به گزارش برگزیده از اصفهان، سید محسن واعظیفر مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان اظهار کرد: در دنیا دولتها قطار شهری را با هزینه ۵۰ میلیون دلار به ازای هر کیلومتر میسازند اما طبق برآوردها هزینه احداث خط دوم متروی اصفهان بیش از این رقم خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: کمک دولت برای احداث خط یک مترو اصفهان نسبت به شرایط حاضر بیشتر بود اما در خط دوم با توجه به شرایط اقتصادی جاری کشور تاکنون روی بودجه دولتی حساب زیادی باز نکردهایم با این وجود امیدواریم دولتمردان در جریان قرارداد ۶۰۰ میلیون یورویی با شرکت «مَپنا»، به کمک ما بشتابند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان خاطرنشان کرد: برای سازه و سیویل(زیرساختها و اجزای عمرانی) این پروژه، امسال حدود سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان توسط شورای اسلامی شهر تصویب شد که کافی نیست و اعضای شورا متعهد شدهاند که این رقم در جریان اصلاح بودجه به حدود پنج هزار میلیارد تومان برسد.
آغاز از دارک، تقاطع با دروازه دولت از خیابان فلسطین
واعظیفر خاطرنشان کرد: خط دوم قطار شهری از بخش شمال شرق و منطقه ۱۴(ایستگاه دارک) اصفهان آغاز میشود و با عبور از خیابانهای زینبیه، لاله و هاتف، میدان امام علی (ع)، خیابان نشاط و فلسطین، به ایستگاه دروازه دولت میرسد و در این ایستگاه با خط یک تقاطع خواهد داشت.
وی با بیان اینکه مرحله نخست خط ۲قطار شهری اصفهان از محل دارک تا زینبیه در ناحیه شمال شرقی این خطه، سال ۱۴۰۳ به بهرهبرداری میرسد، گفت: در خط دوم مترو اصفهان، احداث ایستگاههای آمادگاه، نقش جهان، طوقچی، خَلَجا، شاهد و عُمان سامانی تاکنون به ترتیب ۴۷، ۲۰، ۷۰، ۶۴، ۷۰ و ۹۹ درصد پیشرفت داشته است.