Categories: فارس

لزوم پوشش بیمه‌ای گسترده جهت خدمات مشاوره خانواده

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، محمدرضا هوشیار در نشستی خبری، با اشاره به ضرورت مشاوره ازدواج بیان کرد: از آنجا که پیش از ازدواج، حداقل ۵ الی ۶ جلسه مشاوره مورد نیاز است و در سالهای ابتدایی زندگی مشترک نیز این جلسات در کنار فراگیری مهارتهای زندگی برای زوجین سودمند است، پوشش بیمه‌ای خدمات مشاوره بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد که این زمینه  بیمه کوثر اعلام آمادگی کرده است.

وی اقدامات مشاوره‌ای را گامی موثر در پیشگیری از آسیبِ طلاق برشمرد و افزود: آموختن مهارت‌های زندگی به ویژه پیش از ازدواج و سال ابتدایی زندگی مشترک از ملزوماتی است که زوجین را به سمت زندگی پایدار هدایت می‌کند.

هوشیار در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت دفتر پیشگیری از اعتیاد در سه مرحله پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اشاره کرد و گفت: بخش پیشگیری در زمینه آگاه سازی و درمان به صورت دارویی است که ۲۱ مرکز درمان سرپایی با نظارت بهزیستی در سطح استان فارس فعالیت دارد همچنین ۱۰۰ مرکز غیر دارویی و اقامتی نیز در همین راستا ارائه خدمت می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر در نظر گرفتن اعتبارات ویژه در حوزه مقابله با اعتیاد خاطرنشان کرد: نگهداری از معتادان متجاهر توسط بخش خصوصی انجام و پرداخت نکردن بدهی از سوی شهرداری، مشکلاتی را برای مراکز ماده ۱۶ تحت نظارت بهزیستی ایجاد می‌کند.

ارائه تسهیلات کم‌بهره به معتادان بهبودیافته

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی فارس نیز در این نشست گفت: برخی از دستگاه‌ها از مراکز ترک اعتیاد بدون مجوز حمایت می‌کنند که این روند جای نگرانی دارد.

قدرت محکم در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس پیرامون نظارت بر مراکز ترک اعتیاد همچنین برنامه‌های بازپروری پس از ترک، بیان کرد: چنان چه مرکزی به صورت غیرمجاز فعالیت کند و گزارش مردمی در این زمینه ارسال شود، این مرکز با حکم دادستان پلمپ می‌شود که در این روند، شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر هماهنگی و همراهی مناسبی دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته، پنج مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد پلمپ شده و امسال گزارشی در این زمینه وجود نداشته است.

محکم با اشاره به برنامه‌های بازپروری و مراقبتهای بعد از ترک نیز گفت: تا سه ماه بعد از ترک، روند اشتغال معتادان بهبود یافته رصد می‌شود و تسهیلات اشتغال آنها تا سقف ۵۰ میلیون تومان با سود پایین در صورت دارا بودن مدرک فنی حرفه ای به آنها ارائه می گردد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ مرکز سرپایی و ۱۰۰ مرکز میان‌مدت در زمینه ترک اعتیاد فعال هستند که ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار بستری دارند که پیش از شیوع کرونا، این تعداد به ۴ هزار نفر نیز می‌رسید.

افزایش ۱.۲ درصدی طلاق در فارس

کارشناس مسئول مرکز مشاوره بهزیستی فارس نیز با اشاره به اقدامات پیشگیرانه از آسیب طلاق گفت: سال گذشته، ۱۰ هزار طلاق در استان اتفاق افتاده که با ۱.۲ درصد افزایش مواجه بودیم و در سال جاری نیز ۵ هزار و ۳۰۰ طلاق اتفاق افتاده است.

 مصطفی محسنی ضمن تاکید بر اقدامات پیشگیرانه از طلاق اضافه کرد: مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج از ضروریات زندگی زوجین است، که مهارتهای زندگی به ویژه مهارت حل تعارض را بیاموزند.

وی با اشاره به روند کار سامانه تصمیم گفت: این سامانه برای طلاق ایجاد شده اما ما در این زمینه تعلل و تاخیر ایجاد می‌کنیم تا زوجین راهی برای بازگشت به زندگی پیدا کنند و تحت آموزش مهارت‌ها، به نگرشی متفاوت دست یابند.

محسنی خاطرنشان کرد: در سال جاری، ۱۰۸ هزار تماس با مرکز مشاوره بهزیستی برقرار شده و در سال گذشته نیز ۱۵۰ هزار مشاوره تلفنی انجام شده است.

 وی همچنین بر مشاوره و آموزش مهارت‌ها در کودکی به عنوان یکی از اساسی ترین دوره‌های زندگی افراد تاکید کرد.

انتهای پیام/س


admin

Recent Posts

تهران قدیم| تصویری زیبا و خلوت از تقاطع کاخ در دهه چهل/ عکس

تهران قدیم عکس‌های زیبا و خاطره انگیز زیادی دارد.

2 ساعت ago

نهایی شدن محل آرامستان جدید تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از نهایی شدن توافق با مالک زمین محل احداث آرامستان…

2 ساعت ago

پیش‌بینی هواشناسی برای این هفته/ سامانه بارشی جدید کی وارد کشور می‌شود؟

طبق اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی جدید از شمال‌غرب به سایر مناطق کشور وارد خواهد…

2 ساعت ago

انفجار سهمگین ساختمان مسکونی در این منطقه تهران

بر اساس اعلام سازمان آتش‌نشانی تهران، یک ساختمان چهار طبقه مسکونی در منطقه ۷ تهران…

2 ساعت ago

کشف تریاک جاسازی‌شده در «کفش» دو تبعه افغان/ عکس

فرمانده هنگ مرزی تایباد از کشف مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک جاسازی‌شده در کفش…

2 ساعت ago

از افرایش جریمه‌های رانندگی چه خبر؟

قرار بود که افزایش جرائم رانندگی از آخر فرودین ماه اجرا شود اما تا به…

2 ساعت ago