷۰۰۰ متقاضی برای دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد: از بین ۷۰۰۰ متقاضی جذب هیئت علمی ۲۷۵ نفر انتخاب شدند.

4 ساعت ago