Categories: قم

قیس الطائی: محور دوستی مردم ایران و عراق محبت سیدالشهدا (ع) است

به گزارش برگزیده های ایران از قم، حجت الاسلام قیس الطائی نماینده آیت الله محمد یعقوبی از علمای عراق در ایران امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شیعیان در ایران و عراق از نظر اعتقادی و دوستی دو ملت به هم، بسیار نزدیک هستند و اینطور نیست که تنها مجاورت جغرافیایی بین دو کشور سبب این علاقه باشد بلکه اعتقادات مشترک مذهبی و زیارت عتبات و خصوصا مراسم پیاده روی اربعین سبب محبت و دوستی بیشتر و برادری مردم ایران با مردم عراق شده است.

شیخ قیس الطائی بیان کرد: خوشبختانه با وجود همه تلاش دشمنان، امروز شاهد هستیم که در مراسم اربعین حسینی(ع) همبستگی بین مردم ایران و عراق هر روز بیشتر می شود زیرا محور آن محبت سیدالشهدا (ع) است.  ایرانی‌ها در زیارت عتبات احساس می‌کنند در خانه خودشان هستند و مردم عراق هم که به زیارت امام رضا (ع) می آیند همین احساس را دارند.

وی افزود: گاهی این طور مطرح می‌شود که بین حوزه نجف و قم فاصله و جدایی وجود دارد، اما این مسئله طبق واقعیت نیست. همانطور که حوزه علمیه قم از تمام ظرفیت‌های علمی حوزه نجف استفاده می‌کند، حوزه علمیه نجف نیز از آخرین محصولات علمی حوزه علمیه قم استفاده می‌کند.

وی با اشاره به شخصیت استکبارستیز آیت الله‌ محمد یعقوبی، گفت: ایشان از دوران خفقان صدام نسبت به ترویج اندیشه‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی تلاش زیادی دارند و حتی در همان زمان صدام، نظریه ولایت فقیه امام را تدریس می‌کردند که به همین دلیل بارها تحت فشار دستگاه های امنیتی قرار گرفتند.

الطائی گفت: از دوران حضور امام خمینی(ره) در نجف اشرف و بعد از آن روابط علمی و مذهبی بین این دو حوزه دینی بیش از گذشته شده و در دوران زعامت مقام معظم رهبری نیز این اتحاد تقویت شده است.

وی با یادآوری ارتباط نزدیک آیت الله یعقوبی با شهید ابومهدی المهندس، افزود: اعتقاد ما این است که شیعه باید «ید واحده» باشد اما تلاش آمریکا در اختلاف‌افکنی بین شیعیان است.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵


admin

Recent Posts

کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور کدامند؟/ اعلام وضعیت دما و بارش کشور در خرداد

استان‌های تهران، سمنان و قزوین از نظر کم‌بارشی در بالاترین رتبه قرار دارند، به‌گونه‌ای که…

10 ساعت ago

سامانه جدید بارشی در کشور؛ رگبار و باد شدید در این استان‌ها

طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۵ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه…

10 ساعت ago

واژگونی خودرو دنا حادثه ساز شد

یک دستگاه خودرو سواری دنا در جاده دامغان به فولادمحله واژگون شد.

10 ساعت ago

خروج قطار از ریل در این شهر/ آمار مصدومان

قطار باری در قطور خوی از ریل خارج شد.

10 ساعت ago

فرصت دوباره برای کنکوری‌ها

سازمان سنجش فرصت دوباره‌ای را برای ثبت‌نام در کنکور ۱۴۰۳ فراهم کرد.

10 ساعت ago

واکنش رئیس شورای شهر به‌احتمال کاندیداتوری زاکانی برای ریاست جمهوری

چمران گفت: برای نامزدی ریاست جمهوری نیاز به استعفا نیست حتی رئیس مجلس، معاون اول…

10 ساعت ago