Categories: لرستان

مانور سراسری روز ایمنی در استان لرستان برگزار می شود

مانور سراسری روز ایمنی در استان لرستان برگزار می شود

به گزارش برگزیده لرستان، سید فرهاد ناصری نیا با اشاره به فرا رسیدن روز ایمنی و آتش نشانی مصادف با ۷ مهر ماه اظهار داشت : با توجه به وظیفه ذاتی وزارت کار در خصوص صیانت از کارگر و کارفرما که ایمنی و بهداشت کار نیز از مهمترین وظایف این وزارت می باشد ، اولویت این اداره کل در واحدهای اقتصادی پیشگیری از حوادث ناشی از کار است که بازرسان کار با بازرسی های دوره ای و موردی از بنگاه های اقتصادی استان در این راستا آموزشها و تذکرات لازم را به کارگران و کارفرمایان ارائه می کنند .

وی افزود : به مناسبت فرارسیدن هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی و ایمنی مانور بازرسی از کارگاه های پرخطر استان همزمان با سراسر کشور برگزار و مواردی در خصوص حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای تولیدی، اقتصادی و کارگاهی مورد بررسی قرار می گیرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه بیان کرد: همکاران حوزه بازرسی کار در این برنامه به منظور بازدید از پروژه‌های ساختمانی با هماهنگی شهرداری‌ استان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان، به انجام بازرسی از کارگاه ‌های پرخطر اقدام خواهند کرد.

ناصری نیا گفت :اعضای کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای اقتصادی و تولیدی نیز با حضور در این مانور ضمن شناسایی نواقص غیر ایمن، اقدامات مربوط به رفع نواقص احتمالی را انجام خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد : نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار و صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور در این کارگاه‌ها و همچنین پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار حفظ و ارتقای سلامتی کارگران و سالم سازی محیط کار از اهداف تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌های کشور است.

برگزیده های ایران

admin

Recent Posts

تهران قدیم| مراسم عزاداری امام حسین(ع) در زمان قاجار/ عکس

در عصر قاجار بیش از دویست هیات در تهران مراسم عزاداری ایام محرم برقرار می‌کردند…

3 ساعت ago

تهران قدیم| این عکس از میدان انقلاب برای ۶۸ سال قبل است

تصویر زیر از میدان انقلاب در سال ۱۳۳۸ است.

3 ساعت ago

۲۰ درخواست اکثریت زندگی‌خواه از پزشکیان

ما اکثریت زندگی‌خواه ایران ضمن تبریک به دکتر مسعود پزشکیان و اعلام آمادگی برای همکاری…

3 ساعت ago

شلاق و حبس، مجازات ضرب و جرح دختر جوان / متهم اثبات کرد به زور تجاوز نکرده است

خرداد سال گذشته دختر ۳۱ ساله‌ای با مراجعه به پلیس آگاهی رباط کریم مدعی شد…

3 ساعت ago

دسترسی به اطلاعات اموات امکان پذیر می‌شود/ ثبت یک مناسبت جدید در تقویم رسمی کشور

سرپرست اتحادیه آرامستان‌های کشور از تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی آرامستان‌های کشور خبر داد.

3 ساعت ago