Categories: اخبار روز

سوریه پس از جنگ؛ اولین نمایشگاه صادراتی پس از ۱۴ سال

سوریه پس از جنگ؛ اولین نمایشگاه صادراتی پس از ۱۴ سال

– اخبار بین الملل –

به گزارش سایت عربی خبرگزاری برگزیده های ایران،  نخستین نمایشگاه اکسپو سوریه که با هدف تقویت صادرات این کشور در حومه دمشق برگزار شد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه تعدادی از وزرا، سفرای خارجی و شهردار تهران شرکت کردند. اکسپو ۲۰۲۴ دمشق میزبان ۲۵۰۰ تاجر از ۲۴ کشور از جمله کشورهای منطقه است و در آن محصولات صنعتی و کشاورزی تولید داخلی سوریه که قابلیت صادرات به بازارهای منطقه و جهان را دارند نیز به نمایش درآمده اند.

 

.

 

«سامر خلیل»، وزیر اقتصاد سوریه در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت: صادرات کالاهای ساخت داخل اساس کسب منابع ارزی در تمام کشورهای دنیاست. افزایش میزان منابع ارزی سوریه به ما اجازه خواهد داد تا مواد مورد نیازمان در داخل را تامین کنیم. علاوه بر این برگزاری این نمایشگاه یکی از نشانه‌های بهبود اوضاع و پیشرفت کشور است. 

«عبدالقادر جوخدار»، وزیر صنعت سوریه نیز در جمع خبرنگاران حاضر در این نمایشگاه اظهار داشت: امروز در عمل شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در خط تولید محصولات در حوزه صنایع غذایی و دارویی هستیم. علاوه بر این پیشرفت قابل توجهی نیز در صنعت نساجی رخ داده است.

«عدنان ابونامیر»،مدیر کل شرکت صنایع سیم و کابل سوریه نیز در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار خبرگزاری برگزیده های ایران در دمشق گفت: شرکت ما یکی از شرکت هایی است که انواع سیم و کابل را تولید می‌کند.حضور ما در این نمایشگاه با هدف تسریع روند بازگشت شرکت مان به بازارهای منطقه ای است.

«بدر محمد عازمی» نیز در گفتگو با برگزیده های ایران اظهار داشت: در نمایشگاه اکسپو، تنها تولیدات کشور سوریه به نمایش گذاشته می‌شوند. در این نمایشگاه هیچگاه از تماشا کردن محصولات و چشیدن غذاهای مختلف سیر نمی‌شوید. تماشای این همه زیبایی و کیفیت محصولات، اصلا خسته کننده نیست. در حال حاضر ۲۴ یا ۲۵ کشور خارجی در این نمایشگاه مشارکت دارند و این یعنی در سوریه امنیت و ثبات برقرار است.

جدیت دمشق در مبارزه با فساد؛ برکناری ۷ قاضی و ۳۰عضو حزب بعث
آرایش سیاسی جدید پارلمان سوریه پس از انتخابات ۲۰۲۴
رونمایی از بیست ویکمین خواهر تهران؛فصل جدید روابط با سوریه

«تیسیر درکلت» تولید کننده و صادرکننده ماشین آلات صنعتی نیز به خبرنگار برگزیده های ایران در دمشق گفت: این نمایشگاه‌ها فرصتی برای بازاریابی است و بستری برای صادرات کالاها فراهم می‌کند. هر ماشین آلات صنعتی که تولید و صادر می‌شود در غرفه‌های این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه دو پیام برای جهانیان دارد: یکی اینکه ما همچنان توانایی کار، تولید و صادرات کالاهای تولیدی خود را داریم؛ و پیام دوم نیز این است که این جنگ نمی تواند عزم و اراده ملت سوریه را در هم بشکند.

/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

1 هفته ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

1 هفته ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

1 هفته ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

1 هفته ago

طرح مدیریت خدمات شهری و روستایی در مجلس کلید خورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن بررسی طرح جامع…

1 هفته ago

خلف‌وعده مسئولان ؛ ۱۳۰۰۰ معلول همچنان بی‌مستمری!

ماجرای قطع واریز مستمری ۱۳ هزار معلول همچنان ادامه دارد و علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان…

1 هفته ago