Categories: فارس

لزوم فراگیر نمودن اخلاق و مهروزی در جامعه؛ روش زندگی مردم و مسؤولان باید پیامبرگونه باشد

به گزارش برگزیده های ایران از رستم، حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک هفته وحدت و فرارسیدن سالروز ولادت خیر المرسلین و خاتم النبیین و امام صادق علیهما السلام و روز اخلاق و مهرورزی اظهار داشت: قرآن کریم پیامبر (ص) را به عنوان الگو و اسوه بشریت معرفی نموده است.

وی بیان داشت: یکی از اصلی ترین شئون پیامبر، شأن اسوه بودن ایشان است و شناخت ابعاد مختلف زندگی ایشان و پیاده کردن این ابعاد در امور مختلف زندگی فردی و اجتماعی از جمله اخلاق، عدالت‌محوری، مبانی اعتقادی و عبادی و صبر و مواسات و سعه صدر و مراعات حقوق دیگران و… یک ضرورت و حلقه مفقود است بین مردم و مسؤولان است..

خطیب جمعه مصیری افزود: اسوه بودن پیامبر(ص) از دو جنبه مادی و معنوی یعنی انتخاب سبک زندگی پیامبرگونه و حسابرسی در آخرت با شاخص وجودی پیامبر,(ص)، چرا که دوری و نزدیکی ما به پیامبر(ص) بسبار تعیین کننده است.

امام حمعه رستم ضمن فراخواندن مردم و مسؤولان به الگو قرار دادن پیامبر، خواستار رفع اختلافات و ترویج روش مسالمت آمیز زندگی شد.

اشاره به راهبرد خنثی سازی تحریم‌ها و مأیوس کردن دشمن از فشارهای اعمال شده از طریق تبدیل اقتصاد بر پایه نفت به اقتصاد غیر نفتی با عدم اعتماد به دشمن و تکیه بر سرمایه‌های داخلی به ویژه سرمایه‌های انسانی و افزایش درآمد پایدار غیر نفتی از دیگر موضوعاتی بود که در نماز جمعه رستم مطرح شد.

حجت الاسلام حسینی بوشهری با تاکید بر تداوم قوه قضائیه بر تعمیق و گسترده کردن مبارزه با فساد خواهان برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی شد.

حادثه خونبار افغانستان و به خاک و خون کشیده شدن شیعیان در نماز جمعه هفته گذشته گفت: با اینکه آمریکا با ذلت از افغانستان خارج شده اما دست پرورده های ناخلفش همچنان در منطقه ناامنی ایجاد می‌کنند که به فضل الهی نابودی‌شان نزدیک است.

یادآوری مناسبت‌های پیش رو به ویژه سالروز شهادت سیدمصطفی خمینی در ۱۱ آبان ماه، از دیگر نکات بیان شده در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر مصیری بود.

انتهای پیام/د  


admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

7 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

7 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

7 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

7 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

7 ساعت ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

7 ساعت ago