عوامل نگرانی سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی باید رفع شود/ شناسایی ۳۰۵ فقره از اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، عابدین خُرّم در دیدار مدیران دستگاه‌های استانی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با وی، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات آنان، اظهار داشت: اصلی‌ترین اولویت کشور مسأله اقتصاد است و دستگاه‌های مسوول در این حوزه نقش پیشران دارند.

 وی، وضعیت منابع و فضای کسب‌ و کار را از مهم‌ترین مشکلات کنونی کشور دانست و گفت: هرگونه گشایش و اتفاق مبارکی در حوزه منابع، تولید و کسب‌ و کار، در گرو اهتمام جدی دستگاه‌های مسوول برای شناسایی و رفع موانع است.
 
خُرّم با اشاره به اینکه بخش خصوصی، منابع و علاقه کافی برای سرمایه‌گذاری در استان را دارد، افزود: برای جذب سرمایه بخش خصوصی و ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور در استان، باید عوامل نگرانی آنها را رفع کنیم.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش مهم بانک‌ها در تأمین منابع بخش تولید، یادآور شد: بانک‌ها باید در حوزه تأمین مالی و جلوگیری از خروج منابع از استان به صورت جدی فعال باشند.
 
وی، در خصوص مصوبه دولت برای شناسایی و فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی نیز تصریح کرد: کارگروه استانی این موضوع با هماهنگی و مسوولیت معاونت عمرانی و معاونت اقتصادی استانداری، در مهلت قانونی نسبت به شناسایی اموال و املاک مازاد اقدام کند.
 
وی همچنین با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت‌های مرزی استان برای توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه، بازگشایی گمرک خداآفرین را ضروری دانست و پیگیری مسوولان امر برای تحقق این موضوع را خواستار شد.
 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی و مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی (امور مالیاتی، ناظر گمرکات، خزانه معین، بورس منطقه‌ای، جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، شورای هماهنگی بانک‌ها و شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه) هم در خصوص آخرین وضعیت حوزه کاری خود به ارائه گزارش پرداختند.

  اصغر عباس‌زاده، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در خصوص مصوبه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت، متذکر شد: در سال گذشته، ۳۰۵ فقره از اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شد که ۲۴۰ فقره قابل مولدسازی تشخیص داده شد.
 
وی خاطرنشان کرد: امسال هم ۶۱ فقره از این اموال شناسایی شده، اما نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی هستیم.
 
عباس‌زاده بیان داشت: عواید حاصل از فروش اموال و املاک مازاد، طبق مصوبه دولت به خود استان و دستگاه مربوطه اختصاص می‌یابد و فرصت خوبی برای تأمین منابع مورد نیاز دستگاه‌های استانی است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س/ر


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران در پی این اقداماتی که در بوستان لاله…

16 ساعت ago

استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»

در روزگاری که گرفتاری‌های کوچک و بزرگ سبب افزایش میل به مهاجرت میان جوانان به‌ویژه…

16 ساعت ago

جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران

وقوع حریق در یک انبار ۲۰ متری سبب بروز دود در خیابان لاله زار شد.

16 ساعت ago

جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید

رییس پلیس فتا پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک…

16 ساعت ago

جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود

جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده فساد فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه برگزار شد.

16 ساعت ago

جزئیات جدید از دزدیده شدن یسنا؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش این دختر را داشت

جزئیاتی از دزدیده شدن یسنا، دختربچه ۴ ساله کلاله‌ای منتشر شد.

16 ساعت ago