Categories: اخبار روز

لبنان:اسرائیل با کشتار مدرسه آوارگان در پی‌گسترش جنگ است

لبنان:اسرائیل با کشتار مدرسه آوارگان در پی‌گسترش جنگ است

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، در ادامه واکنش‌های کشورهای عربی به قتل عام وحشیانه ارتش اشغالگر علیه غیرنظامیان در نمازخانه مدرسه التابعین واقع در شهر غزه، وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: لبنان با شدیدترین عبارات، هدف قرار دادن مدرسه التابعین به عنوان محل اسکان غیرنظامیان فلسطینی در شرق شهر غزه توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی، با شلیک سه موشک که مستقیماً نمازخانه این مدرسه را هدف قرار داد و بیش از ۱۰۰ شهروند فلسطینی را به شهادت رسانده و ده‌ها نفر را زخمی کرد، محکوم می‌کند.

این وزارتخانه افزود: بمباران سیستماتیک و کورکورانه نوار غزه توسط ارتش اشغالگر اسرائیل و قتل عام کودکان و غیرنظامیان، دلیلی روشن بر بی توجهی رژیم اشغالگر به احکام قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه است.

وزارت خارجه لبنان تصریح کرد: ادامه ارتکاب جنایات وحشیانه علیه غیرنظامیان فلسطینی و کشتار عامدانه این تعداد وحشتناک از غیرنظامیان محاصره شده در نوار غزه، سیاست ثابت صهیونیست‌ها در هر مرحله از تلاش‌های بین‌المللی در مسیر رسیدن به توافق آتش بس در نوار غزه است. همین امر ثابت می‌کند که اسرائیل عامدانه به دنبال طولانی کردن جنگ و گسترش آن در منطقه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در چهارچوب این تحرکات جنایتکارانه که اسرائیل انجام می‌دهد، لبنان از جامعه بین‌المللی و همه طرف‌های مربوطه می‌خواهد تا در وهله اول، موضعی یکپارچه، جدی و موثر برای حمایت از ملت فلسطین و پایان دادن به این فاجعه انسانی در نوار غزه اتخاذ کنند.

وزارت خارجه لبنان تاکید کرد: توقف جنگ در غزه اولین گام برای حرکت به سمت آرامش و ثبات در منطقه و جلوگیری از گسترش درگیری هاست.

این وزارتخانه همچنین خواستار فعال کردن مسیر دیپلماتیک از طریق اقدامات جدی که طرف صهیونیستی را ملزم به پذیرش راهکار دو دولتی طبق قطعنامه‌های مشروع بین المللی می‌کند، شد.

صبح امروز ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی همزمان با نماز صبح با حمله به یک مدرسه آوارگان فلسطینی به نام «التابعین» در محله «الدرج » در شهر غزه جنایت جدیدی را رقم زد که در جریان آن بیش از ۱۰۰ نفر شهید و دهها نفر زخمی شدند.

سازمان دفاع مدنی در غزه اعلام کرد: نمازخانه متعلق به مدرسه آوارگان در محله الدرج در مرکز غزه هدف حمله سه موشک صهیونیست‌ها قرار گرفته است که در پی آن بیش از ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند مکان این جنایت که هنگام نماز صبح روی داده، مملو از جمعیت آوارگان فلسطینی بوده است.

این چندمین بار است که صهیونیست‌ها محل اسکان آوارگان فلسطینی را هدف حمله قرار می دهند. ارتش رژیم صهیونیستی در توجیه این جنایت هولناک، طبق معمول مدعی شد که افراد مسلح حماس را که در این مدرسه پناه گرفته بودند هدف قرار داده است! درحالی که بارها دروغ بودن این ادعای واهی و گستاخانه اشغالگران برای توجیه جنایات خود، ثابت شده است.

واکنش جنبش فتح به جنایت جدید اسرائیل در مدرسه آوارگان غزه
دولت غزه:دشمن با دروغ به دنبال توجیه کشتار مدرسه غزه است
بیش از ۱۰۰ شهید و ده‌ها زخمی در بمباران مدرسه آوارگان در غزه
/
admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

1 هفته ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

1 هفته ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

1 هفته ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

1 هفته ago

طرح مدیریت خدمات شهری و روستایی در مجلس کلید خورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن بررسی طرح جامع…

1 هفته ago

خلف‌وعده مسئولان ؛ ۱۳۰۰۰ معلول همچنان بی‌مستمری!

ماجرای قطع واریز مستمری ۱۳ هزار معلول همچنان ادامه دارد و علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان…

1 هفته ago