Categories: فرهنگ و هنر

فارس من| پرونده شهید امر به معروف «محمد محمدی» به بنیاد شهید ارجاع نشده است

به گزارش گروه حماسه و مقاومت برگزیده های ایران، روز ۲۷ مهر ماه سال ۱۳۹۹ مقابل یک نانوایی، دست خانمی به آینه خودرویی برخورد کرد. آن خانم به راننده عبوری اعتراض کرد و همین اعتراض باعث شد که راننده و سرنشینان خودرو با الفاظ رکیک، آن خانم را مورد خطاب قرار دهند. ابتدا شاگرد نانوایی از آن‌ها خواست که رعایت ادب و متانت را داشته باشند، اما سرنشینان خودرو همچنان به فحاشی ادامه دادند. محمد محمدی همراه با دو فرزندش احمدرضا و امیررضا که در نزدیکی حادثه بود، وارد صحنه شد. او ضمن تذکر لسانی، خواستار ترک آن‌ها از محل شد. اما سرنشینان خودرو جری‌تر شدند و به فحاشی و داد و بیداد خود ادامه دادند. در این اوضاع، یکی از آن‌ها با محمد درگیر شد و چون جثه محمد بزرگ‌تر بود،‌ حریف محمد نشد. آن‌ها که دیدند کاری از پیش نمی‌برند با یک تماس از دیگر دوستان اراذلشان خواستند که به محل بیایند.

هنوز چند دقیقه نگذشته بود که تعدادی از دوستان اراذل سرنشینان خودرو به کمک آن‌ها آمدند و مقابل چشمان دو فرزند محمد، با چاقو به صورت و پهلوی او زدند. ۲ ساعت بعد از این جنایت، محمد محمدی آمر به معروف و ناهی از منکر تلاش‌ها برای مداوا و احیایش به دلیل عمق زیاد ضربه چاقو و پاره شدن ریه و قلب بی‌‌نتیجه ماند و این بسیجی به شهادت رسید.

با این وجود علیرغم گذشت یک سال از شهادت محمد محمدی، هنوز دادگاه مربوطه رأی قطعی به شهادت او نداده است. همچنین طبق پیگیری‌های انجام شده پرونده این شهید در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کامل نشده و جلسه کمیسیون در ستاد کشوری شکل نگرفته است. به همین منظور مخاطبان «فارس من» نیز با ایجاد کمپینی در این سامانه (اینجا) خواستار رسیدگی به این موضوع شده‌اند. 


«امیررضا» فرزند شهید در اولین سالگرد شهادت محمد محمدی

البته قاضی این پرونده نیز هنوز حکم قصاص را صادر نکرده و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را برای این حادثه در نظر نگرفته است. این در حالی است که طبق قانون حمایت از آمرین به معروف، قاضی باید احراز شهادت را از ستاد امر به معروف استعلام کند که این امر هم تاکنون انجام نشده است.

از آنجایی که ستاد امر به معروف و نهی از منکر و قاضی، پرونده را به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارجاع نداده‌اند، پرونده این شهید نیز در بنیاد ثبت نشده است.

به گزارش فارس، اولین سالگرد شهادت آمر به معروف و ناهی از منکر روز جمعه ۳۰ مهر در قطعه ۵۰ بهشت زهرا با حضور حجت‌الاسلام حامد فاطمی روش، قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی استان تهران و سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی و مداحی امیر عباسی و شعرخوانی احمد بابایی برگزار شد.

انتهای پیام/


admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

16 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

16 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

16 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

16 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

16 ساعت ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

16 ساعت ago