سیاسی

قالیباف در مناظره: کرسنت و چای دبش ریشه در ناکارآمدی است

قالیباف در مناظره: کرسنت و چای دبش ریشه در ناکارآمدی است

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برگزیده های ایران، پنجمین مناظره انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بعد از ظهرامروز سه شنبه (۵ تیر) با موضوع اقتصادی برگزار شد.

حمایت ۵۰۰ نماینده فعلى و ادوار مجلس از قالیباف

ساختار این مناظره اینگونه است که ابتدا سوالات اقتصادی مطرح می‌شود و کاندیداها طی فرصت‌های جداگانه به یک یا چند سوال مطرح شده پاسخ می‌دهند.

سوال مرحله اول: سوال: اگر شما به ریاست جمهوری برسید اولین اقدامتان چیست و در چه مدت به نتیجه خواهد رسید؟

قالیباف در بخش اول مناظره پنجم، اظهار داشت: همه نکاتی که قبلا گفتم و امروز می‌گویم و عزیزانمان می‌گویند، همه موضوعاتی است که در دو سه دهه گذشته گفتیم و دنبال کردیم و باید حل می‌کردیم؛ پس چرا امروز می‌خواهیم حل کنیم؟

وی افزود: می‌خواهم برگردم به این ریشه که چرا موضوعات حل نشده باقی مانده است؟ اول باید دقت کنیم در نقشه دشمن حرکت نکنیم. دشمن حتماً آرامش و آسایش را برای ملت ما نمیخواهد و دنبال پریشان سازی ملت است؛ نباید ملت را پریشان تر کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دشمن نمی خواهد افق روشن از ایران عزیز ما در ذهن مردم ما ساخته شود؛ ما با حرکت خود و بیانات خودمان و تصمیمات خودمان و نوع رفتار خودمان به این موضوع توجه کنیم. خدائی نکرده نقشه دشمن را تکمیل نکنیم.

قالیباف با بیان اینکه امروز مردم درگیر اجاره‌نشینی و معیشت هستند، تصریح کرد: مردم امروز دغدغه اجاره خانه دارند؛ در تحصیلات مشکل دارند، در معیشت وضعشان آنگونه است. خب ما باید آرامش ایجاد کنیم. نه معلم اخلاقم و نه اینجا درست اخلاق است؛ ولی یک بحث داریم که ما تنش درست نکنیم؛ گشایش درست کنیم. اگر بناست بحث هم بکنیم دعوای ما و چالش ما سر رسیدگی به درد مردم باشد.

.

وی ادامه داد: اگر این نباشد هفته آینده در چنین روزهایی هرکدام از ما توفیق خدمت داشته باشیم باید برای حقوق و کسر بودجه و ارز تصمیم بگیریم. اینجا قدرت اجماع سازی و همراهی و مدیریت می خواهد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: دیشب اگر از کرسنت و چای دبش بحث کردیم؛ ریشه این خسارتها و فسادها کجاست؟ بدون شک ریشه‌اش در ناکارآمدی است و باید به آن توجه کنیم. وقتی تنش و ناکارآمدی هست و به اندازه صادرات نفت ما امروز داخل کشور این را داریم حیف می‌کنیم، بعد الان شده خردادماه و سه ماه گذشته و مصوبه قطعی قانونی یعنی پرداخت پول بازنشستگان را انجام نداده‌ایم. خب نیاز به وحدت و اجماع سازی داریم.

قالیباف با بیان اینکه  باید هرآنچه برای خود می‌پسندیم برای مردم بپسندیم، بیان داشت: هرگونه تلاش، هرگونه فعالیت و هرگونه هم افزایی برای حل مشکل مردم را باید دنبال کنیم. گیر اساسی ما این است که وقتی بر پست و مسئولیت نشستیم دغدغه مردم ممکن است خدائی نکرده دغدغه دوممان باشد. باید هرآنچه برای خود می‌پسندیم برای مردم بپسندیم.

وی تاکید کرد: اگر گرفتار تنشها و بگومگوهای گذشته شدیم و مشکلات زندگی مردم که امروز واقعا آسایش ندارند و پریشانند را چاره اندیشی نکنیم به وظیفه اسلامی و ایرانی خود عمل نکرده ایم. وقتی به پست رسیدیم نباید دغدغه مردم دغدغه دوم ما شود.

در حال تکمیل…

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا