Categories: اجتماعی

فعالیت ۲۸۰۰۰ نیرو در اورژانس کشور

فعالیت ۲۸۰۰۰ نیرو در اورژانس کشور

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، جعفر میعادفر در آیین گرامی‌داشت چهل و نهمین سالگرد تاسیس اورژانس ۱۱۵ که با حضور وزیر بهداشت و رئیس پلیس راهور فراجا در هتل المپیک تهران برگزار شد، از تعلق سازمانی به عنوان مهمترین ارزش و سرمایه هر سازمان یاد کرد و گفت: در سازمان اورژانس کشور ۲۸ هزار نفر فعالیت دارند که از این نظر تعداد نیروی انسانی این سازمان از چندین وزارتخانه، بیشتر است.

وی با بیان اینکه اورژانس در سراسر کشور ۳ هزار و ۳۰۰ پایگاه و ۵۴ پایگاه اورژانس هوایی دارد، گفت: ماموریت‌های اورژانس هوایی اغلب مربوط به مناطق صعب‌العبور و محروم است و سالانه ۴ هزار ماموریت اورژانس هوایی در کشور ثبت می‌شود که این تعداد از پروازهای نیروهای نظامی هم بیشتر است.

رئیس سازمان اورژانس کشور به آشنایی کامل با اورژانس و اعتماد بالای آنها به خدمات سازمان اورژانس کشور اشاره و خاطرنشان کرد: سالانه ۲۰ میلیون تماس با ۱۱۵ برقرار و منجر به بیش از ۵ میلیون ماموریت می‌شود و هر سال نیز این تعداد تماس، در حال افزایش است.

میعادفر با تاکید بر ضرورت توسعه خدمات و زیرساخت‌های اورژانس در کشور گفت: در سال‌های اخیر قربانیان حوادث جاده‌ای در کشور حدود ۲۰ هزار نفر بوده‌اند و سال گذشته ۶۸۶ هزار مصدوم این حوادث توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل و متاسفانه برخی از آنها دچار ضایعات و معلولیت می‌شوند.

برقراری سالانه ۲۰ میلیون تماس با اورژانس کشور

وی تاکید کرد: چالش‌هایی در سازمان اورژانس کشور داریم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها نوسازی ناوگان است که گرفتار تحریم و بوروکراسی اداری پیچیده شده است؛ ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید از سال گذشته خریداری شده که تاکنون ۵۰ دستگاه ترخیص شده و ۱۳۰ دستگاه نیز قابل ترخیص است امیدواریم دولت در این زمینه امور اورژانس را تسهیل کند.

رئیس سازمان اورژانس کشور خواستار توجه و حل مشکلات دیگر این سازمان مانند قانون ارتقای بهره‌وری، مجوز استخدام نیروهای جدید و مورد نیاز، افزایش سختی کار از یک هزار و ۵۰۰ به ۳ هزار و عادلانه شدن کارانه به نیروهای این سازمان شد.

میعادفر فعالیت اورژانس را باعث ایجاد ارزش افزوده برای نظام سلامت و ارتقای اعتماد عمومی دانست و افزود: خوشبختانه مجوز مرکز تحقیقات اورژانس گرفته و به‌زودی راه‌اندازی می‌شود. همچنین مجمع خیرین سلامت اورژانس در ماه‌های اخیر فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون ۳۰ تا ۴۰ دستگاه آمبولانس خریداری شده است، خوشبختانه نگاه مردم در زمینه کارهای خیر در اورژانس تغییر کرده و شاهد توسعه تجهیزات و امکانات و زیرساخت‌های اورژانس توسط خیرین هستیم.

/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

1 هفته ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

1 هفته ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

1 هفته ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

1 هفته ago

طرح مدیریت خدمات شهری و روستایی در مجلس کلید خورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن بررسی طرح جامع…

1 هفته ago

خلف‌وعده مسئولان ؛ ۱۳۰۰۰ معلول همچنان بی‌مستمری!

ماجرای قطع واریز مستمری ۱۳ هزار معلول همچنان ادامه دارد و علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان…

1 هفته ago