اجتماعی

ضرورت توجه به “سامانه‌های شارژ برقی” در پایتخت

ضرورت توجه به “سامانه‌های شارژ برقی” در پایتخت

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، در جریان دویست و چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش توسط محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برخی از اعضای شورای شهر تهران پیشنهادات و انتقاداتی را نسبت به این گزارش مطرح کردند.

مهدی اقراریان؛ عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به سؤالات و پرسش‌های مطرح شده درخصوص عملیات اجرایی خط ۸ اظهار کرد: اخیراً اخباری مبنی بر احداث این خط مطرح شده است که در گزارش ارائه شده توسط آقای هرمزی نبود و لذا درخواست می‌شود گزارشی در این خصوص به اعضا ارائه شود.

وی همچنین به موضوع احداث تراموا در پایتخت اشاره کرد و گفت: در این ارتباط نیز اخیراً خبری منتشر شده لذا سؤالاتی که مطرح است این است که منابع تامین مالی این مد از حمل و نقل از چه محلی و چگونه خواهد بود؟

وی افزود: روز گذشته نیز شهردار تهران اعلام کرد که ۴ هزار میلیارد یورو سرمایه‌گذاری در حوزه برقی‌سازی شده است سوالی که مطرح است این است که این سرمایه‌گذاری از چه محلی صورت گرفته و با توجه به اینکه هم‌اکنون دسترسی ما به آقای زاکانی کم است و آقای شهردار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده، لذا درخواستم این است که توضیحاتی در این خصوص ارائه شود.

نرجس سلمانی؛ رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز گفت: اگر ما نقدی را انجام می‌دهیم در صورتی که کار مثبتی هم صورت بگیرد از آن حمایت می‌کنیم. روز گذشته شاهد ورود تعدادی از تاکسی‌های برقی بودیم و در نهایت این اقدام باعث ترک خوردن سد عظیم ورود تاکسی‌های برقی به پایتخت شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با اقدامات شهرداری تهران در ماه‌های آینده، تحولات چشم‌گیری در این حوزه صورت بگیرد.

سلیمانی ادامه داد: البته استفاده از تاکسی‌های برقی باید با برنامه‌ریزی صورت بگیرد و اولویت مناطق مرکزی، تجاری و بازار باشد و طبعاً این موضوع مورد نظر شهرداری تهران خواهد بود.

وی افزود: در باب واگذاری‌ تاکسی‌های برقی نیز باید اولویت‌بندی صورت بگیرد و وام‌ها به صورت عادلانه پرداخت شود.

سلیمانی با انتقاد از وضعیت اتوبوسرانی تصریح کرد: در این بخش نیز چنانچه گذری در شهر داشته باشیم مشخص می‌شود که شرایط مناسب نیست و امیدواریم در این بخش نیز شاهد ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوسرانی باشیم. اخیراً نیز اتوبوسرانی اعلام کرده که قرار است تعدادی اتوبوس‌های جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود و لذا انتظار می‌رود که شماره پلاک اتوبوس‌ها و شماره شاسی‌های آنها به فوریت به شورا ارائه شود.

ناصر امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز از ارائه گزارش معاون شهردار تهران تشکر کرد و گفت: موضوع حمل و نقل برقی بسیار اهمیت دارد البته مهمتر از آن تامین زیرساخت‌های آن است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به تامین سامانه‌های شارژ برقی گفت: این موارد باید مورد توجه قرار بگیرد و شرایطی فراهم شود تا ما همزمان با ورود اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی نیز زیرساخت‌هایش فراهم شود در غیر این صورت با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی همچنین به واگذاری ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی اشاره کرد و گفت: سوالی که مطرح است اینکه این تعداد تاکسی واگذار شده به صورت امانی بوده یا خیر؟ امیدواریم فرآیند ورود اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی پس از هشتم تیرماه نیز ادامه داشته باشد.

اعطای وام ۹۰۰ میلیونی به تاکسیران‌ها برای دریافت تاکسی برقی

امانی به افتتاح و رونمایی از پایانه شرق اشاره کرد و افزود: موضوعی که مطرح می‌شود این است که بگذارید این پایانه کامل شود و در ایام انتخابات افتتاح نشود و شائبه‌هایی را ایجاد نکند.

سوده نجفی؛ عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز با اشاره به موضوع تهویه اتوبوس، مترو و تاکسی گفت: این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست و مردم نسبت به این مسائل انتقاد دارند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا