سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
  • اخبار استانها
  • اخبار روز
  • اخبار تکنولوژی
  • اخبار ورزشی
  • بازار مالی
  • گردشگری
  • اقتصادی
  • بین الملل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

قهرمانی استقلال تاجیکستان با رضا دهقانی/ پایان قرارداد مهاجم ایرانی با سرخپوشان

قهرمانی استقلال تاجیکستان با رضا دهقانی/ پایان قرارداد مهاجم ایرانی با سرخپوشان

9 ساعت پیش
خواسته‌ای که باعث عصبانیت مدیر الوحده شد/ پیشنهاد وسوسه‌انگیز شارجه به مورایس

خواسته‌ای که باعث عصبانیت مدیر الوحده شد/ پیشنهاد وسوسه‌انگیز شارجه به مورایس

9 ساعت پیش
غیبت ۴ بازیکن پیکان در دیدار برابر تراکتور

غیبت ۴ بازیکن پیکان در دیدار برابر تراکتور

9 ساعت پیش
پرتاب باور نکردنی استیفن کری

پرتاب باور نکردنی استیفن کری

9 ساعت پیش
اعلام اسامی محرومان هفته چهاردهم لیگ برتر

اعلام اسامی محرومان هفته چهاردهم لیگ برتر

9 ساعت پیش
اسکوچیچ: از نتایج‌مان راضی نیستیم اما تسلیم نمی‌شویم/ فشار مثل برادر کوچک من است

اسکوچیچ: از نتایج‌مان راضی نیستیم اما تسلیم نمی‌شویم/ فشار مثل برادر کوچک من است

9 ساعت پیش
اسفندیاری: کمترین حق‌مان مساوی مقابل پرسپولیس بود/ هدف ما شکست دادن تراکتور است

اسفندیاری: کمترین حق‌مان مساوی مقابل پرسپولیس بود/ هدف ما شکست دادن تراکتور است

9 ساعت پیش
توضیحات کیومرث هاشمی در خصوص روند انتخابات فدراسیون دوومیدانی

توضیحات کیومرث هاشمی در خصوص روند انتخابات فدراسیون دوومیدانی

9 ساعت پیش
اوسمار: اعتماد زیادی به سیدجلال حسینی دارم/ پرسپولیس باید برای قهرمانی بجنگد

اوسمار: اعتماد زیادی به سیدجلال حسینی دارم/ پرسپولیس باید برای قهرمانی بجنگد

9 ساعت پیش
واکنش خانواده آنیلی به پیشنهاد خرید باشگاه یوونتوس

واکنش خانواده آنیلی به پیشنهاد خرید باشگاه یوونتوس

9 ساعت پیش

Home » مجلس شرایط ارزشیابی برای رتبه‌بندی معلمان را تعیین کرد

مجلس شرایط ارزشیابی برای رتبه‌بندی معلمان را تعیین کرد

زمان انتشار: 28 مهر 1400 ساعت 12:02

دسته بندی: سیاسی

شناسه خبر: 6683

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مجلس شرایط ارزشیابی برای رتبه‌بندی معلمان را تعیین کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۸ مهر) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، شرایط ارزشیابی برای رتبه‌بندی معلمان را تعیین کردند. 

از ۲۳۶ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس، ۱۸۸ نماینده به این موضوع رأی موافق داده، ۸ رأی هم مخالف بود ضمن اینکه ۴ رأی هم ممتنع بود. 

ماده ۲ تصریح می‌کند؛ در این قانون، اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند:

۱

معلمان: به افرادی اطلاق می شود که رسالت خطیر صرفاً تربیت دانش آموزان را در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی برعهده دارند؛ مانند آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، نیروهای توانبخشی مدارس استثنائی، مدیر و معاون در واحدهای آموزشی و تربیتی

۲

شایستگی: ترکیبی است از دانش، مهارت، نگرش، خلاقیت، نوآوری و ویژگی‌های فردی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به فرد این امکان را می دهد تا وظایف مربوط به شغل را به طور موفقیت آمیز انجام دهد.

۳

صلاحیت معلمی: مجموعه ای از شایستگی‌های ناظر بر جنبه‌های هویت فردی و حرفه‌ای (اخلاق و تعهد حرفه‌ای، دانش تخصصی، دانش و مهارت‌های تربیتی) که معلم باید در جهت تقویت و ارتقای توانمندی های ضروری مرتبط با فرآیند تعلیم وتربیت کسب و برای بهبود مستمر آن تلاش نماید و برآیند شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای است.

۱- ۳- شایستگی عمومی: مجموعه‌ای از صفات و ویژگی های شخصیتی فرد، شامل باورها، نگرش‌ها، اعتقادات و رفتار مبتنی بر نظام ارزشی، فرهنگی و اخلاقی جامعه اسلامی و نظام آموزش و پرورش کشور است که زمینه را برای انجام کار متعهدانه آماده می کند و پایبندی فرد را به ارزش ها، قوانین و مقررات آشکار می سازد. این دسته از شایستگی‌ها در طول خدمت در حیطه تعلیم و تربیت و مدیریتی مرتبط با معلمان و مشمولین مورد بررسی و تأیید قرار می گیرد.

۲ – ۳- شایستگی تخصصی: مجموعه‌ای از توانمندی های مرتبط با تسلط بر فرآیند و برآیند دانش تخصصی (موضوع تدریس)، دانش تربیتی و سایر حوزه های دانشی مرتبط با یاددهی – یادگیری، دستاوردها، خلاقیت و نوآوری های علمی مرتبط و توانایی تفکر علمی و انجام پژوهش در آن حیطه که فرد برای انجام مؤثر وظایف شغلی خود باید از آنها برخوردار باشد.

۳ – ۳- شایستگی حرفه‌ای: مجموعه ای از توانمندی های مرتبط با به کارگیری تلفیقی دانش، نگرش و مهارت های تخصصی و تربیتی در موقعیت آموزشی و تربیتی مبتنی بر نظام آموزشی معیار در جمهوری اسلامی ایران
‌‌‌‌‌‌‌

4_ تجربه: توانمندی هایی است که افراد مذکور در بند (۱) این ماده در طول سالهای خدمت کسب نموده اند.

5_ نظام رتبه بندی معلمان: نظامی مستقل و ویژه معلمان وزارت آموزش و پرورش است، شامل مجموعه ای از اصول، قواعد و فرآیندهایی که به منظور کسب اهداف مندرج در ماده (۱) این قانون مبتنی بر ارزشهای اسلامی در چهارچوب این قانون طراحی و اجراء می شود.

6_رتبه: سطحی از تجربیات، شایستگی‌ها و مهارت‌ها عملکردهای فردی و شغلی معلمان که بر مبنای نتایج ناشی از فرآیند ارزشیابی تعیین می‌شود.

تبصره: ­اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی و شاغل در آموزش و پرورش براساس معیارهای ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری ارزیابی می شوند.

انتهای پیام/ 


برچسب ها
معلمان نمایندگان مجلس رتبه بندی معلمان
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • پورمختار: نفوذ در دستگاه های امنیتی را نمی توان نادیده گرفت/ در برخی حملات به مراکز نظامی، مشخص شد که عوامل نفوذی دخیل بوده‌اند
    پورمختار: نفوذ در دستگاه های امنیتی را نمی توان نادیده گرفت/ در برخی حملات به مراکز نظامی، مشخص شد که عوامل نفوذی دخیل بوده‌اند 3 ماه پیش
  • اظهارات واعظی درباره خروج NPT/ اگر ۶ قطعنامه سازمان ملل بازگردند، راه دیگری جز اقدام متقابل باقی نمی‌ ماند
    اظهارات واعظی درباره خروج NPT/ اگر ۶ قطعنامه سازمان ملل بازگردند، راه دیگری جز اقدام متقابل باقی نمی‌ ماند 3 ماه پیش
  • محمد هاشمی: لیست موردنظر پزشکیان برای کابینه، این نبود که الان هست/ اگر افراد موردنظرش آمده بودند شرایط بهتر بود
    محمد هاشمی: لیست موردنظر پزشکیان برای کابینه، این نبود که الان هست/ اگر افراد موردنظرش آمده بودند شرایط بهتر بود 3 ماه پیش
  • خبر جدید از کاهش ساعت کاری ادارات و تعطیلی پنجشنبه ها
    خبر جدید از کاهش ساعت کاری ادارات و تعطیلی پنجشنبه ها 3 ماه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 1487
  • آذربایجان غربی 1357
  • اجتماعی 15588
  • اخبار استانها 0
  • اخبار تکنولوژی 272
  • اخبار روز 15541
  • اخبار ورزشی 20817
  • اردبیل 903
  • اصفهان 1616
  • اقتصادی 8320
  • البرز 809
  • ایلام 584
  • بازار مالی 31
  • بوشهر 485
  • بین الملل 5745
  • تبلیغات 52
  • تهران 747
  • چند رسانه ای 0
  • چهارمحال و بختیاری 1455
  • خراسان رضوی 1161
  • خراسان شمالی 723
  • خوزستان 1042
  • زنجان 653
  • سبک زندگی 378
  • سلامت 3569
  • سمنان 1185
  • سیاسی 12668
  • سیستان و بلوچستان 491
  • عکس 329
  • علمی و فناوری 7632
  • فارس 1244
  • فرهنگ و هنر 19593
  • قزوین 770
  • قم 859
  • کاریکاتور 452
  • کردستان 940
  • کرمان 1877
  • کرمانشاه 1232
  • کهگیلویه و بویراحمد 1299
  • گردشگری 12
  • گلستان 451
  • گیلان 1156
  • لرستان 1161
  • مازندران 897
  • مرکزی 563
  • مناطق آزاد 218
  • هرمزگان 1345
  • همدان 256
  • یزد 30

جدیدترین مقالات

  • ماجرای ترسناک «خرمالو» در اتاق‌های عمل مشهد
    ماجرای ترسناک «خرمالو» در اتاق‌های عمل مشهد 6 ساعت پیش
  • خرمالو واقعا می‌تواند خطرناک باشد؟/ پاسخ یک استاد دانشگاه
    خرمالو واقعا می‌تواند خطرناک باشد؟/ پاسخ یک استاد دانشگاه 6 ساعت پیش
  • توصیه‌های یک متخصص: احتمال افزایش مرگ‌ومیرها بر اثر آنفلوآنزا/ گروه‌های پرخطر با علائم کم هم به پزشک مراجعه کنند/ خودسرانه آنتی‌بیوتیک مصرف نکنید
    توصیه‌های یک متخصص: احتمال افزایش مرگ‌ومیرها بر اثر آنفلوآنزا/ گروه‌های پرخطر با علائم کم هم به پزشک مراجعه کنند/ خودسرانه آنتی‌بیوتیک مصرف نکنید 6 ساعت پیش
  • افزایش ۸ درصدی بیماران بستری مبتلا به آنفلوآنزا در این استان شمالی
    افزایش ۸ درصدی بیماران بستری مبتلا به آنفلوآنزا در این استان شمالی 6 ساعت پیش
  • مردم وام‌های بانکی را صرف چه کارهایی می‌کنند؟
    مردم وام‌های بانکی را صرف چه کارهایی می‌کنند؟ 6 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

هاست ویندوز | هاست لاراول | سرور مجازی | دانلود رایگان نرم افزار |  مشاوره رایگان راه اندازی کافه | آموزش زبان آلمانی |

بهترین آژانس مسافرتی و هواپیمایی تهران | قیمت تتر امروز

کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد .@2025