سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
  • اخبار استانها
  • اخبار روز
  • اخبار تکنولوژی
  • اخبار ورزشی
  • بازار مالی
  • گردشگری
  • اقتصادی
  • بین الملل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

اسپالتی: بازیکنان یوونتوس شبیه رهگذر بودند!/ فقط دنبال ناپولی می‌دویدیم

9 ساعت پیش

آیا تاندر رکورد تاریخی بیشترین برد فصل NBA را می‌شکند؟

9 ساعت پیش

روزنامه AS: ایران ۲ بازی خانگی در جام جهانی خواهد داشت!

9 ساعت پیش

کونته: انرژی و دقت تاکتیکی بالایی داشتیم/ فقط می‌توانم از بازیکنانم تشکر کنم

9 ساعت پیش

۱۰ امتیاز متوالی لبران جیمز در کوارتر چهارم

9 ساعت پیش

نیمار: آینده‌ام؟ اولویت من همیشه سانتوس است/ برای اولین بار پیش روانشناس رفتم

9 ساعت پیش

انتصاب سهراب آزاد به عنوان رئیس انجمن کراسفیت

9 ساعت پیش

آخرین وضعیت مصدومان پیکان در آستانه بازی برابر پرسپولیس

9 ساعت پیش

خانه‌نشینی ۲ ماهه در انتظار موراتا

9 ساعت پیش

غیبت ۳ بازیکن خیبر برابر استقلال خوزستان

9 ساعت پیش

Home » لزوم تغییر نگاه منطقه آزاد کیش در خصوص اطلاع رسانی و تبلیغات

لزوم تغییر نگاه منطقه آزاد کیش در خصوص اطلاع رسانی و تبلیغات

زمان انتشار: 26 بهمن 1401 ساعت 15:53

دسته بندی: مناطق آزاد

شناسه خبر: 333544

زمان مطالعه: 8 دقیقه

لزوم تغییر نگاه منطقه آزاد کیش در خصوص اطلاع رسانی و تبلیغات

لزوم تغییر نگاه منطقه آزاد کیش در خصوص اطلاع رسانی و تبلیغات

فعال اقتصادی و رسانه ای در جزیره کیش – در دنیای امروزی و باتوجه به گسترش روزافزون مقاصد گردشگری در کشورهای مختلف و حتی در داخل کشور که در حال جذب روزافزون گردشگر و ایجاد زیرساخت های گردشگری می باشند معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ، وظیفه دارد تا تبلیغات و اطلاع رسانی زیرساخت ها و پتانسیل های تفریحی و گردشگری این جزیره زیبا و مرجانی که سالهاست مغفول مانده است را برنامه‌ریزی و اطلاع رسانی گسترده نموده و به انجام برساند، زیرا تبلیغات بحث گسترده‌ای است و در این مقوله و یاداشت برداشت ساده و عمومی از تبلیغات مد نظر نیست، بلکه می بایست با یک برنامه ریزی درست و دلسوزانه تمامی فعالیت‌های گردشگری و تفریحی و خدماتی جزیره کیش را که بتواند جنبه و کارکرد تبلیغاتی داشته باشد را می بایست بصورت گسترده در سطح بین المللی و منطقه ای و داخلی تبلیغات و اطلاع رسانی نمود .شایان ذکر است که اهمیت تبلیغات در زمینه گردشگری در جوامع توسعه یافته دنیا و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس که در زمینه گردشگری رشد قابل توجهی داشته اند به هیچ وجه قابل چشم پوشی نمی باشد؛ چرا که در نظام سرمایه داری این عرصه نیز، همانند سایر عرصه‌ها هر روز فضایی رقابتی‌تر ایجاد می‌شود. نباید فراموش کنیم که حتی خارج از مبحث تبلیغات و اطلاع رسانی که می بایست بصورت همیق به آن نگریسته شود ، درعصر ارتباطات و کنونی می بایست به هر کیشوند و فعال اقتصادی به صورت بالقوه به دیده یک مبلغ نگریست و می توان با زمینه سازی برای آموزش عمومی و گسترده جزیره نشینان برای حل این مسئله برنامه ریزی دقیقی نیز داشت زیرا این مهم امری انکار ناپذیر است که از زمانی که تاریخ مکتوب وجود داشته، تبلیغ هم وجود داشته است.

نداشتن مراکز تبلیغاتی و نداشتن سیستم واحد در تبلیغات و بازاریابی در جزیره کیش، یکی از موانع توسعه صنعت گردشگری محسوب می شود. زیرا در بازاریابی گردشگری، بازاریابان و دفاتر آژانس های گردشگری که خود میتوانند بزرگترین مبلغ در جذب گردشگر برای جزیره کیش باشند در یک برنامه ریزی نامناسب و غلط سالهاست این دفاتر فقط به مراکزی جهت تهیه و فروش بلیط مراکز خدماتی و تفریحی و کنسرت ها تبدیل شده و از ریل اصلی خود خارج شده اند در صورتی که این مراکز مهم و استراتیژیک می توانند براحتی نقش عمده‌ ای را در توسعه گردشگری و جذب توریست و مسافر برای جزیره کیش را ایفا نمایند .

امروزه یک واقعیت غیر قابل انکار است که در توسعه صنعت گردشگری جزیره زیبای کیش باید از تبلیغات و اطلاع رسانی به عنوان مهمترین ابزار بصورت حرفه‌ای استفاده کرد، زیرا موفقیت تبلیغات و اطلاع رسانی برای زیرساخت ها و امکانات تفریحی و گردشگری کیش مبتنی بر درک صحیح و حرفه‌ای از تبلیغات و اطلاع رسانی درست آن است. چون تبلیغات حرفه‌ای می تواند به عنوان ابزار برنده‌ای برای پیشرفت اهداف پیش برنده در داخل و خارج از کشور مدنظر قرار گیرد. در غیر این صورت فقط با انجام یکسری همایش و تبلیغات جزئی و پراکنده و شرکت در نمایشگاههای داخلی و غیرکاربردی که هیچگونه سود و عایدی برای جذب گردشگر برای کیش ندارند هدر دادن وقت، سرمایه و انرژی اینهمه سرمایه گذار و فعال اقتصادی جزیره زیبای کیش می باشد .

در پایان با تمام احترامی که برای دکتر رمضانی معاونت خوب و پرتلاش سازمان منطقه آزاد کیش که چند صباحی می باشد که سکان گردشگری جزیره را بر عهده گرفته است و در طول این مدت کوتاه نیز انصافا فعالیت های بسیار مثبت و خوبی را به سرانجام رسانده است امیدواریم که برای فعالیت‌های تبلیغاتی در صنعت گردشگری جزیره زیبای کیش در مقابل اینهمه رقبای بزرگ گردشگری در منطقه و در دنیای امروز که روز به روز در حال پیشرفت و قدرتمند شدن می باشند با اعتقاد و ایمان راسخ به تبلیغات و اطلاع رسانی که سالهاست مقفول مانده است نگریسته شود زیرا تبلیغات و اطلاع رسانی جزیره کیش برای جذب گردشگر حداکثری هزینه کردن بیهوده نبوده، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری بنیادی و اصولی برای پیشبرد اهداف منطقه آزاد کیش است و در صورت اجرای صحیح و اصولی‌ می‌تواند دستاوردهای ارزشمندی را برای این جزیره زیبا و مرجانی و فعالین اقتصادی آن در طول سالیان متمادی به همراه داشته باشد که در این رابطه ، هدف و وظیفه تبلیغات افزایش ” بازاریابی و بازار افزایی” است و هرگونه بی‌توجهی و عدم بهره‌برداری صحیح از این ابزار، نه تنها عدم موفقیت کل منطقه آزاد کیش را درپی داشته، بلکه موجبات عقب ماندن از رقابت‌ها و سبقت‌های بازاریابی جهانگردی و در نهایت شکست و ورشکستگی صنعت گردشگری جزیره را در دنیای بازاریابی صحیح و اصولی امروزه در عرصه بین المللی در پی خواهد داشت.

نویسنده: محمدرضا بازگیر

۴۶

حتما بخوانید : کسب دستاوردهای ارزشمند در حوزه صنعت پتروشیمی

مجله خبری برگزیده های ایران

اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • قدردانی مسرور از برنامه‌ریزی خوب و منسجم منطقه آزاد کیش برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی ۱۴۰۴
    قدردانی مسرور از برنامه‌ریزی خوب و منسجم منطقه آزاد کیش برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی ۱۴۰۴ 8 ماه پیش
  • سخنی صریح با دکتر محمدرضا عارف / مناطق آزاد تجاری ایران را شجاعانه از خود تحریمی های داخلی خارج کنید
    سخنی صریح با دکتر محمدرضا عارف / مناطق آزاد تجاری ایران را شجاعانه از خود تحریمی های داخلی خارج کنید 8 ماه پیش
  • سخنی صریح با دکتر محمدرضا عارف / مناطق آزاد تجاری ایران را شجاعانه از خود تحریمی های داخلی خارج کنید
    سخنی صریح با دکتر محمدرضا عارف / مناطق آزاد تجاری ایران را شجاعانه از خود تحریمی های داخلی خارج کنید 8 ماه پیش
  • قاسمی نیا از آغاز به کار دبیرخانه سومین جشنواره نی‌انبان کیش خبر داد
    قاسمی نیا از آغاز به کار دبیرخانه سومین جشنواره نی‌انبان کیش خبر داد 1 سال پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 1487
  • آذربایجان غربی 1357
  • اجتماعی 15588
  • اخبار استانها 0
  • اخبار تکنولوژی 272
  • اخبار روز 15420
  • اخبار ورزشی 20695
  • اردبیل 903
  • اصفهان 1616
  • اقتصادی 8183
  • البرز 809
  • ایلام 584
  • بازار مالی 31
  • بوشهر 485
  • بین الملل 5598
  • تبلیغات 51
  • تهران 744
  • چند رسانه ای 0
  • چهارمحال و بختیاری 1455
  • خراسان رضوی 1161
  • خراسان شمالی 716
  • خوزستان 1042
  • زنجان 653
  • سبک زندگی 378
  • سلامت 3518
  • سمنان 1185
  • سیاسی 12668
  • سیستان و بلوچستان 491
  • عکس 329
  • علمی و فناوری 7632
  • فارس 1244
  • فرهنگ و هنر 19429
  • قزوین 770
  • قم 845
  • کاریکاتور 452
  • کردستان 940
  • کرمان 1877
  • کرمانشاه 1232
  • کهگیلویه و بویراحمد 1299
  • گردشگری 12
  • گلستان 451
  • گیلان 1117
  • لرستان 1161
  • مازندران 897
  • مرکزی 563
  • مناطق آزاد 218
  • هرمزگان 1345
  • همدان 256
  • یزد 30

جدیدترین مقالات

  • راه‌های جلوگیری از گیر کردن قرص در گلو  
    راه‌های جلوگیری از گیر کردن قرص در گلو   6 ساعت پیش
  • داروهای ضد سرطانی ایرانی چگونه سر از داروخانه‌های عراق درآورد؟
    داروهای ضد سرطانی ایرانی چگونه سر از داروخانه‌های عراق درآورد؟ 6 ساعت پیش
  • ماست شش‌بار در سال گران می‌شود اما تعرفه پزشک یک‌بار
    ماست شش‌بار در سال گران می‌شود اما تعرفه پزشک یک‌بار 6 ساعت پیش
  • ثبت نخستین مورد مرگ ناشی از آنفلوانزای H3N2 در این استان
    ثبت نخستین مورد مرگ ناشی از آنفلوانزای H3N2 در این استان 6 ساعت پیش
  • مردم وام‌های بانکی را صرف چه کارهایی می‌کنند؟
    مردم وام‌های بانکی را صرف چه کارهایی می‌کنند؟ 6 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

هاست ویندوز | هاست لاراول | سرور مجازی | دانلود رایگان نرم افزار |  مشاوره رایگان راه اندازی کافه | آموزش زبان آلمانی |

بهترین آژانس مسافرتی و هواپیمایی تهران | قیمت تتر امروز

کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد .@2025