فرهنگ و هنر

سومین جشنواره ملی «صدای سخن» تمدید شد

سومین جشنواره ملی «صدای سخن» تمدید شد

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، وحید مبشری، دبیر سومین جشنواره ملی «صدای سخن» از مهلت تمدید این جشنواره تا بیستم مرداد خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: شورای پاسداشت زبان فارسی معاونت صدا با توجه به اهمیت نگهبانی از زبان، خط و ادبیات فارسی سومین جشنواره ملی «صدای سخن» را برگزار کرده است و تمامی‌ شبکه‌های رادیویی ملی، استانی و … می‌توانند آثار خود را تا بیستم مردادماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

دبیر سومین جشنواره ملی «صدای سخن» درباره بخش‌های این جشنواره توضیح داد: سومین جشنواره ملی صدای سخن در شش بخش اصلی، بخش ویژه، فضای مجازی و رادیو نما، رادیو نگار یا نگارش رادیویی، بخش آموزش زبان فارسی در مدارس و بخش مردمی است و با توجه به اهمیت پاسداشت و گسترش زبان و ادبیات فارسی در رسانه ملی به ویژه رادیو، شبکه رادیویی فرهنگ با همراهی شورای پاسداشت زبان فارسیِ معاونت صدا و کانون ادبیات ایران، سومین جشنواره رادیویی صدای سخن را با رویکرد پاسداشت زبان فارسی برگزار می‌کند.

مبشری در توضیح بخش‌های این جشنواره اشاره کرد: بخش‌های رادیویی شامل بخش اصلی که شبکه‌های معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، صدای مراکز استان‌ها، رادیوهای شهری، معاونت خبر و برون مرزی مجاز به شرکت و ارسال آثار به جشنواره خواهند بود است و قالب‌های برنامه‌سازی در بخش اصلی، برنامه‌های ترکیبی، برنامه‌های گفتار محور، برنامه‌های گفتگو محور، مسابقه و نمایش (حداکثر ۲۵ دقیقه ) است برنامه‌های بخش ویژه سومین جشنواره صدای سخن در دو موضوع: الف – جایگاه زبان فارسی در آثار استاد سید محمدحسین شهریار.ب- نقش استاد شهریار در گسترش زبان فارسی(حداکثر ۲۵ دقیقه) پذیرفته می‌شود.

ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورا در رادیو

دبیر این جشنواره خاطرنشان کرد: فضای مجازی و رادیو نما بخش پیکر جشنواره است که در این بخش از سومین جشنواره صدای سخن فقط شبکه‌های معاونت صدا مجاز به شرکت هستند و ستاد جشنواره، صفحه‌ها و فرسته‌های رادیوها را در بازه زمانی اعلام‌ شده در فراخوان بررسی می‌کند و آثار برتر در حوزه رادیونما و فضای مجازی معرفی و از آنها تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش رادیونگار یا نگارش رادیویی با محوریت نگارش متن رادیویی حداکثر در ۳۰۰۰ کلمه با موضوع: زبان معیار در رادیو ویژه همه برنامه‌سازان و مخاطبان رادیو است و از هر شبکه رادیویی یک مقاله پذیرفته می‌شود و بخش دیگر آموزش زبان فارسی در مدارس:(با همراهی وزارت آموزش و پرورش) است که در این بخش از سومین جشنواره صدای سخن، معلمان و دبیران زبان و ادبیات فارسی می‌توانند حداکثر ۵ دقیقه از خلاقیت خویش در آموزش زبان و ادبیات فارسی را (با تلفن همراه) به صورت فیلم یا فایل صوتی تهیه و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مبشری با تاکید بر بخش مردمی این جشنواره هم گفت: در این بخش مخاطبان فعال شبکه‌های رادیویی(شنوندگان) می‌توانند با موضوع پاسداشت زبان فارسی برنامه‌ای رادیویی حداکثر ۱۵ دقیقه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و با توجه به استقبالی که از سوی برنامه‌سازان و مردم دیدیم کلیه آثار از طریق وبگاه رادیو فرهنگ تا تاریخ ۲۰ تیر ۱۴۰۳ دریافت خواهد شد.

اختتامیه سومین جشنواره ملی رادیویی صدای سخن ۲۷ شهریور و همزمان با روز بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی برگزار می‌شود.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا