Categories: اجتماعی

صنعت ساخت «ریل سوم مترو» بومی‌سازی شد

به گزارش گروه شهری برگزیده های ایران،‌ علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه درباره  ایجاد کارگروه «ساخت داخل» شرکت مترو از خرداد ۱۳۹۸ بیان کرد: وظیفه این کارگروه شناسایی و مذاکره با سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیانی است که امکان ساخت تجهیزات مورد نیاز مترو را دارند.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در ادامه عنوان کرد: اگر قطعات، استانداردهای مورد نیاز شرکت مترو تهران را داشته باشند و همچنین اگر سازنده دارای شرایط همکاری باشد و در مناقصه جزو سه تأمین کننده مجاز مترو قرار گیرد، در لیست اصلی تأمین کنندگان مجاز قرار خواهد گرفت.

امام با تأکید براینکه شناسایی و حمایت از سازندگان داخلی باعث می‌شود که شرکت مترو شهر تهران دیگر قطعات مورد نیاز را از خارج از کشور خریداری نکند، افزود: البته اقدامات مختلفی در دوره‌های گذشته انجام شده بود تا از تولیدات داخلی حمایت شود اما در دو سال گذشته تلاش شد که این موضوع به صورت منجسم‌تر پیش رود.

وی با بیان اینکه تشکیل این کارگروه نتایج ارزنده‌ای به همراه داشت، گفت: حتی تعدادی سازنده داخلی در بخش‌های تجهیزاتی، جزو تأمین کنندگان مجاز قرار گرفتند و در مواردی برای تکمیل خطوط ۴، ۶ و۷ قطعاتی هم خریداری شد.

مدیرعامل این شرکت در ادامه بیان کرد: جت فن‌ هواسازها، پله برقی (در گذشته از شرکت‌های خارجی خریداری می‌شد اما درحال حاضر صفر تا صد در داخل تولید می‌شود) و درحال حاضر «ریل سوم» جزو قطعاتی هستند که توسط سازندگان داخلی ساخته می‌شود.

امام در پاسخ به این پرسش که اغلب چند درصد هزینه نمونه داخلی نسبت به خارجی کاهش می‌یابد، توصیح داد: لزوماً با داخلی سازی قطعات در ابتدای کار، هزینه تولید کاهش نمی‌یابد. زمانی‌که تولید کننده‌ای آغاز به فعالیت می‌کند با حمایت و تولید انبوه می‌تواند هزینه قطعه مورد نظر را نسبت به نمونه خارجی، کاهش دهد.

وی در ادامه بیان کرد: زمانی‌که قطعه‌ای توسط شرکت مترو تهران از یک تولید کننده داخلی خریداری می‌شود، تأیید محصول توسط مترو تهران برای سایر کلانشهرها ملاک خرید قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اعلام اینکه در حال حاضر دو شرکت (یک شرکت وابسته به وزارت دفاع و شرکت دیگر خصوصی) به صورت مشترک در دو سال گذشته قادر به ساخت ریل سوم شده‌اند، افزود: به همین منظور این دو شرکت جزو تأمین کنندگان مجاز شده‌اند. تست‌های «ریل سوم» تولید داخل در یکی از پایانه‌های مترو انجام شده است تا اطمینان خاطر از استاندارد بودن آن به‌دست آید.

امام مدت زمان بومی سازی دانش تولید ریل سوم را دو سال اعلام کرد و در توضیح این قطعه، بیان کرد: واگن‌های مترو برای حرکت نیاز به منبع تغذیه‌ای (برق) دارند که از طریق ریل تغذیه می‌شوند.

وی در پایان گفت: ریل سوم روشی برای فراهم کردن برق قطار است که میان ریل‌های خط آهن قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

حیوانی که فیل امروزی در مقابلش جوجه است/ دایناسورها در کنار این حیوان کوچک به نظر می‌رسند!

بعد از انقراض دایناسورها، پستانداران تدریجاً رونق گرفته و تعدادشان روی کره زمین افزایش یافت؛…

8 ساعت ago

هوای تهران در وضعیت کم سابقه

کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۳ اردیبهشت) در شرایط پاک است.

8 ساعت ago

پرونده بابک زنجانی در قوه قضاییه بسته شد، اما در افکار عمومی باز می ماند

بعد از بیش از 10 سال به نظر می‌رسد که پرونده پر حاشیه بابک زنجانی…

8 ساعت ago

بارش شدید برف و باران در این مناطق/ از کوهنوردی بپرهیزید

طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ١٥ اردیبهشت) فعالیت سامانه بارشی قوی در بیشتر…

8 ساعت ago

ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه/ شدت بارندگی در این استان‌ها

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۵ و ۴ درجه سانتیگراد و بندرعباس…

8 ساعت ago

قتل زن ٨٢ ساله و سرقت طلاهای او در این شهر

روز دوم اردیبهشت‌ماه امسال به پلیس شهرستان آباده واقع در استان فارس خبر رسید که…

8 ساعت ago