Categories: سیاسی

طرح دانشگاه آزاد برای حل مسائل کشور با استفاده از ظرفیت و توان تشکل‌های دانشگاهی

سید حمید مهدیون مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی برگزیده های ایران، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای تبدیل شدن به دانشگاه حل مسئله باید متخصصانی با استعداد، خلاق، نوآور و انقلابی تربیت کند که با پویایی و نشاط خود نشان دهد که در کنار جامعه و مردم است و می‌تواند مسائل کشور را به وسیله علم رفع کند.

وی افزود: شناسایی ظرفیت بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی و سوق دادن پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان در قالب طرح پایش آزاد و حل مسائل کشور از اقداماتی است که این دانشگاه عظیم اجتماعی انجام داده است.

مهدیون تاکید کرد: احصای چالش‌های مختلف فرهنگی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در سطح واحد دانشگاهی، شهرستان، استان و کشور، تدوین برنامه‌های علمی و تخصصی برای حل مسائل آن توسط دانشگاه آزاد اسلامی که با نام پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای شناخته می‌شود، گامی موثر در راستای دانشگاه محله محور است و می‌تواند این دانشگاه را به نخستین دانشگاه حل مسأله کشور تبدیل کند.

وی ادامه داد: توسعه ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با جامعه و صنعت در چند سال اخیر نشان می دهد که گام بلندی در این راستا برداشته است و توانسته تفاهم نامه‌های مختلفی با نهادها و سازمان‌های مختلف امضا کند و به تحقق دانشگاه حل مسئله یاری کند.

مهدیون یادآور شد: در کنار این اقدامات عمیق، درگیر کردن دانشجویان با حل مساله و الزامات آن و تربیت اجتماعی برای ورود به عرصه واقعی کنش اجتماعی، ضروری است. از این‌رو اولین «رویداد ملی حل مسأله؛ ویژه تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی» در همین مسیر طراحی شده است.

مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد افزود: اهداف این رویداد بر اساس منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین سیاست‌های اعلامی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص دانشگاه مسئله محور تعیین است.

وی ادامه داد: شکست بن بست‌ها و یافتن راههای بدیع و میان بر حاصل منطق و عقبه ی فکری جوانان انقلابی، حل مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و در سطح محلی و ملی، ایجاد و تقویت روحیه خودباوری در قشر دانشگاهی و ترجمه عملی «ما می‌توانیم»، تقویت روحیه عدالت جویی و عدالت طلبی و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران و ایجاد تصویری کارآمد و دلنشین از نظام جمهوری اسلامی ایران، پای کار آوردن و تعریف نقش، برای جوانان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی، حل تمرین عملی توسط دانشجویان و اساتید در عرصه حکمرانی و تربیت نسل مدیران کارآمد از این طریق شبکه سازی فعالین و مؤثرین دانشگاهی از محورهای این رویداد است.

مهدیون گفت: موضوعات رویداد ملی حل مسئله موضوعات شامل کلیه موضوعات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است نکته مهم در خصوص موضوعات اهمیت و اولویت آن مسئله و میزان عمومیت داشتن آن است لذا در کنار شاخص‌های مختلف، درجه میران اولویت و اهمیت مسئله و عمومیت داشتن آن ملاک بررسی است.

وی تاکید کرد: تشکل‌های اسلامی دانشجویان با اساتید دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند در رویداد ملی حل مسئله شرکت و اقدام به ارائه طرح و پیشنهاد کنند.

مهدیون در باره سازوکار اجرایی این رویداد هم گفت: تشکل شرکت کننده می‌تواند با تشخیص مسئله موجود در سطح واحد، شهرستان، استان کشور، پیشنهاد خود را در قالب یک کاربرگ به معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد خود ارائه کند.

وی گفت: تشکل‌های استادی و دانشجویی دانشگاه آزاد جهت ارتباط با اداره کل تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی و گرفتن مشاوره در خصوص شرکت در رویداد، می‌توانند از طریق سایت اداره کل تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی و صفحات مجازی و کانال‌های پیام رسان این اداره کل و همچنین شماره تماس    ۲۳۵۳۱۰۰۰-۰۲۱ داخلی ۱۰۶۱ اقدام کنند.

انتهای پیام/


admin

Recent Posts

هشدار نارنجی هواشناسی درباره سیلاب در ۱۰ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از بارش شدید باران، طغیان رودخانه‌ها، سیلاب ناگهانی، آب‌گرفتگی…

15 ساعت ago

ساخت‌وساز در پارک لاله متوقف شد

ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد.

15 ساعت ago

مدارس نوبت عصر این شهر تعطیل شد

مدارس نوبت عصر قزوین تعطیل شد.

15 ساعت ago

رئیس دیوان عالی کشور گفت: فضای مجازی یکی از بسترهای مقابله دشمن با ارزش‌های اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: دشمنان امروزه از فضای مجازی برای تحقق خواسته‌های نامشروع خود…

15 ساعت ago

دادستان کل کشور: دستورالعمل دادستانی درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود

دستورالعمل دادستانی کل کشور برای اجرای مطلوب طرح نور فراجا به‌زودی ابلاغ می‌شود.

15 ساعت ago

پایان تردد لندکروز ۲۰۰ میلیاردی

خودروی لندکروز قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال توقیف شد.

15 ساعت ago