Categories: مرکزی

فارس من| خانه‌های شهرداری در اختیار اهالی کوی جهرم/ آخرین اخبار از اظهارات استاندار در خصوص منطقه جهرم

خبرگزاری برگزیده های ایران ـ اراک؛ روزها و شب‌های سرد پاییزی یکی در پی دیگری می‌روند و اخبار همچنان از تداوم سکونت دو خانوار کوی جهرم اراک در چادر حکایت دارد، این در حالی است که استاندار مرکزی در بازدید روزهای گذشته خود از این منطقه و در دیدار و گفت‌وگو با اهالی جهرم از آماده‌سازی منازل شهرداری اراک برای اسکان موقت این خانواده‌ها خبر داد.

حدود ۶ سال پیش پرونده‌ای در دستگاه قضایی استان مرکزی تشکیل شد که در آن فردی به نام «م» با در دست داشتن اسناد مالکیت، از تعدادی از ساکنین کوی جهرم به دلیل تصرف غیرقانونی زمین و املاک اقامه دعوی کرد، در شرایطی که این ساکنین طی ۳۰ و ۴۰ سال گذشته از طریق قولنامه اقدام به خرید زمین و ملک کرده بودند.

با رسیدگی به این پرونده در دستگاه قضایی حکم نهایی آن در ماه گذشته صادر و طی آن دادگاه تجدید نظر در رسیدگی به یکی از پرونده‌ها پس از بررسی اسناد و مدارک حکم به خلع ید یک واحد مسکونی داد که پس از صدور این رأی، واحد مسکونی مورد نظر پلمب و ساکنین آن مجبور به چادرنشینی در محله مذکور شدند که این اقدام اعتراض اهالی درگیر این پرونده را به دنبال داشت، به طوری که حدود ۱۰۰ نفر از ساکنین درگیر این پرونده به نشانه اعتراض دست به تجمع در مقابل استانداری زدند.

 در پی اعتراض اهالی جهرم به رای دادگاه و رسانه‌ای شدن موضوع، معاون اول رئیس جمهور طی تماس تلفنی با استاندار مرکزی دستور توقف اجرای حکم دادگاه را تا رسیدگی دقیق به پرونده ابلاغ کرد، این در حالی است که پیش از آن نیز فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در نخستین جلسه شورای تامین موضوع را مورد بررسی و حل سریع آن را در دستور کار قرار داده بود.

استاندار مرکزی پای درددل مردم

استاندار مرکزی به منظور رسیدگی به مشکل ساکنین این منطقه ۲۹ آبان ماه در منطقه جهرم حضور یافت و از نزدیک پای درددل مردم نشست.

 

مخلص‌الائمه در جمع مردم گفت: این موضوع را با قوت دنبال می‌کنیم، هر کاری که از دستمان بر آید با کمک دستگاه قضایی به ویژه در حوزه معاضدت حقوقی انجام خواهیم داد.

این موضوع را با قوت دنبال می‌کنیم، هر کاری که از دستمان بر آید با کمک دستگاه قضایی به ویژه در حوزه معاضدت حقوقی انجام خواهیم داد 

 

وی در پاسخ به تظلم‌خواهی خانواده‌ای که به دلیل دستور قضایی خانه‌شان پلمب شده بود، گفت: مشکل شما را به صورت موقت تا رسیدگی دقیق به پرونده برطرف ‌می‌کنیم تا مشکل به صورت کامل برطرف شود.

منازل شهرداری اراک در اختیار اهالی کوی جهرم

استاندار مرکزی در روز حضور در منطقه جهرم در تماس تلفنی با شهردار اراک دستور اسکان موقت ساکنان کوی جهرم اراک در منازل تحت مالکیت شهرداری را صادر کرد و در این رابطه به خبرنگار برگزیده های ایران در اراک اظهار کرد: به دلیل سکونت چند نفر از خانواده‌های ساکن منطقه جهرم در چادر به دلیل خلع ید منزل مسکونی آنان با دستور دستگاه قضایی، مقرر شد با موافقت شهردار اراک و گفتگو با شهردار منطقه ۵  واحدهای مسکونی برای خانواده‌هایی که منزلشان مهر و موم شده بود تامین و در اختیار این خانواده‌ها قرار گیرد که این پیشنهاد به این خانواده‌ها ارائه شده و در صورتی که قبول کنند منعی در خصوص اسکان آنها در این واحدها تا رفع مشکل نیست.

 

مخلص الائمه استاندار مرکزی اظهار کرد: وظیفه مسئولان است تا با فرآیندهای قانونی و حقوقی و رعایت حقوق عامه و شهروندی برای حل مسئله کوی جهرم اراک  تلاش کنند و در این بین اسکان موقت آنان در فصل سرما اولویت جدی است.

وی افزود: افرادی که هم اکنون در چادر سکونت دارند می‌خواهند در منزل خودشان سکونت داشته باشند که تلاش داریم آنها را به صورت موقت در این واحدها اسکان دهیم تا از سرما در امان باشند.

 تمام سعی و تلاش مسئولان مرتبط در این است که گره از این مساله حقوقی بازشود اما باید توجه داشت که نمی‌توان از مر قانون و فرآیندهای قانونی تخطی کرد

استاندار مرکزی تصریح کرد: تمام سعی و تلاش مسئولان مرتبط در این است که گره از این مساله حقوقی بازشود اما باید توجه داشت که نمی‌توان از مر قانون و فرآیندهای قانونی تخطی کرد.

مخلص الائمه افزود: مسئولان قضایی استان مرکزی در صدد هستند تا با بررسی موشکافانه‌تر و رصد پرونده به هرنحو ممکن با رعایت قانون این پرونده را به سرانجام برسانند.

فرماندار اراک به صورت ویژه مامور رسیدگی جدی به این پرونده شد

استاندار مرکزی همچنین در آخرین اظهاراتش در جمع برخی از فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی استان در هفته گذشته پیرامون مشکل جهرم گفت: مسئله خیابان جهرم به یک مسئله حاد تبدیل شده، فرماندار اراک به صورت ویژه مامور رسیدگی جدی به این پرونده خواهد شد.

وی افزود: تلاش داریم هرچه سریع‌تر این مشکل برطرف شود، از راه‌حل‌ افراد صاحب‌نظر و صاحب فکر و ایده برای حل مشکل مردم جهرم استقبال می‌کنیم، همه کمک کنند این مشکل برطرف شود.

به گزارش برگزیده های ایران به دستور استاندار مرکزی امکان سکونت موقت ساکنین کوی جهرم در منازل تحت اختیار شهرداری منطقه پنج اراک تا حل مشکل کامل فراهم شده است.

«رسیدگی به مشکلات مالکیتی منازل محله جهرم اراک» از سوژه‌های ثبت شده در سامانه برگزیده های ایران من است.

انتهای پیام/


admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

16 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

16 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

16 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

16 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

16 ساعت ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

16 ساعت ago