Categories: گیلان

شیعه و سنی متحد زیر سایه رهبری نظام اسلامی هستند/ مسلمانان آتش مکردشمن را شعله‌ور نکنند

آیت‌الله احمد پروایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اظهارات اخیر مولوی محمدحسین گرگیج، امام‌جمعه اهل سنت آزادشهر و مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در نماز جمعه اظهار کرد: اخیراً در رسانه‌ها و فضای مجازی مطلبی توسط یکی از علمای به‌ ظاهر اهل سنت در مورد ائمه معصومین و خاندان رسالت مطرح شد که دل همه محبین، دوستداران، مسلمانان و به‌ویژه شیعیان اهل‌بیت را آزرده‌ خاطر کرد.

وی با اذعان به اینکه موارد مطرح‌شده از سوی عالم به‌ظاهر اهل سنت برخلاف عقاید خود اهل سنت است، افزود: گاهی برخی از افراد که به‌ظاهر عالم هستند در زمین دشمن بازی می‌کنند و آنچه را که دشمنان اسلام و مسلمین دنبال می‌کنند را بر سر زبان می‌آورند.

عضو گیلانی مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه همه مسلمانان جهان مودت و محبت به خاندان رسول‌الله (ص) دارند، گفت: امروز همه مسلمین اعم از برادران اهل سنت و تشیع به‌ویژه در کشور ایران اسلامی عشق اهل‌بیت (س) در قلب آن‌ها است و قلب آن‌ها مالامال از علاقه، محبت و مودت به خاندان رسالت است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با محکوم کردن اهانت مولوی گرگیج، بیان کرد: حرف بی‌اساس، بی‌منطق، غیر عالمانه، مغرضانه و حرفی که توهین به ائمه معصومین (س) از جانب این عالم نما مطرح‌شده را به‌شدت محکوم می‌کنم.

مسلمانان آتش دشمن را شعله‌ور نکنند

پروایی مسلمانان را نسبت به کید و کینه دشمنان هشدار داد و افزود: همه مردم ایران اسلامی اعم از شیعه و سنی باید مواظب باشند تا آتشی که دشمن با مکر و حیله خود در کشور در حال تهیه است را شعله‌ور نکنند و زمینه را برای نفاق، افتراق و جدایی مسلمین فراهم نسازند.

وی بر ضرورت موضع‌گیری صریح علمای اهل سنت نسبت به اهانت‌های مولوی گرگیج تأکید کرد و گفت: وظیفه‌ای بر عهده علمای اهل سنت است تا با صراحت و باجرئت در برابر این شیخ و سخنان توهین‌آمیز وی به ائمه صریحاً موضع بگیرند.

شیعه و سنی متحد و زیر سایه رهبری نظام اسلامی

عضو گیلانی مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شیعه و سنی در کشور اسلامی با اتحاد کامل زیر سایه رهبری نظام اسلامی در حال زندگی کردن هستند، افزود: مسئله تقریب مذاهب و گفتمان وحدتی که از زبان امامین انقلاب بارها و بارها تکرار شده باید چراغ راه همگان باشد.

 نماینده خبرگان رهبری با مذموم برشمردن اهانت و توهین به همه مذاهب، تصریح کرد: همان‌گونه که رهبری معظم انقلاب فرمودند به دیگر مذاهب توهین نکنیم، انتظار داریم در کشوری که به نام اهل‌بیت (س) و امام زمان (عج) است کسی جرئت اهانت به مقدسات شیعیان را نداشته باشد.

وی وجود اختلاف و تنازع را به نفع دشمن توصیف کرد و افزود: علمای اهل سنت آنچه مرام و سنت پیامبر عظیم الشان است را باید در جامه اشاعه دهند و باید جلوی عالم نماها را که معلوم نیست از کجاها تغذیه می‌شوند را بگیرند.

نماینده گیلانی مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شیعه و سنی با یکدیگر برادرند، گفت: کلام ما کلام قرآن، اسلام، پیامبر و امامین انقلاب است و همه مسلمان چه شیعه و سنی با یکدیگر  برادرند چون قرآن کریم فرموده( انّما المؤمنون اخوه).

پروایی با اشاره به برخی از آیات شریفه قرآن،  واحادیث  مبنی بر معصوم بودن خاندان نبی مکرّم اسلام بیان کرد: در منابع اهل سنت نیز بسیاری از آیات  در شان اهل بیت (علیهم السلام)  تفسیر شده  و روایات زیادی از نبیّ مکرّم اسلام (صلّی الله علیه وآله وسلّم) توسط صحابه پیامبر نقل و در منابع روایی اهل سنت وارد شده که گواه بر عصمت وعظمت وجایگاه والای آن بزرگواران است وعلمای عامه خود پایبند به عشق وعلاقه ومحبت و مودت اهل بیت علیهم السلام هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

تهران قدیم | این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود/ عکس

عکس زیر از مجموعه آثار محمود پاکزاد مربوط به ساختمان شمس‌العماره است که در سال…

2 ساعت ago

شهرداری شعار”زنده باد درخت” می دهد اما در سال هزار میلیارد تومان از قطع درختان درآمد کسب می کند

درست در روزهایی که شهرداری تلاش می‌کند بر اقدامات خود در حوزه افزایش فضای سبز…

2 ساعت ago

گزارش یک جنایت فجیع / دختر۱۰ساله چگونه دوستش را با چاقو کشت؟

ساعت 17 جمعه 11 اسفند سال گذشته، مردی افغانستانی با مراجعه به پلیس از ناپدید…

2 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۰ اردیبهشت)…

2 ساعت ago