Categories: سیاسی

سیدرضا اکرمی: نهضت و مقاومت در کشورهای آمریکای لاتین به خاطر افکار امام خمینی است

سیدرضا اکرمی: نهضت و مقاومت در کشورهای آمریکای لاتین به خاطر افکار امام خمینی است

سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه امام درست اندیشید و عمل کرد، گفت: الآن به طور کلی حتی اگر کشورهای آمریکای لاتین هم نهضت و مقاومتی می‌بینیم، به خاطر افکار امام خمینی(س) است. ما موظف هستیم این امام را به درستی بشناسیم، به دیگران بشناسانیم و شبهات، اشکالات یا حتی سؤالاتی که مطرح می‌کنند را به درستی پاسخ اقناعی بدهیم و اصل را بر روشنگری و آگاه‌سازی بگذاریم.

وی در واکنش به هجمه‌های علیه امام خمینی(س) در هفته دفاع مقدس گفت: من چون در آغاز طلبگی امام را از نزدیک دیدم و مبارزات امام را پیگیری می‌کردم، می‌توانم چند نکته محکم و مستند درباره امام بگویم. اولین نکته این است که امام یک مجتهد و فقیه از هر جهت برجسته بود. از نظر سواد اصولی، فقه، فلسفه، تفسیر قرآن و حتی دیوان و ادبیات امام یک فقیه مسلّم و قطعی بود.
عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: نکته بعدی بینش امام است؛ امام یک بینش فرامکانی و فرازمانی داشت. به اعتبار اینکه مجتهد فقیه آینده را می‌دید، خود را برای آینده آماده می‌کرد. وقتی وارد مبارزه شد، با نظام پهلوی، آمریکا و کاپیتولاسیون در افتاد، همه اینها بر اساس بینش و دانشی بود که امام داشت؛ و درست اندیشید و عمل کرد تا در نتیجه سال ۵۷ به پیروزی شد.

وی با اشاره به شجاعت امام خمینی(س)، تأکید کرد: در بیان، قلم، مقاومت و ایستادگی مقابل دشمن، هیچ وقت امام نترسید. طرف مقابل را مرعوب می‌کرد ولی خودش مرعوب واقع نشد و واقعا با یک شجاعت علوی مسیر را ادامه داد تا به پیروزی رسید.

اکرمی اظهار کرد: من خودم خاطره‌ای دارم که امام به مؤتلفه فرموده بود من دنبال این هستم که استبداد را از ایران بردارم، دست استعمار را از بدن ایران قطع کنم و برای ظهور امام عصر(عج) زمینه‌سازی فراهم کنم. دو مطلب اولی که قطع استبداد و قطع دست استعمار بود، موفق شد و به اندازه خودش برای ظهور امام زمان(عج) هم زمینه‌سازی کرد.

وی افزود: الآن به طور کلی حتی اگر کشورهای آمریکای لاتین هم نهضت و مقاومتی می‌بینیم، به خاطر افکار امام خمینی(س) است. ما موظف هستیم این امام را به درستی بشناسیم، به دیگران بشناسانیم و شبهات، اشکالات یا حتی سؤالاتی که مطرح می‌کنند را به درستی پاسخ اقناعی بدهیم و اصل را بر روشنگری و آگاه‌سازی بگذاریم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: به نظر من می‌آید که هرکسی آزاده است، پیرو هر مرام و مذهبی باشد، باید نسبت به حرّ بودن، آزاداندیشی و آزادگی‌سازی امام احترام بگذارد. امام می‌گفت مردم قیّم نمی‌خواهند؛ مردم درست می‌اندیشند، این مردم ایران را زمان رسول اکرم(ص) نداشتیم. مردم ما مقاوم و شجاع هستند و باید با اخلاق محمدی(ص) با آنها برخورد و آگاه‌سازی کنیم و جلو برویم.

۲۱۹۲۲۰

برگزیده های ایران

admin

Recent Posts

ورود سامانه بارشی به کشور از فردا؛ این استان‌ها بارانی می‌شوند

طی فردا و پس فردا زنجان با کمینه ۶ و ۸ درجه سانتیگراد و اهواز…

11 ساعت ago

نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس

محمودزاده گفت: امسال افزایش هزینه درصدی نیست بلکه براساس عملکرد مدارس و مراکز افزایش می…

11 ساعت ago

جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر

پیکر بی‌جان حادثه دیده پس از ساعت‌ها تلاش نجاتگران پیدا و عملیات در ساعت سه…

11 ساعت ago

وضعیت هوای پایتخت امروز چطور است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر…

11 ساعت ago

سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار

مردی که همکارخود را به قتل رسانده است، در بازجویی‌های پلیسی جزییات جنایت را فاش…

11 ساعت ago

تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان

‌مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در استان لرستان خبر…

11 ساعت ago