Categories: کرمانشاه

صدور ۱٠۵ مورد مجوز سقط جنین در کرمانشاه طی پنج ماهه امسال

صدور ۱٠۵ مورد مجوز سقط جنین در کرمانشاه طی پنج ماهه امسال

سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: تا قبل از سال ۱۴۰۰ و پیش از تصویب قانون جوانی جمعیت ماده‌ای در رابطه با سقط جنین در قانون داشتیم که این قانون بیان کرده بود، جنین‌هایی که در سن زیر ۱۹ هفته هستند و مشکل ژنتیکی و جنینی دارند مشمول سقط قانونی می‌شوند.

وی افزود: پزشکی قانونی با بررسی بیماری‌هایی که مربوط به جنین و غیر قابل درمان بود، پرونده‌ها را بررسی و بر روی آن‌ها نظر می‌داد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: بعد از قانون جوانی جمعیت عنوان شد که برای این امر باید یک کمیسیون با حضور یک قاضی، یک متخصص پزشکی قانونی و یک متخصص متبحر در رابطه با موضوع کمیسیون تشکیل شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: در گذشته از ۲ متخصص پزشکی قانونی و در رابطه با مادر جنین از سه متخصص نظرخواهی می‌شد اما قانون جدید بیان کرد که پرونده باید در کمیسیون مطرح شود.

وی تشریح کرد: در کمیسیون برخی موارد فقهی اضافه شده است و پدر و مادر با اجازه یک پزشک پرونده را تشکیل و آن را به کمیسیون ارسال می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر شرایط مجوز داشته باشند برای آن‌ها صادر می‌شود و مراجعه کنندگان هم عموما مشکل جنین و یا مشکل مادر دارند و بارداری برای مادر خطر جانی در پی دارد.

وی گفت: به عنوان نمونه مادر مشکل قلبی، سرطان یا مشکل کلیوی دارد و بارداری برای او خطرناک است و پس از اطمینان پزشک، مجوز سقط صادر می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: سال ۱۴۰۰، ۲۸۷ مورد مراجعه کننده سقط جنین داشتیم و ۲۵۲ مورد مجوز سقط را دریافت کردند و امسال از ابتدای سال جاری تا انتهای مرداد ماه ۱۳۱ مراجعه کننده داشتیم و ۱۰۵ مورد مجوز سقط صادر شد.

خانی خاطرنشان کرد: در پنج ماهه نخست سال گذشته ۱۱۶ مورد مجوز سقط جنین صادر شد و سه مورد عدم مجوز صادر شده است.

وی تشریح کرد: معیار حال حاضر پزشکی قانونی برای سقط جنین ١٨ هفته و ۶ روز است و بر اساس ماه‌های قمری مجوز می‌گیرد و بالاتر از آن مجوز دریافت نمی‌کند.

این مقام مسئول ابراز کرد: اگر از این سن (١٨ هفته و ۶ روز) بیشتر شود مجوز سقط باطل می‌شود هر چند در مواردی که برای مادر مشکل وجود داشته باشد قانون محدودیت سن در نظر نگرفته است.

۴۶

برگزیده های ایران

admin

Recent Posts

واکنش چمران به ترک جلسه برخی از اعضای شورای شهر هنگام سخنرانی زاکانی: اتفاق خاصی نبود، جلسه طولانی شده بود

چمران در واکنش به ترک تعدادی از اعضای شورا هنگام سخنرانی شهردار، گفت: در جلسه…

16 ساعت ago

وضعیت خطرناک آلودگی هوا در این ۲ شهر

هوای دو شهر خوزستان در وضعیت «خطرناک» قرار گرفت.

16 ساعت ago

گزارش مهم مرکز پژوهش‌های مجلس از کوچک‌تر شدن سبد غذایی خانوار/ «کالری مصرفی» در ایران به زیر سطح استاندارد جهانی کاهش یافت

بررسی داده‌های مربوط به مصرف کالری ایرانیان در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که بیش از…

16 ساعت ago

مشروبات تقلبی باز هم قربانی گرفت/ مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز/ یک نفر فوتی و دو نفر در کما

طی یک مهمانی در یکی از باغ‌های اطراف شیراز، ۲۹ پزشک به‌علت مصرف مشروب تقلبی…

16 ساعت ago

مدارس این شهرها تعطیل شدند

با اعلام کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان، مدارس و دانشگاه‌های نوبت عصر برخی شهرستان‌های غیر…

16 ساعت ago

سرویس‌دهی در این خط متروی تهران کند است/ عذرخواهی مترو

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از کندی سرویس‌دهی در خط…

16 ساعت ago