ضرورت نگاه ویژه دولت به جلوگیری از خام فروشی سنگ‌های معدنی در آذربایجان‌غربی

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در آیین تودیع و معارفه استاندار آذربایجان‌غربی که بعد از ظهر امروز در سالن سالن اجتماعات بانک صادرات آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: یکی موضوعاتی که برای ما در آخرت باقی خواهد ماند موضوع خدمت به مردم است و باید توجه کنیم که این مسئولیت‌ها موقتی است و باید مسیر زندگی خودمان را در راستای خدمت به مردم قرار بدهیم.

وی تصریح کرد: استاندار آذربایجان‌غربی به غیر از مباحث اقتصادی، باید به مباحث فرهنگی هم نگاه مضاعفی داشته باشد.

قریشی یادآور شد: خداوند سه مسئله مهم را بر مدیران اسلام تأکید کرده است که شامل اقامه نماز ، زکات و موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که  از استاندار می‌خواهم به این موضوعات نگاه مضاعفی داشته باشد.

وی به ظرفیت‌های استان اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های بسیاری در استان آذربایجان‌غربی وجود دارد که دیپلماسی مرزی و هم مرز بودن با سه کشور ترکیه عراق و جمهوری آذربایجان از مهم‌ترین این مباحث است که تمام اینها نیازمند نگاه مضاعف دولت است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های معدنی استان آذربایجان غربی به صورت خام، به فروش می‌رسند که نیازمند ورود جدی دولت به این مسئله هستیم.

قریشی به ظرفیت‌های کشاورزی استان نیز اشاره کرد و گفت: آذربایجان‌غربی قطب تولید سیب در کشور هست، لذا مسئولان استانی و کشوری باید نسبت به این موضوع ورود پیدا کنند، چرا که استان آذربایجان‌غربی ساختار اقتصادی کشاورزی دارد به طوری‌که بیش از یک میلیون هکتار زمین قابل کشت در استان آذربایجان غربی وجود دارد.

در ادامه این مراسم معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان، اعلام کرد: بیش از ۷۵ درصد جمعیت آذربایجان‌غربی ذر اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و بیش از ۳۹ درصد جمعیت  آذربایجان‌غربی دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند  و پیش‌بینی می‌شود تا دهه فجر تمام مردم آذربایجان غربی واکسن کرونا دریافت کنند.

علی مصطفوی با بیان اینکه آذربایجان غربی جزو ۵ استان امن کشور است، ادامه داد: این امنیت در سایه خودن شهدای انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

معتمدیان، یکشنبه هفته گذشته با تصویب هیات دولت به عنوان استاندار آذربایجان‌غربی انتخاب شد.

انتهای پیام/ی


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

همایش پیاده روی خانوادگی در ارومیه برگزار شد

همایش پیاده روی خانوادگی گرامیداشت دهه کرامت و هفته ملی جمعیت در ارومیه برگزارشد.

2 ساعت ago

معرفی داوران نخستین جشنواره خیمه شب بازی

اعضای هیات داوران نخستین جشنواره خیمه شب بازی معرفی شدند.

3 ساعت ago

رحماندوست: خلق نگاه تازه از دنیای کودکان در حوزه رضوی، نیاز شعر این حوزه است

شاعر پیشکسوت، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان کشورمان گفت: خلق نگاه تازه از…

3 ساعت ago

بررسی نقش پژوهش در سینمای مردم‌شناسی ایران

شهاب‌الدین عادل، پژوهشگر و استاد دانشگاه و محمد مقدم، مستندساز در یک نشست تخصصی درباره…

3 ساعت ago

علت مرگ بروسلی چیست؟

بروسلی در ۲۰ ژوئیه ۱۹۷۳ به کما رفت و بعد از آن درگذشت و هیچ…

3 ساعت ago

«مست عشق» را ببینیم؟

سومین برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی امشب، جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ با بررسی فیلم…

3 ساعت ago