Categories: اخبار روز

عبور ۳ میلیون ‌زائر اربعین از مرز‌های شش‌گانه‌/ آخرین وضعیت تردد و بازگشت زائران از مرز مهران + فیلم

عبور ۳ میلیون ‌زائر اربعین از مرز‌های شش‌گانه‌/ آخرین وضعیت تردد و بازگشت زائران از مرز مهران + فیلم

– اخبار استانها –

سیدزاهدین چشمه‌خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری  برگزیده های ایران در مهران با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۳ هزار و ۵۹۴ نفر از مرز مهران تردد کردند،اظهار داشت: از این تعداد ۱۴۴ هزار و ۲۵۷ زائر ایرانی و همچنین ۷۵۰ مسافر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

استاندار ایلام: موج تردد زائران از مرز ‌مهران افزایشی شد/ عبور یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تاکنون + فیلم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام افزود: همچنین در این بازه زمانی ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ زائر ایرانی و ۷۹۰مسافر خارجی از طریق مرز مهران از کشور خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تردد زائران اربعین حسینی(ع) از مرز بین‌المللی مهران به عتبات عالیات به صورت روان و با سهولت در حال انجام است،ادامه داد: همچنین از بامداد تا ساعت ۸ صبح امروز نیز ۸۶ هزار و ۳۹۸ مسافر از این مرز بین‌المللی تردد داشته‌اند.

.

تردد ۳ میلیون ‌زائر از مرز‌های شش‌گانه کشور

سردار شرفی رمانده قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به تردد بیش از ۳ میلیون زائر در مرز‌های شش گانه کشور اظهار کرد: تاکنون بیش از یک میلیون نفر زائر هم با سازماندهی منظم و در بهترین شرایط از این مرزها به کشور بازگشتند.

وی با بیان اینکه موج بازگشت زائران از عتبات عالیات از دیروز آغاز شده، افزود: شرایط هم اکنون در مرز مهران خوب و تردد در این مرز عادی است.

ترافیک روان و منظم در مسیر رفت و برگشت زائران

‌ قدرت   حیدری‌زاد فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با اشاره به اینکه شهرستان ایلام  میزبان حجم عظیمی از عزاداران حسینی است، گفت: در شبانه‌روز گذشته با توجه به موج برگشت زائران و همچنین نزدیک شدن به روز اربعین خیل عظیمی زائران به سمت مهران در حال حرکت می باشند.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: پلیس شهرستان ایلام به عنوان یکی از خادمان آقا اباعبدالله الحسین و زائران آن حضرت با تجهیز کلیه نیروها و امکانات و به صورت شبانه روزی آماده خدمت ترافیکی،انتظامی به زائران حسینی است.

وی با بیان اینکه عمده ترین زائران از کمربند شرقی و میدان قرآن خروجی شهر ایلام به سمت مهران انجام می گیرد،عنوان داشت: توصیه می شود شهروندان ایلام برای جلوگیری از اختلال در رفت و آمد زائران از تردد بی مورد در میدان قرآن و کمربندی شرقی ایلام جدا خودداری نمایند. 

حیدری در پایان با اشاره به اینکه در مدت توقف زائران در میدان قرآن و کمربندی شرقی و محل های اسکان تعیین شده مدیریت می شوند لذا در این خصوص همکاری شهروندان را جهت رفع گره های ترافیکی خواستاریم که باعث  سهولت تردد و عدم اتلاف وقت زائران و شهروندان خواهیم بود.

اسکان ۵۶ هزار زائر در مراکز اقامتی ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در گفت و گو با خبرگزاری برگزیده های ایران از ایلام ،اظهار داشت:از اول ماه محرم تا روز جمعه گذشته تعداد ۵۶هزار و ۹۸۰ زائر در مراکز اقامتی استان شامل هتل، مهمان‌پذیر، خانه مسافر، کمپینگ گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی روزانه اسکان داده شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود:امسال با تمهیدات اندیشیده شده میزان نفر شب اقامت در استان ایلام نسبت به سال گذشته افزایش‌ یافته و ظرفیت استان در این بخش به بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر شب اقامت رسیده است.

وی گفت:در مجموع ۱۵۲ مرکز اقامتی در استان در ایام اربعین حسینی (ع) به زائران و گردشگران ورودی به استان خدمات ارائه می‌کنند.

شریفی با اشاره به اینکه استان ایلام از دیرباز به‌عنوان دروازه عتبات عالیات، میزبان زائران امام حسین (ع) بوده افزود:اکنون نیز مراکز اقامتی همچون گذشته تمام امکانات و تجهیزات خود را برای پذیرایی از زائران فراهم کرده است.

/۱۸۰/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران در پی این اقداماتی که در بوستان لاله…

15 ساعت ago

استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»

در روزگاری که گرفتاری‌های کوچک و بزرگ سبب افزایش میل به مهاجرت میان جوانان به‌ویژه…

15 ساعت ago

جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران

وقوع حریق در یک انبار ۲۰ متری سبب بروز دود در خیابان لاله زار شد.

15 ساعت ago

جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید

رییس پلیس فتا پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک…

15 ساعت ago

جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود

جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده فساد فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه برگزار شد.

15 ساعت ago

جزئیات جدید از دزدیده شدن یسنا؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش این دختر را داشت

جزئیاتی از دزدیده شدن یسنا، دختربچه ۴ ساله کلاله‌ای منتشر شد.

15 ساعت ago