فارس من| مدیرکل راهداری: روشنایی جاده‌ها فقط در مناطق مه‌گیر انجام می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، عده‌ای از ساکنان مناطق سورشجان و سودجان با ثبت سوژه «درخواست روشنایی در جاده مواصلاتی این محور» در سامانه فارس از این رسانه خواسته‌اند تا پیگیر این موضوع شود.

به گفته مردم محلی، این جاده به دلیل توریستی بودنش تردد زیادی انجام می‌گیرد و عدم روشنایی در شب، سبب تصادفات زیادی می‌شود.

به گفته اهالی تنها راه‌حل رفع مشکل نصب روشنایی در محور سورشجان تا سودجان است.

خبرنگار این رسانه برای پیگیری موضوع راهی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری شد تا این مشکل را از مسئول مربوطه پیگیری کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه روشنایی جاده‌ها دارای دستورالعمل مشخصی است و برای همه محورها نمی‌توان از روشنایی استفاده کرد، گفت: اولویت نصب روشنایی با جاده‌های اصلی است که دارای بیشترین آمار تردد و به تبع آن تصادف است.

وی با اشاره به اینکه تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان به وسیله دستگاه‌های تردد‌شمار ثبت می‌شود، ادامه داد: روشنایی در جاده‌های فرعی تنها در مناطق مه‌گیر نصب می‌شود که آن هم باید توسط کارگروهی که هواشناسی، راهداری و پلیس راه عضو آن هستند تأیید شود.

حسین مالکی با اشاره به اینکه محور سورشجان به سودجان جزو مناطق مه‌گیر استان نیست، افزود: در این محور که مشکل دید وجود دارد سعی کرده‌ایم با لکه‌گیری آسفالت، اصلاح شیب و خط‌کشی جاده از سوانح رانندگی جلوگیری کنیم و در کنار این موارد رانندگان باید نکات ایمنی را رعایت کنند و از سبقت و سرعت بالا بپرهیزند.

وی اضافه کرد: برای جاده‌های مه‌گیر که به تأیید کارگروه مشترک برسد روشنایی به صورت نقطه‌ای نصب می‌شود.

رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری گفت: اکثر جاده‌های استان تاریک است و اولویت روشنایی با محورهای پرتردد است.

وی افزود: اینکه بگوییم تمام جاده‌های استان باید دارای روشنایی باشد بسیار ایده‌آل است چرا که سنگ بزرگ علامت نزدن است و این موضوع از لحاظ امکانات و منابع مالی در توان سازمان‌ها و ادارات ما نیست.

رئیس پلیس راه: جاده سورشجان پر تردد و روشنایی آن ضروری است

غلامعلی نوربخش اضافه کرد: نصب روشنایی در محورهای فرخشهر به شهرکرد و شهرکرد به سورشجان در اولویت ما قرار دارد چرا بیشترین ترددهای استان در این جاده‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد جاده‌های استان ۲ طرفه و به صورت رفت و برگشت، کوهستانی و خطرناک است، عنوان کرد: رانندگان باید نکات ایمنی را در جاده‌ها رعایت کنند چرا که بیشترین علت وقوع حوادث جاده‌ای عامل انسانی است.

انتهای پیام/۶۸۰۲۴


admin

Recent Posts

تهران قدیم | اتوبوس سواری عجیب در تهران؛ ۶۰ سال قبل/ عکس

رکاب سواری در تهران سال ۱۳۴۳ به یک پدیده تبدیل شده بود.

5 ساعت ago

اقدام جدید پلیس درباره ثبت جرائم رانندگی

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که به زودی از سامانه‌ای هوشمند برای ثبت تخلفات…

5 ساعت ago

آماده‌باش برای جاری شدن سیل در این ۷ استان

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع…

5 ساعت ago

افزایش تلفات سیل در خراسان رضوی/ آمار جدید

پیکر هشتمین قربانی سیل خراسان رضوی پیدا شد.

5 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه

کیفیت هوای پایتخت در آخرین جمعه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همچنان در وضعیت قابل قبول یا…

5 ساعت ago

این جاده به علت بارش شدید باران و تگرگ بسته شد

جانشین رئیس پلیس راه نیشابور گفت: مسیر نیشابور_ کاشمر بر اثر بارش شدید باران و…

5 ساعت ago