Categories: کرمانشاه

مجرمین حرفه‌ای کرمانشاه به‌صورت محله محور شناسایی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، شهرام کرمی در نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، با اشاره به افزایش وقوع سرقت به ویژه سرقت‌های خرد در سطح شهر کرمانشاه، اظهار داشت: امروزه استفاده از فناوری‌های هوشمند و پیشرفته از جمله سیستم پایش تصویری می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از ارتکاب انواع جرائم داشته و به گونه‌ای که در کشورهای مختلف بحران‌های طبیعی، اجتماعی و ناامنی‌ها از طریق سیستم پایش تصویری پیشگیری، کنترل و مدیریت می‌شوند.

وی ادامه داد: در این راستا، تمامی سازمان‌ها و ادارات دولتی و شهرداری‌ها و … باید ضمن تقویت روزافزون و رفع نقص فنی سیستم پایش تصویری خود، به شکلی دوربین‌ها و سیستم پایش تصویری را تنظیم کنند که فقط محدود به قابلیت ضبط تصاویر در درب اداره یا داخل محوطه آن نباشد، بلکه به نحوی اقدام شود که معابر عمومی مجاور و همچنین خیابان‌های اطراف قابلیت رصد و پایش را داشته باشند.

دادستان کرمانشاه از معاونت سیاسی امنیتی استانداری خواست، تا اجرای این مصوبه را در دستگاه‌های اجرایی مختلف مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

وی در ادامه به تشکل بانک اطلاعاتی مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط تکمیل این بانک اطلاعاتی را به‌صورت جدی در دستور کار قرار دهند.

کرمی ادامه داد: همچنین باتوجه به تکمیل درج اسامی و مشخصات مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار، باید لیست مجرمین حرفه‌ای به تمامی قضات استان ابلاغ شود تا نسبت به برقراری سامانه کنترل تردد و شناسائی مراجعان در تمامی مبادی ورود و خروجی مراجع قضائی حوزه‌های تابعه استان اقدام کنند.

وی در پایان، عنوان کرد: شناسایی مجرمین حرفه‌ای و خطرناک و افراد شرور به صورت محله محور با رصد اطلاعاتی توسط رؤسای کلانتری‌ها و اخذ تعهد مستمر از آن‌ها مبنی بر عدم ارتکاب جرم و در صورت ارتکاب جرم دستگیری و تحویل به مراجع قضائی در سطح استان در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/پ


admin

Recent Posts

تهران قدیم | این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود/ عکس

عکس زیر از مجموعه آثار محمود پاکزاد مربوط به ساختمان شمس‌العماره است که در سال…

3 ساعت ago

شهرداری شعار”زنده باد درخت” می دهد اما در سال هزار میلیارد تومان از قطع درختان درآمد کسب می کند

درست در روزهایی که شهرداری تلاش می‌کند بر اقدامات خود در حوزه افزایش فضای سبز…

3 ساعت ago

گزارش یک جنایت فجیع / دختر۱۰ساله چگونه دوستش را با چاقو کشت؟

ساعت 17 جمعه 11 اسفند سال گذشته، مردی افغانستانی با مراجعه به پلیس از ناپدید…

3 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۰ اردیبهشت)…

3 ساعت ago