اجتماعی

شناسایی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار در سراسر کشور/ تحت پوشش قرار گرفتن افراد بدون بیمه

به گزارش خبرنگار سلامت برگزیده های ایران، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۰۲۰ محله در سراسر کشور وجود دارد که کم برخودار تلقی می شوند، بحث این است که توانمند شوند و تحول در آنها رخ دهد و یکی از نیازهای پایه ای آنها بهداشت و درمان است.

وی افزود: در این طرح بیمه سلامت به عهده گرفته است که در این ۲۰۲۰ محله اقدامات عاجل و فوری برای تحت پوشش بیمه قرار دادن همه افراد بدون بیمه ارائه خدمات مبتنی بر نظام ارجاع خدمات را صورت دهد.

آقا محمدی ادامه داد: مقرر شده تا برخی از نهادها هم مسئولیت‌هایی را بپذیرند من جمله ستاداجرایی فرمان امام(ره) که تمامی هزینه های دارو و درمان تکمیلی مربوط به کودکان تا ۱۲ سال را در ۲۰۲۰ متقبل شد و بنیاد ۱۵ خرداد این را انجام می دهد.

وی تاکید کرد: قرار است خیرین در کنار این برای تکمیل زیرساخت‌ها بیایند و وزارت بهداشت جلسه ای خواهد گذاشت که کمبود زیرساختها را در کشور مرتفع کند.

رئیس طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار کشور عنوان کرد: این طرح خبر خوبی بود که در سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم که حامی محرومان بود ما هم از مستضعفان حمایت کنیم و نگرانی‌های مالی آن‌ها را در امر درمان برطرف کنیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا