عکس | یک غول شگفت انگیز جهانی با تیونینگ ایرانی! / ماشین نیم میلیون دلاری و ۱۱۰۰ اسب بخاری منصوری

عکس | یک غول شگفت انگیز جهانی با تیونینگ ایرانی! / ماشین نیم میلیون دلاری و ۱۱۰۰ اسب بخاری منصوری

این پروژه جدید F9XX Tempesta Celeste نام دارد و به‌لطف استخراج ۱۱۰۰ اسب‌بخار قدرت از ۴ لیتر حجم، صفر تا صد را درعرض تنها ۲.۴ ثانیه طی می‌کند.

از نظر طراحی، منصوری F9XX Tempesta Celeste دنباله‌روی نسخه کوپه است. به‌رسم منصوری، در این پروژه نیز شاهد استفاده گسترده از فیبر کربن در قسمت‌های مختلف بدنه هستیم. برای هدایت بهتر جریان هوا، مهندسین این تیونر مشهور در ساختار سپر و ورودی‌های هوا بازنگری‌های انجام داده‌اند. اسپلیتر و تیغه‌های جانبی نیز جدید هستند.

علاوه بر سپر، منصوری کاپوت استاندارد را هم با یک کاپوت جدید تعویض کرده است. بخشی از این کاپوت جنسی از فیبر کربن دارد و نوار موجود به شکاف‌های آبشش‌مانند روی گلگیرها ختم می‌شود. رینگ‌هایی که منصوری برای F9XX Tempesta Celeste انتخاب کرده است، وزن خیلی پایینی دارند. این رینگ‌ها در جلو ۲۱×۹.۵ و در عقب ۲۲×۱۲ اینچی هستند و به‌ترتیب با تایرهای ۲۵۵/۳۰ و ۳۳۵/۲۵ احاطه شده‌اند.

توجه ویژه منصوری به آیرودینامیک

تیونر پرآوازه ایرانی در پروژه F9XX Tempesta Celeste توجه ویژه‌ای به مباحث آیرودینامیک داشته است. در این راستا، آینه‌های جانبی استاندارد جای خود را به آینه‌هایی با قاب متفاوت داده‌اند. منصوری می‌گوید رکاب جانبی شخصی‌ساز نیز باعث بهبود آیرودینامیک خودرو می‌شود.

برخلاف نسخه کوپه که یک باله بزرگ برگرفته از فراری FXX K در انتهای خود دارد، در نسخه اسپایدر باله ثابت سرتاسری موظف است نیروی رو به پایین ایجاد کند. مکمل جذابیت‌های ظاهری تازه‌ترین پروژه منصوری چهار خروجی اگزوز و یک دیفیوزر بزرگ است.

در داخل کابین، بخشی وجود ندارد که منصوری تغییری در آن اعمال نکرده باشد! روکش‌های این پروژه اکثراً چرمی هستند و تزئینات جنسی از فیبر کربن دارند. منصوری تأکید می‌کند که مشتریان از نظر شخصی‌سازی با هیچ محدودیتی روبه‌رو نیستند و تمامی سلایق و نظرات آن‌ها در کابین اعمال خواهد شد.

مشخصات فنی

همانند نمای ظاهری، دامنه تغییرات در بخش فنی هم قابل‌توجه است. با بهینه‌سازی‌های منصوری، موتور ۴ لیتری توئین توربوشارژ V8 به‌تنهایی ۹۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۹۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شاید بدانید در حالت استاندارد این موتور توانایی تولید ۷۶۹ اسب‌بخار قدرت را دارد.

فراری SF90 اسپایدر از سه موتور برقی نیز بهره می‌برد. این موتورها در پروژه منصوری دست‌نخورده باقی مانده‌اند، اما با افزایش خروجی موتور V8، مجموع قدرت پیشرانه هیبریدی آورده جدید منصوری حالا برابر با ۱۱۰۰ اسب‌بخار است. با اتکا به این پیشرانه بسیار قدرتمند، F9XX Tempesta Celeste صفر تا صدی برابر با ۲.۴ ثانیه دارد و حداکثر سرعت آن به ۳۵۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. برای مقایسه باید گفت شتاب نسخه استاندارد فراری SF90 اسپایدر ۲.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن برابر با ۳۳۹ کیلومتر است.

براساس برنامه‌ریزی‌ها، از منصوری F9XX Tempesta Celeste تنها سه دستگاه تولید خواهد شد. مثل پروژه‌های اخیر، قیمت این اسپایدر منحصربه‌فرد نیز مشخص نیست، اما مسلماً علاقه‌مندان باید خود را برای پرداخت رقمی بسیار بیشتر از مدل استاندارد آماده کنند. نسخه استاندارد فراری SF90 اسپایدر با پرداخت ۵۷۰ هزار دلار قابل خرید است.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

چرا گیربکس چینی؟ بررسی مزایا و معایب نسبت به برندهای دیگر

گیربکس‌های چینی به دلیل قیمت پایین، دسترسی آسان و تنوع بالا مورد توجه قرار گرفته‌اند…

4 هفته ago

لیستی از هتل های محبوب سنگاپور از نگاه بوکینگ

شاید برای شما جالب باشد که بدانید سنگاپور جزو کشور هایی می‌ باشد که با…

1 ماه ago

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

2 ماه ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

2 ماه ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

2 ماه ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

2 ماه ago