کرمانشاه

عنوان «ماه کودک و نوجوان» برای نخستین بار در کرمانشاه رقم خورد 

عنوان «ماه کودک و نوجوان» برای نخستین بار در کرمانشاه رقم خورد 

محمد خیاط زنجانی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: کانون پرورش فکری به عنوان یکی از مجموعه‌های متولی تربیت کودک و نوجوان از سال ۱۳۵۰ مشغول خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی در کانون وجود دارد، افزود: ۶۴ عنوان سرفصل را در فعالیت‌های کانون داریم که کودکان و نوجوانان می‌توانند با مراجعه به ۳۶ مرکز ثابت و مراکز سیار کانون از این خدمات بهره‌مند شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته اتفاقات خوبی در مجموعه کانون پرورش فکری به همت همکاران رقم خورد و از ٢ هزار و ٩٠٠ عضوی که در کانون داشتیم امروز میزبان ۲۱ هزار عضو در مجموعه کانون پرورش فکری هستیم.

وی گفت: در مجموعه کانون زبان بیش از هفت هزار و ٣٠٠ نفر از کودکان و نوجوانان مشغول زبان آموزی هستند و در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و افتخارآفرینی هم با رشد سه برابری در برگزاری کارگاه‌های آموزشی در تابستان گذشته مواجه بودیم.

این مقام مسئول در خصوص افتخارآفرینی‌های ملی و بین المللی کودکان و نوجوانان کرمانشاهی، بیان کرد: در این حوزه با رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال‌های گذشته رو به رو بودیم و بیش از ۶۰ افتخارآفرین کودک و نوجوان ملی و بین‌المللی را به جامعه ایران معرفی کردیم.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری مجموعه‌ای است که به طور دائم تلاش می‌کند ارتباط خود را با مخاطبین خود یعنی کودکان و نوجوانان، برقرار کند لذا در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برای این قشر در نظر گرفته شده است.

خیاط زنجانی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار در کشور عنوان «ماه کودک و نوجوان» را رقم زدیم و از هفته کودک یعنی ١۴ مهر ماه تا ١۴ آبان ماه که پایان هفته نوجوان است را به عنوان «ماه کودک و نوجوان» در کانون پرورش فکری استان کرمانشاه مصوب کردیم.

وی افزود: برنامه‌های بسیاری در مراکز کانون و برنامه‌های عمومی هم در سطح مدارس اجرا می‌شود و یکی از رویدادهای مهم در این ایام دومین «آیین تجلیل از کودکان و نوجوانان افتخارآفرین ملی و بین المللی» است.

این مقام مسئول تشریح کرد: بر همین اساس از کودکان و نوجوانان دارای افتخارات در سطح ملی و بین المللی دعوت می‌کنیم افتخارات خود را به کانون معرفی کنند که از آن‌ها در قالب کارگروه‌های مشورتی در ادارات و در مجموعه استانداری استفاده شود و کارگروه‌های مشورت نوجوانان را با حضور این افتخار آفرینان تشکیل دهیم.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا