Categories: لرستان

شرایط جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر اعلام شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، فرید رحمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صندوق اعتباری هنر در راستای حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و ایجاد زمینه‌های لازم برای شکوفایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کشور بنیانگذاری شده که خدمات و پشتیبانی‌های فرهنگی و هنری به هنرمندان مورد تایید ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با نظارت معاونت فرهنگی و هنری در سراسر کشور ارائه می‌دهد. 

وی با اشاره به شرایط جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر، تصریح کرد: پیش از این برای عضویت هنرمندان پویا در صندوق، معرفی نامه‌ای از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای صندوق اعتباری هنر صادر می‌شد و هنرمند تایید شده با مدارک شناسایی در تارنمای صندوق اعتباری هنر ثبت نام و مراحل تایید را بدون نیاز به ارائه مستندات فرهنگی و هنری طی می‌کرد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه از مهرماه سالجاری شرایط اختصاصی از جانب صندوق در نظر گرفته شده است، افزود: برای تایید هنرمندان در زمینه موسیقی رشته‌های آهنگسازی، تنظیم آهنگ، نوازندگی، خوانندگی و رهبری ارکستر ارائه مستندات هنری موارد شامل دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط با حداقل پنج سال سابقه کنشگری حرفه‌ای و مستمر در آن زمینه، در صورت عدم داشتن مدرک تحصیلی مرتبط، حداقل ده سال سابقه کنشگری مستمر و حرفه‌ای در رشته‌های یاد شده با نشان دادن اسناد و تائیدیه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی الزامی است. 

رحمتی افزود: این رزومه کنشگری حرفه‌ای و مستمر شامل مدرک درجه هنری، لوح تقدیر جشنواره‌ها و مسابقات در سطح شهرستان، استان، ملی، بین المللی و …، پوستر کنسرت‌ها و کارگاه‌های آموزشی، در صورت مدرس بودن دارا بودن کارت صلاحیت تدریس و یا گواهی تدریس از آموزشگاه آزاد موسیقی مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مهر و امضاء زنده، مشارکت در آثار تولیدی از جمله تک آهنگ‌ها و یا آلبوم موسیقی با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا هرگونه مدرکی که گواه فعالیت ده ساله اخیر است.

وی گفت: چنانچه هنرمندان طالب به عضویت در صندوق به عنوان نوازنده یا خواننده آزاد در جشن‌ها، سفره خانه‌ها و تالارها کنشگری دارند و فاقد رزومه هنری مکتبوب هستند باید دارای کارت شناسایی فعالیت مجاز در سفره خانه‌ها و تالارها و مجامع عمومی که با نظارت اداره اماکن، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن موسیقی لرستان صادر شده، باشند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: بدیهی‌است به همراه داشتن گواهی فعالیت در بازه زمانی ده سال اخیر از تالار یا سفره خانه مد نظر برای تایید فعالیت هنرمندان ویژه تالارها و سفره خانه‌ها، مورد نیاز است.

این مقام مسئول با اشاره به دیرکرد تایید عضویت متقاضیان در صف انتظار صندوق اعتباری هنر افزود: رزومه هنری نیز علاوه بر ارائه به انجمن موسیقی لرستان در صورت تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای تایید صلاحیت عضویت باید در تارنمای صندوق اعتباری هنر بارگذاری گردد.

رحمتی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است ارائه رزومه کاری ۱۰ ساله اخیر، برای عضویت هنرمندان کلیه رسته‌های هنری مانند نویسندگان، روزنامه نگاران، سینما، هنرهای نمایشی و تجسمی نیز اجباری است.

انتهای پیام/


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

تهران قدیم | اتوبوس سواری عجیب در تهران؛ ۶۰ سال قبل/ عکس

رکاب سواری در تهران سال ۱۳۴۳ به یک پدیده تبدیل شده بود.

14 ساعت ago

اقدام جدید پلیس درباره ثبت جرائم رانندگی

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که به زودی از سامانه‌ای هوشمند برای ثبت تخلفات…

14 ساعت ago

آماده‌باش برای جاری شدن سیل در این ۷ استان

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع…

14 ساعت ago

افزایش تلفات سیل در خراسان رضوی/ آمار جدید

پیکر هشتمین قربانی سیل خراسان رضوی پیدا شد.

14 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه

کیفیت هوای پایتخت در آخرین جمعه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همچنان در وضعیت قابل قبول یا…

14 ساعت ago

این جاده به علت بارش شدید باران و تگرگ بسته شد

جانشین رئیس پلیس راه نیشابور گفت: مسیر نیشابور_ کاشمر بر اثر بارش شدید باران و…

14 ساعت ago