به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی که در اختتامیه سومین رویداد بینالمللی نوآوری اربعینی «روشنا» حضور یافته بود، منشأ فقدان ایده و روایتمحوری در صنایع فرهنگی کشور را نتیجه کمتوجهی به فرصتها و جریانهای فرهنگی بزرگی مانند زیارت اربعین دانست.
او افزود: ثمربخشترین سرمایهگذاریهای فرهنگی را میتوان در زمینه ملزومات و سوغات زیارت انجام داد. هزینههای زائران در گردشگری زیارت عمدتا از جنس اقتصاد فرهنگبنیان است.
امامی ادامه داد: دروازههای اربعین، بستر و ظرفیتی مناسب برای توسعه و تحول در مناطق محروم فرهنگی کشورمان است اما ما در این سالها از آن غافل بودهایم. مسیر توسعه فرهنگی در این مناطق از مجرای نوآوری و بکارگیری فرایندهای نوآورانه میگذرد که معمولا ستادها و نهادهای عمرانی و اجرایی به آن توجهی ندارند.
/